صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۰
کد خبر: 19840
گزارشگر: 2
۲۸۶
۰
۰
۱
انتخاب فرش

راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها

راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها
تابلو فرش‌ها در دکوراسیون نقش بسزایی دارد. تابلو فرش تنوع گوناگونی دارد و در سبک‌ها، جنس‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. در انتخاب و خرید تابلو فرش باید معیارهایی را در نظر بگیرید که از بسیاری از آنها مطلع نیستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها آشنا شوید.

تشخیص تابلو فرش دستباف و ماشینی

تابلو فرش به دو صورت دستباف و ماشینی وجود دارد و یکی از مهمترین نکات خرید تشخیص تفاوت‌ها بین این دو محصول است. نحوه تشخیص تابلو فرش دستباف از ماشینی عبارتند از:

تقارن

تابلو فرش‌های دستباف معمولا به‌صورت یک طرح کلی بافته می‌شوند و تقارنی در آنها دیده نمی‌شود. تابلو فرش‌های ماشینی به‌خاطر استفاده از فناوری روز دارای تقارن واضح هستند که به سادگی می‌توان آنها را مشاهده کرد.

تاروپود فرش

ریشه‌های تابلو فرش‌های دستباف جزئی از آن هستند و به‌صورت پیوسته بافته شده‌اند. ریشه‌ها در تابلو فرش‌های ماشینی به‌صورت جداگانه به فرش دوخته می‌شوند. کوک‌های اطراف فرش در مدل‌های دستبافت به‌صورت نامنظم دوخته شده‌اند و در یک خط مستقیم قرار ندارند. در صورتی که در مدل‌های ماشینی کوک‌های اطراف فرش به‌صورت کاملاً صاف و منظم دیده می‌شوند.

بررسی پشت فرش

با نگاه انداختن به پشت تابلو فرش‌های دستباف متوجه نرمی و بزرگ بودن تعداد گره‌ها خواهید شد. گره‌ها از یکدیگر به راحتی تشخیص داده می‌شوند و نقشه پشت فرش به خوبی دیده می‌شود. در تابلو فرش‌های ماشینی نقشه فرش در پشت آن دیده نمی‌شود و گره‌ها با نظم و ترتیب قرار گرفته‌اند.

رنگ فرش

تابلو فرش‌های دستباف با رنگ‌های طبیعی رنگ‌آمیزی شده‌اند. این رنگ‌ها در سطح فرش دیده می‌شوند و به عمق الیاف نفوذ نمی‌کنند. رنگ‌های تابلو فرش‌های ماشینی به‌صورت کامل در الیاف رخنه کرده و درخشندگی مدل‌های دستباف را ندارند.

خرید تابلو فرش

مهمترین نکات در خرید تابلو فرش

در خرید تابلو فرش به نکات زیر توجه کنید:

  • اطلاعات تابلو فرش در پشت آن قرار می‌گیرد. قبل از اقدام به خرید حتماً شناسنامه تابلو فرش را چک کنید و آن را مطالعه نمایید. همچنین علامت تجاری برندها را تطبیق دهید چرا که برخی از افراد سودجو لوگوها را با تفاوت جزئی درج می‌کنند.
  • پشت تابلو فرش را نگاه کنید و درشت یا ریز بودن گره‌ها را بررسی کنید. تابلو فرش‌های دستباف از ۱۲۰ گره در هر مترمربع برخوردار هستند و هر چه تعداد گره‌ها بیشتر باشد تابلو فرش کیفیت و ارزش بالاتری دارد.
  • کجی بافت یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از خرید باید بررسی کنید. برای این کار پشت تابلو فرش را بررسی کنید که کجی نداشته باشد. همچنین دو طرف فرش را که روی یکدیگر قرار دادید، باید تقارن داشته باشند. بهتر است تابلو فرش به‌خصوص مدل‌های دستباف را بدون قاب تهیه کنید چرا که ممکن است قاب کجی‌های فرش را بپوشاند.
  • اگر می‌خواهید تابلو فرش را از برندهای خاص تهیه کنید حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. فروشگاه باید از کیفیت بالا و اصالت محصول برخوردار باشد.
  • تابلو فرش‌های ابریشمی قیمت بسیار بالایی دارند و با نگاه کردن به چله آن می‌توانید ابریشمی یا نخی بودن الیاف را تشخیص دهید. پرز‌های ابریشم بسیار درخشنده و ظریف هستند که در یک نگاه متوجه زیبایی و جلای آن خواهید شد.
  • بودجه‌ای که در نظر می‌گیرید بر روی قیمت فرش تاثیرگذار است. تابلو فرش‌ها از جنس‌های مختلف مانند ابریشم، پشم، اکریلیک، پلی‌استر و... تولید می‌شوند و انتخاب هر یک از آنها بستگی به بودجه شما دارد. در واقع باید با توجه به بودجه خود تابلو فرش مناسب را تهیه کنید.
  • با توجه به سبک دکوراسیون و محل نصب تابلو فرش از بین طرح‌ها و نقوش موجود بهترین آن را انتخاب کنید. از انواع طرح‌های تابلو فرش می‌توان به حیوانات، گل‌ها، مناظر طبیعی و چهره‌ها اشاره کرد.

مراقبت و نگهداری از تابلو فرش

علاوه بر نکات خرید تابلو فرش باید با نحوه مراقبت و نگهداری از آن آشنا شوید. در صورت رعایت نکات زیر می‌توانید طول عمر تابلو فرش خود را افزایش دهید:

  • از نصب تابلو فرش در جایی که رطوبت زیاد است خودداری کنید. رطوبت از طریق محیط یا دیوار وارد بافت تابلو فرش می‌شود و به‌تدریج آن را پوسیده می‌کند.
  • از قرار دادن تابلو فرش در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. در این صورت رنگ‌های زمینه فرش به‌مرور از بین خواهند رفت.
  • تابلو فرش را در محیط‌های تاریک قرار ندهید. تاریکی باعث پیدایش حشرات و میکروب‌ها می‌شود و با نفوذ به بافت فرش آن را از بین می‌برند. به‌خصوص تابلو فرش‌هایی که دارای الیاف پشم هستند در چنین شرایطی به راحتی آسیب می‌بینند.
  • برای جلوگیری از بید زدن تابلو فرش از پودر یا قرص نفتالین استفاده کنید.
  • تحت هیچ شرایطی تابلو فرش را لوله نکنید
  • هنگام نصب تابلو فرش توجه داشته باشید میخ یا چکش به آن آسیبی وارد نکند. همچنین نباید به‌صورت مستقیم بر روی تابلو فرش میخ بزنید.
  • در صورت خرید تابلو فرش بدون قاب حتماً در اولین فرصت برای آن قاب تهیه کنید و از آویزان کردن مستقیم تابلو فرش به دیوار گچی یا آهکی خودداری کنید.

خرید قسطی فرش

خرید تابلو فرش از بهترین برندها

با توجه به نکاتی که مطرح شد خرید تابلو فرش برایتان بسیار آسان خواهد بود. مجموعه بزرگ آقای فرش به فروش انواع تابلو فرش‌های دستباف می‌پردازد. این محصولات دارای شناسنامه هستند و با خیال راحت از اصالت محصولات و تضمین کیفیت می‌توانید اقدام به خرید کنید. تنوع فرش‌ها در جنس، ابعاد، طرح، رنگ و قیمت بسیار بالا است که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.
برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره‌های مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را جهت تهیه انواع تابلو فرش به دست آورید. محصولات هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین عرضه می‌شوند و خرید قسطی فرش برای تمام مشتریان عزیز امکان پذیر است. انواع تابلو فرش‌ها به طور مستقیم و بدون واسطه از برندهای معتبر تهیه شده‌اند و با قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها در این مقاله توضیح داده شد که با صلاحدید خود می‌دانید که چه محصولی برایتان مناسب است. با توجه به تنوع بالایی که در تابلو فرش‌ها وجود دارد می‌توانید با دست باز یکی از آنها را انتخاب کنید و زیبایی را به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

https://www.asianews.ir/u/e2j
اخبار مرتبط
فرش تشریفات یکی از انواع فرش متری یا فرش رولی است. این نوع فرش ها برای فضاهای خاص مناسب هستند. فضاهایی چون تالارهای تشریفات، راهروی هتل ها، رستوران ها، سالن های اجلاس و همایش، ورودی مجتمع ها و مراکز خرید از این سبک فرش استفاده می کنند. نوع طراحی و رنگ بندی فرش تشریفات به گونه ای است که با محیط مراسم هماهنگ است. معمولا برای فضاهای رسمی، از طرح های ساده استفاده می شود. گاهی نیز حسینیه ها و بقاع مذهبی نیز از فرش تشریفات استفاده می کنند اما با طرح های شلوغ تر و در اصطلاح طرح های افشان.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید