صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
کد خبر: 19709
گزارشگر: 2
۲۲۱
۰
۰
۲
کار در کانادا

از سیستم مهاجرتی جدید کانادا برای جذب فوری نیروی کار ماهر چه می‌دانیم؟

از سیستم مهاجرتی جدید کانادا برای جذب فوری نیروی کار ماهر چه می‌دانیم؟
کانادا یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت ایرانیان به شمار می‌رود. برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارند که اکسپرس اینتری یکی از آن‌ها است. اکسپرس اینتری کانادا برای ایرانیان از مزایای مختلفی برخوردار است؛ به همین علت با انتخاب آن می‌توان یک مهاجرت ایده‌آل را برای خود رقم زد. در ادامه همراه ما باشید.

اکسپرس اینتری چیست؟

در ابتدا بهتر است توضیحات مختصری درباره اکسپرس اینتری ارائه دهیم. اکسپرس اینتری (Express Entry) به یک سیستم آنلاین اشاره دارد که متقاضیان می‌توانند درخواست مهاجرت و ورود به کشور کانادا را در آن ثبت کنند. این روش برای افرادی که دارای مهارت کاری هستند، بسیار مناسب و ایده‌آل است. این افراد باید مشخصات خود را در پروفایلی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، ثبت کنند. اهداف مختلفی پشت این روش مهاجرتی وجود دارند؛ اما بدون شک اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها آسان‌شدن فرایند پذیرش است.
از سال ۲۰۱۵ این سیستم راه‌اندازی شده است تا متقاضیان کار در کانادا با سرعت بیشتری وارد این کشور شوند. در اکسپرس اینتری کانادا یک سری از معیارها وجود دارند که دولت باتوجه‌به آن‌ها فرد را امتیازبندی می‌کند. هرچقدر امتیاز فرد بالا باشد، راحت‌تر می‌تواند ویزای مربوطه را اخذ کند. شش معیار دسته‌بندی وجود دارند که شامل گزینه‌های سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان، میزان انطباق‌پذیری و پیشنهاد شغلی می‌شوند. اگر فردی بالاترین امتیاز را اخذ کرده باشد از او دعوت خواهد شد تا در کانادا به اقامت دائم برسد.

آیا برای دریافت اکسپرس اینتری، داشتن جاب آفر الزامی است؟

در روش اکسپرس اینتری نیازی به جاب آفر نیست؛ اما داشتن آن می‌تواند باعث افزایش امتیاز شما شود. در حالت عادی پیشنهاد شغلی ۱۰ امتیاز برای متقاضی دارد؛ ولی نوع حرفه‌ای که فرد از آن جاب آفر دریافت می‌کند، می‌تواند روی افزایش امتیاز تأثیر بگذارد. کد ناک تعیین‌کننده امتیاز شما در اکسپرس اینتری کشور کانادا است. دو نوع امتیازدهی کلی وجود دارد که شامل ۲۰۰ و ۵۰ هستند.
اگر جاب آفر شما در زمینه سطوح بالای مدیریتی باشد، در آن صورت امتیاز دریافتی نیز ۲۰۰ خواهد بود. این مشاغل با کد ناک دو صفر (۰۰) شروع می‌شوند؛ اما مشاغل دیگری که سطح مهارت آن‌ها بر اساس TEER 0, 1, 2, 3 طبقه‌بندی شود، دارای ۵۰ امتیاز است. البته دریافت جاب آفر اکسپرس اینتری کانادا شرایط مخصوص به خود را دارد که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

  • جاب آفر شما باید کاملاً جدید بوده و حداکثر یک سال از موعد آن گذشته باشد.
  • صدور پیشنهاد شغلی نباید از جانب سفارت، کنسولگری و کمیسیون عالی در کانادا انجام شده باشد.
  • جزئیات شغل باید در جاب آفر به‌صورت کامل مشخص شده باشند که شامل عنوان شغلی، وظایف شغلی، میزان پرداختی و کسورات و در نهایت شرایط استخدام همچون ساعات کاری هستند.

همچنین زمانی امتیاز جاب آفر در اکسپرس اینتری برای شما محاسبه می‌شود که اطلاعات مربوط به آن را در پروفایل آنلاین خود به ثبت برسانید. این اطلاعات شامل نام و آدرس کارفرما، موقعیت شغلی پیشنهادی، کد ناک شغل پیشنهادشده، شرح وظایف شما، میزان حقوق دریافتی، شرایط استخدام، نامه تأییدیه وزارت کار و در نهایت نامه معافیت از LMIA می‌شوند. اگر درباره این موضوع سؤال بیشتری دارید، کارشناسان مجموعه کاربین می‌توانند به کمک شما بیایند.

معیار سن در امتیازبندی اکسپرس اینتری

حالا به اصلی‌ترین امتیازهای اکسپرس اینتری کانادا می‌رسیم. سن یکی از مهم‌ترین معیارها در سیستم امتیازبندی است. حداقل سن از ۱۸ سال شروع شده و تا ۴۷ سال ادامه دارد. بیشترین امتیاز به افرادی تعلق می‌گیرد که در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند. امتیاز در نظر گرفته شده برای این افراد ۱۲ است. سن‌های دیگر دارای امتیازات زیر هستند:

  • 36 سال: 11 امتیاز
  • 37 سال: 10 امتیاز
  • 38 سال: 9 امتیاز
  • 39 سال: 8 امتیاز
  • 40 سال: 7 امتیاز
  • 41 سال: 6 امتیاز
  • 42 سال: 5 امتیاز
  • 43 سال: 4 امتیاز
  • 44 سال: 3 امتیاز
  • 45 سال: 2 امتیاز
  • 46 سال: 1 امتیاز
  • 47 سال به بالا: 0 امتیاز

معیار مهارت زبانی (تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی)

مهارت زبان یکی دیگر از امتیازبندی‌هایی به شمار می‌رود که می‌توانید در سیستم اکسپرس اینتری کانادا مشاهده کنید. انگلیسی و فرانسوی زبان‌های غالب کشور کانادا به شمار می‌روند؛ به همین علت تسلط به هرکدام از آن‌ها برای شما امتیاز به ارمغان می‌آورد.
اگر سطح زبان شما CLB 7 باید و در هر یک از مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و شنیدن بتوانید امتیاز ۴ کسب کنید، نمره‌ای که در سیستم برای شما ثبت خواهد شد، 16 است. این امتیاز برای افراد با سطح زبان CLB 8 و نمره ۵ در هر چهار مهارت به ۲۰ افزایش خواهد یافت. همچنین اگر در هر چهار مهارت مذکور به امتیاز ۶ یا CLB 9 برسید، می‌توانید از امتیاز ۲۴ بهره ببرید.

معیار تحصیلات و امتیازهای مربوط به آن

امتیازبندی تحصیلات یکی دیگر از پارامترهای مهم است که متقاضیان باید نسبت به آن توجه داشته باشند. امتیازات از ۵ شروع شده و تا ۲۵ ادامه دارد. متقاضیان دیپلم تنها ۵ امتیاز دریافت می‌کنند. مدرک فوق‌‌دیپلم یک‌ساله و دو ‌ساله به ترتیب شامل امتیازهای ۱۵ و ۱۹ می‌شوند. با داشتن مدرک فوق‌لیسانس و دکتر به ترتیب ۲۳ و ۲۵ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. مدرک لیسانس نیز امتیازی معادل با ۲۱ را برای شما به همراه خواهد داشت.

معیار سابقه کاری و انطباق‌پذیری

با افزایش سابقه‌ کاری امتیاز شما نیز بیشتر می‌شود. حداقل امتیاز برای سابقه کاری یک‌ساله است. این میزان سابقه ۹ امتیاز دارد. بیشترین امتیاز نیز مربوط به سابقه کاری ۶ ساله بوده و ۱۵ امتیاز را به خود اختصاص داده است. در نهایت منظور از انطباق‌پذیری شامل سطح زبان همسر، داشتن فامیل در کانادا، سابقه کار همسر در کانادا و... می‌شود. به شما پیشنهاد می‌دهیم با مجموعه بین‌المللی کاربین در تماس باشید تا اطلاعات جامع‌تری درباره آن به دست بیاورید. کاربین از جمله مؤسسات فعال در اعزام نیروی کار است.

کار در کانادا با کاربین

چگونه برای کار در کانادا اقدام کنیم؟

کار در کانادا می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری برای شما فراهم کند. افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنند. بدین منظور یک سری از امتیازات بر اساس مهارت‌ها به فرد تعلق می‌گیرد. معیارها برای امتیازبندی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبانی، پیشنهاد شغلی و میزان انطباق‌‌پذیری می‌شوند.
البته لازم به ذکر است داشتن جاب آفر کشور کانادا در این سیستم ضروری نیست؛ اما می‌تواند امتیازی مجزا برای متقاضیان به همراه داشته باشد. برای پیدا کردن کار در کانادا مؤسسات کاریابی بسیاری مثل کاربین وجود دارند که می‌توانند به کمک شما بیایند.

https://www.asianews.ir/u/e0c
اخبار مرتبط
کشور کانادا به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور دارند؛ چراکه شرایط زندگی در این کشور بسیار خوب بوده و شما می‌توانید با بهترین امکانات در این کشور مشغول به زندگی شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید