صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 19893
گزارشگر: 306
۱۱۹
۰
۰
۳

نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها و شوراهای شهر در توسعه گردشگری پایدار شهری برگزار شد

نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها و شوراهای شهر در توسعه گردشگری پایدار شهری برگزار شد
یزد - نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در توسعه گردشگری پایدار شهری و سرمایه‌گذاری سبز در سالن استان یزد در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته برگزار شد

 

آسیانیوز / یزد ؛ همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران، پنل تخصصی گردشگری به منظور بررسی نقش شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در توسعه گردشگری پایدار شهری با حضور مدیران گردشگری شهرهای کرمان، شیراز، قم، یزد و منطقه آزاد قشم برگزار شد‌.

 

در این پنل تخصصی معاونت سرمایه‌گذاری و معاونت میراث فرهنگی استان یزد  و همچنین فخرالسادات خامسی هامانه؛  عضو شورای اسلامی شهر یزد  و بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی  صنایع دستی شورای اسلامی  شهر یزد و تعدادی از فعالین گردشگری استان یزد از  سایر نقاط کشور حضور داشتند.

 

این پنل در راستای شعار امسال سازمان جهانی گردشگری در حوزه سرمایه‌گذاری سبز برگزار شد و در این پنل تخصصی به نقش شهرداری‌ها و شوراها در هر حوزه به صورت مفصل پرداخته شد.

 

همچنین در این پنل نادری دبیر کمیته گردشگری کلانشهرهای کشور گزارشی از نقش شهرداری و شوراها در سرمایه‌گذاری گردشگری، سرمایه‌گذاری سبز و اتفاقاتی که تاکنون در حوزه کلانشهرها افتاده است ارائه داد.

 

این پنل با مدیریت علیرضا ثواچه، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار گردید و نمایندگان شهرها نیز در این جلسه به بیان نکات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 با توجه به اینکه یزد امسال توانسته بود،   به صورت یکپارچه در نمایشگاه گردشگری حضور یابد توسط حاضرین مورد تحسین قرار گرفته و تاکید شد این اتفاق میتواند   الگوی بسیار  خوبی برای همه شهرها و استان‌ها، در نمایشگاه های بین المللی گردشگری باشد .

 

در این نشست تاکید شد کلانشهرها باید برنامه ریزی مدونی برای حضور در سال‌ آینده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و سایر نمایشگاه ها داشته باشند.

 

از اهم مطالب  مطرح شده در این نشست  مشارکت و همکاری  اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با شهرداری‌ها در  موضوعات مرمت آثار تاریخی ، تصویب و تسهیل برخی قوانین و مقررات در امر قانون‌گذاری گردشگری، توجه ویژه به حوزه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، الزامات سرمایه‌گذاری در صنایع سبز در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهری بود.

 

در پایان این نشست مدیران گردشگری کلان شهرها بر نوآوری‌ها و خلاقیت‌های ویژه‌ در غرفه استان یزد تاکید کردند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

از جمله برنامه های ویژه امسال غرفه یزد ، پخش انیمیشن سه بعدی یا ویدیو مپینگ  بود که همه اعضا خواستار شدند تا در سال آینده این تجربیات شهر یزد در اختیار سایر کلانشهرها قرار بگیرد و در سال‌های پیش رو از این ظرفیت‌ها و تجربیات شهر یزد برای شرکت در نمایشگاه گردشگری به صورت یک شبکه واحد استفاده شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها و شوراهای شهر در توسعه گردشگری پایدار شهری برگزار شد

 

 

علاوه بر این، با نظر به اینکه شهر یزد در سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی ‌کشورهای آسیایی انتخاب شده است پیشنهاد گردید  در سال آینده اجلاسیه کمیته گردشگری کلانشهرها به میزبانی شهر یزد برگزار شود .

https://www.asianews.ir/u/e39
اخبار مرتبط
یزد - سومین نشست «کتاب ماه یزد» همراه با جشن امضا و اهدای کتاب، شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در محل کتابخانه فرخی یزدی، تالار فرهنگ و هنر نگین برگزار شد
یزد - هفتمین جشنواره ابربازی‌ها با استقبال گسترده شهروندان یزدی روبه‌رو شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید