صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۷
کد خبر: 19905
گزارشگر: 464
۲۲۴
۰
۰
۱
قوانین جدید؛

ورود اتحادیه اروپا به بازنویسی قوانین کسب‌و‌کار مجازی

ورود اتحادیه اروپا به بازنویسی قوانین کسب‌و‌کار مجازی
قوانین جدید اتحادیه اروپا، اصول اساسی کسب‌و‌کار در اینترنت و موبایل را بازنویسی کرده و نحوه درآمدزایی شرکت‌های بزرگ فناوری و دسترسی مصرف‌کنندگان به خدمات آن‌ها را تغییر می‌دهد.


به گزارش آسیانیوز؛
قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین جهان است که قدرت بازار شرکت‌های بزرگ فناوری جهان را هدف قرار می‌دهد و هدف آن، آسان‌تر کردن سوئیچ افراد بین خدمات رقیب مانند پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، مرورگرهای اینترنتی و فروشگاه‌های برنامه‌ است. این قانون با جلوگیری از سوءاستفاده از شرکت‌های بزرگ از قدرت بازار و فراهم کردن امکان ورود بازیگران جدید به بازار، درجه بالاتری از رقابت باز و منصفانه در بازار دیجیتالی این بلوک را تضمین می‌کند.

مقررات جدید اتحادیه اروپا در قالب قانون بازارهای دیجیتال، در اول نوامبر سال ۲۰۲۲ تصویب شد. با این حال، بعضی الزامات مانند مطلع کردن کمیسیون اروپا از رعایت ضوابط دروازه‌بانی، در ماه مه سال ۲۰۲۳، قابل اجرا شد. شرکت‌هایی که به عنوان دروازه‌بان توسط کمیسیون اروپا تعیین شدند هم تا مارس سال ۲۰۲۴ مهلت یافتند تا عملکردشان مطابق با این قانون باشد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سپتامبر گذشته، ۲۲ سرویس از شرکت‌های بزرگ فناوری را به عنوان «دروازه‌بان» خدمات آنلاین، تعیین کرد. این به معنای آن است که این شرکت‌ها ملزم می‌شوند برنامه‌های پیام‌رسان خود را با رقبا هماهنگ کنند و به کاربران اجازه دهند تصمیم بگیرند که کدام اپلیکیشن‌ها را از قبل روی دستگاه‌های خود نصب کنند. این شرکت‌ها شامل آلفابت، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت و بایت دنس (مالک تیک تاک) هستند که شش ماه مهلت یافتند تا برای رعایت این قانون، آماده شوند.

هنگامی که اتحادیه اروپا از شش دروازه‌بان شامل آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا و مایکروسافت نام برد، فهرست مذکور را در دسته‌های مختلف تقسیم کرد و هر دسته، شامل خدمات اصلی پلتفرم بود. به همین دلیل، بعضی از شرکت‌ها در چند فهرست، ظاهر شدند. به عنوان مثال، گوگل که سرویس‌های متعددی را اداره می‌کند، می‌تواند به عنوان دروازه‌بان خدمات شامل خدمات متعددی نظیر گوگل مپ، گوگل پلی، گوگل شاپینگ قرار بگیرد اما این شرکت سیستم ارسال تبلیغات، مرورگر وب کروم، سیستم عامل اندروید، موتور جستجو و پلتفرم اشتراک گذاری ویدئوی یوتیوب را هم دارد.

شرکت متا (شرکت مادر واتس‌اپ) هم در دسته‌های مختلفی قرار گرفته است. این شرکت، دو شبکه اجتماعی بزرگ فیس بوک و اینستاگرام، سرویس واسطه‌گری متا مارکت‌پلیس و یک پلتفرم تبلیغاتی را اداره می‌کند. علاوه بر این سرویس‌ها، متا در یک شاخه، پیشرو است و آن هم اپلیکیشن پیام‌رسان است.

https://www.asianews.ir/u/e3n
اخبار مرتبط
شورای اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه به بهانه اعتراضات اخیر در ایران بیانیه‌ صادر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید