صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۳
کد خبر: 19796
گزارشگر: 464
۲۴۱
۰
۰
۰
وعده وزارت صمت

چشم‌انتظارِ رسیدنِ خودروی برقی

چشم‌انتظارِ رسیدنِ خودروی برقی
اواخر پاییز بود که مدیران و مسئولان از واردات و تخصیص خودروهای برقی به ناوگان حمل‌ونقل سخن گفتند و حال مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، بار دیگر وعده داده است تا قبل از عید ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود.

به گزارش آسیانیوز؛ با این‌همه همان‌طور که بحث واردات خودرو در حد حرف و وعده و وعید باقی مانده است و تأثیری بر بازار ملتهب خودرو برجای نگذارده است، بایستی در انتظار ماند آیا بالاخره چشم ناوگان حمل‌ونقل، به خودروهای برقی روشن خواهد شد یا نه؟

در همین راستا، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اظهار کرده است: «تاکنون ۶۰۰ خودروی برقی ترخیص شده‌اند و ۶۰۰ خودرو در گمرک داریم و ۱۵۰۰ خودرو در حال حمل هستند که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از عید ۲۵۰۰ خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل شود.» کریمی با اشاره به رفع موانع واردات افزود: «هر ماه شاهد واردات خودروی وارداتی برقی توسط خودروسازها به‌شرط انتقال فناوری خواهیم بود که در همین حوزه شرکت‌های خودروساز مونتاژ می‌کنند و دو مدل خودرو در بخش خصوصی و دولتی در سال آینده با ۴۰ درصد ساخت وارد بازار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «با چند مصوبه عرضه خودروهای برقی عملیاتی خواهد شد که فروش خودرو به ارگان‌های دولتی و فروش خودرو به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه از جمله آنهاست؛ مورد دوم از جمله تسهیلاتی است که برای استفاده عموم از طریق خودروهای برقی خواهیم داشت. ۱۲ خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودروهای برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن عمق داخلی‌سازی را افزایش خواهیم داد.»

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: «دو شرکت بزرگ روی موضوع باطری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در همین راستا تولید باطری گسترش یابد. شش شرکت دیگر هم در بخش تولید ایستگاه شارژ فعال شدند که بعد از مونتاژ، مدل‌های مختلف ایستگاه شارژ را تولید خواهیم کرد تا مسیری متوازن را با هم پیش ببریم. چین از ۲۰ سال پیش توانست به سمت توسعه خودروسازی فعالیت کند و امروزه رقیب جدی کشورهای مدعی تولید خودروهای برقی باشد. این موضوع در کشور ما هم می‌تواند اتفاق بیفتد به‌شرط اینکه سیاست‌گذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف تعریف کند.»
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی درست، به‌تدریج زیرساخت‌های لازم برای ایجاد خودروسازی برقی فراهم شود تا وزارت صمت با هماهنگی دیگر نهادها با کمک خودروسازان، تحولی را در ناوگان حمل‌ونقل شهری و بعد در دیگر خودروها فراهم آورد.

از سوی دیگر، روز گذشته وزیر صمت هم در این‌باره سخن گفت. علی‌آبادی در حاشیه بازدید از شرکت سایپا، با بیان اینکه واردات خودروهای بنزینی و برقی در چارچوب سیاست‌های ابلاغ‌شده از سوی خودروسازان در حال پیگیری است، گفت: «خوشبختانه نتیجه مناسب در این حوزه به دست آمده است. بدین جهت در سامانه یکپارچه،‌ خودروهای وارداتی عرضه شده و این روند برای ماه‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.»

https://www.asianews.ir/u/e1A
اخبار مرتبط
تعداد ۶ هزار خودروی برقی به ایران رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید