صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۰
کد خبر: 19769
گزارشگر: 464
۲۵۰
۰
۰
۱
مخترع و مدیرعامل شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»؛

«ناخ»؛ تبلور ایده‌هایی با استانداردهای جهانی

«ناخ»؛ تبلور ایده‌هایی با استانداردهای جهانی
نخستین نمایشگاه بین‌المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال و صنایع وابسته با مشارکت ۱۶۵ شرکت داخلی و خارجی از کشور آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین با معرفی چینی، بلور، پلاستیک، لوازم آشپزخانه، تفلون، طروف نچسب، دکوراتیو و سایر گروه‌های مرتبط از ۱۲ الی ۱۵ بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در سومین روز این رویداد، با سید حسن طایفه، مخترع و مدیرعامل شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ» به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:


* شما تاکنون در چند نمایشگاه شرکت کردید؟

ما یک نمایشگاه دائمی داشتیم که حدود ۷ ماه برپا بود و این نمایشگاه موقت که چهار روزه است، و در آن برای معرفی و عرضه محصول اختراع ملی شرکت کردیم.

* این نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟

متأسفانه نمایشگاه خانگی، خیلی زود تفکیک شد. چون همیشه در آذرماه نمایشگاه خانگی برگزار می‌‌شد که تولیدکنندگان بتوانند وقتی با مشتری ارتباط برقرار می‌‌کنند و سفارشاتی را از مشتریان دریافت می‌کنند، تا پایان بهمن‌ماه آماده کنند. ولی متأسفانه نمی‌‌دانم با چه دیدگاهی این نمایشگاه دو شقه‌ شد؛ یک بخش آن مربوط به محصولات برقی که در آذر و دی‌ماه برگزار شد، و بخش دیگر ظروف بلور و آشپزخانه بود که در بهمن‌ماه برگزار شد که خیلی از تولیدکنندگان به‌همین دلیل شرکت نکردند، و ما هم برای رونمایی این اختراع شرکت کردیم که مردم بیشتر با آن آشنا بشوند. اگر برگزاری نمایشگاه در آذرماه بود، بازخورد بهتر و مناسب‌تری داشت.

* اینکه برگزاری نمایشگاه به نوروز نزدیک‌تر است برای خرید مردم بهتر نیست؟

نمایشگاه بین‌المللی بیشتر با بنکدارها، عمده‌فروش‌‌ها و خرده‌فروش‌‌ها ارتباط دارد. مردم هم آشنا می‌‌شوند و می‌‌توانند از خرده‌فروش‌‌ها کالا بگیرند، ولی هدف‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی، بیشتر حول محور عمده‌فروش‌ها می‌‌چرخد. افرادی که اینجا می‌‌آیند ۴۰۰، ۵۰۰ و تا ۷۰۰ میلیون هزینه غرفه می‌‌دهند که به‌خاطر خرده‌فروشی نیست بلکه به این خاطر است که مشتریان عمده و نمایندگی‌ها را جذب کنند و بتوانند در یک سالی که پیش رو دارند، برنامه‌ریزی کنند و کارخانه‌شان‌ را فعال نگه دارند.

* در حال حاضر چه کالایی و با چه مشخصاتی تولید می‌کنید؟

من همیشه دغدغه‌ ساخت ظروفی را داشتم که چندکاره باشد و جای کمتری هم در آشپرخانه بگیرد. مثلاً وقتی شما می‌‌خواهید بلال، تخم‌مرغ، جگر یا سبزیجاتی را برای طبخ آماده کنید، همزمان به بخارپز، کباب‌پز و ظروف مخصوص دیگر احتیاج دارید و همه را هم پس از مصرف باید در کابینت آشپرخانه جای بدهید. همیشه فکر می‌‌کردم که بهتر بود ظروفی ساخته می‌شد که در نصف فضای کابینت قرار بگیرد و تمام کارایی‌‌های پخت و پز را هم داشته باشد و در عین حال محصول سلامتی هم باشد. بالاخره راه‌اندازی این ایده را از ۱۲، ۱۳ سال پیش آغاز کردیم و پس از طراحی محصول و ثبت اختراع در ایران که حدود دو تا سه سال طول کشید، تست محصول انجام شد و سپس با کمک سرمایه‌گذارها، قالب‌‌های آن را تولید و پخش کردیم.

ما تا به امروز در حدود ۲۰ تا ۳۰ نمایشگاه شرکت کردیم و از نزدیک ملاحظه کردیم که استقبال مشتریان فراتر از حد انتظار بود و مردم خیلی طالب این محصول بودند. بخاطر همین از کپی شدن محصول نگران شدیم و این محصول را در وایپو پی سی تی (WIPO PCT) سازمان ملل ثبت کردیم. متعاقب آن در کشور چین هم ثبت اختراع انجام دادیم چون به هرحال در این کشور بیش از هرجای دیگر دنیا کپی محصول رخ می‌دهد. بعد از آن در کانادا و انگلستان هم ثبت اختراع کردیم که دیگر کسی نتواند این محصول پرکاربرد را که خیلی استقبال زیادی از آن شد، کپی کند. همچنین برای این‌که مشتریان صادراتی کم‌کم داشتند جذب می‌شدند، مجبور شدیم استاندارد این اختراع را در صنعت آلمان و ایتالیا که جزء معتبرترین‌های این حوزه‌ از لحاظ مدیریت تولید و محصول هستند، بگیریم. بنابراین در این دو کشور هم استاندارد را گرفتیم و در حقیقت کار را رونمایی کردیم.

* پس اختراع و تولید غذاپز تنوری همه‌کاره «ناخ» منحصراً مربوط به شما و ایران است؟

بله. این یک اختراع ملی ـ بین‌المللی است. اگر این اختراع یا حتی شبیه این اختراع مربوط به هر کجای دنیا بود، کشورهایی مثل کانادا به ما گواهی ثبت اختراع و سرتی‌فیکت نمی‌‌داد. بخصوص چین که با همه دنیا معاملات تجاری دارد و همینطور انگلستان. ایران هم جزء وایپوپی سی تی سازمان ملل است که یک معاهده بین‌المللی است که اگر کشورهای عضو پیمان از اصول آن تخطی کنند، مسائل حقوقی و کپی‌رایت به دنبال دارد. به هر حال این محصول در تمام دنیا ثبت شده و هیچ مشابهی ندارد و ما آماده پخش سراسری در ایران و کشورهای اروپایی و غربی هستیم.

* چه برنامه‌هایی در زمینه طرح و توسعه درنظر دارید؟ آیا ممکن است در آینده به فکر تولید محصول دیگری هم باشید؟

شرکت ما یک شرکت دانش‌بنیان است. در حقیقت ما این اختراع را نهایی کردیم و به‌زودی پخش خواهد شد. یک شرکت در امارات ثبت کردیم با سایتی به زبان عربی و همینطور سایت ایران که به پنج زبان است: فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و ترکیه‌ای. می‌‌خواهیم در مرحله اول این محصول را به کشورهای همسایه صادر کنیم و سپس محصول به‌صورت اتوماتیک به بازارهای کشورهای غربی راه خواهد یافت.

و از نظر تنوع محصول باید بگویم که اختراع بعدی ما مراحل نهایی را می‌‌گذراند که یک مسواک همه‌کاره است. داخل این مسواک مخزن خمیردندان وجود دارد و همچنین مخزن نخ دندان که در جیب قابل حمل است. درواقع زبانشویه، خمیردندان و نخ دندان را با هم دارد. قطعاتش خیلی پیچیده است. قالب‌‌های خیلی زیادی هم می‌‌خواهد، ولی من بیش از این نمی‎توانم توضیح بدهم چون کار در مراحل نهایی‌اش است و انشاءالله قرار است در خارج از کشور قالب‌‌هایش ساخته بشود، که بعد مراحل تولیدش هم انجام شود.

* صحبت دیگری اگر هست بفرمایید؟

هدف اصلی ما از این اختراع، سلامت‌محور است. تنها ظرفی است که در دنیا هیچ‌گونه یون مضر آزاد نمی‌‌کند و در حقیقت سالم‌ترین ظرف است. عمر این ظرف‌‌ها هم خیلی طولانی است. اگر تا ۱۰ سال دیگر هم با سیم ظرفشویی آن را بسابید، از کیفیت آن کاسته نمی‌شود. به تنهایی یک آشپزخانه کامل است. تمام کارایی‌‌هایی را که از پلوپز، بخارپز، کباب‌پز، تنوری‌‌ها، سرخ‌کن‌‌ها و غیره انتظار دارید، در این محصول خواهید یافت. حتی با ذغال یا پیک‌نیک عادی هم کار می‌‌کند. در حقیقت عصای دست کسانی است که پخت و پز انجام می‌‌دهند و قیمتش هم خیلی مقرون به صرفه است. بخصوص برای کسانی که مایل هستند در این شرایط اقتصادی جهیزیه تهیه کنند که فرضا باید صد و چهل تا پنجاه میلیون تومان هزینه وسایل پخت و پز آشپزخانه بدهند، اما شاید با ۱۰ میلیون تومان بتوانند این پکیج آشپزخانه کامل را خریداری کنند. مضاف بر اینکه که کاملا سلامت است و کابردش هم بسیار سهل و آسان است.

* اگر قرار باشد از کسی، اداره‌ای، ارگانی، شخص حقیقی و یا حقوقی تشکر کنید، بفرمایید؟

متأسفانه باید بگویم از هیچکس تشکر نمی‌‌کنم! چون متأسفانه دولتی‌‌ها و هر کسی که با دولت در ارتباط است، باید به تولیدکننده‌‌ها کمک کند ولی ذره‌ای به ما کمک نکردند و حتی جلوی پای تولیدکننده موانع هم می‌‌گذارند. ما بر پایه پشتکار و انگیزه ملی‌ای که داشتیم، تلاش کردیم و دوست داریم در کشورمان فعالیت کنیم و این افتخار ملی- بین‌المللی را از ایران به همه نقاط دنیا صادر کنیم. تنها از مردم تشکر می‌‌کنم که واقعا استقبال خیلی زیادی از محصول ما داشتند، و از شما خبرنگار عزیز روزنامه «آسیا» که زحمت می‌‌کشید و این مشکلات و مسائل را در روزنامه‌تان بازتاب می‌‌دهید، بسیار سپاسگزارم.

عکس: خدیجه جعفری

شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»
شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»
شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»
شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»
شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»
شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»

https://www.asianews.ir/u/e18
اخبار مرتبط
ٰ«آر اس گروپ» همان رهیاب اسپرت سابق است که بیش از ۱۵ سال به‌صورت تخصصی بر روی طراحی و دیزاین اتومبیل‌‌‌های خاص فعالیت می‌کنیم و از سال ۹۶ هم، در زمینه تجهیز خودروهای کمپر مسافرتی و خودروهای تشریفات متمرکز و فعال هستیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید