صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۵
کد خبر: 19929
گزارشگر: 306
۱۳۱
۰
۰
۲

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد
یزد - مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در تالار مرکزی یزد برگزار شد

 

آسیانیوز / یزد ؛ «مهران فاطمی» استاندار یزد در این مراسم با قرائت شعری پیرامون وجوه تشبیه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، تصریح داشت : خصلت سرود این است که به تنهایی یک سخنرانی محسوب میشود و در آن متن بر موسیقی غلبه میکند.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندکان این جشنواره، ابراز امیدواری کرد دورههای آینده جشنواره باشکوه‌تر و با حضور گسترده گروههای سرود داخلی و بین المللی در یزد برگزار شود.

«ابوالفضل کرمانی نسب» دبیر این جشنواره نیز با ابراز خرسندی  از میزبانی این جشنواره و با گرامیداشت یاد سردار «احمد متوسلیان» شیرمرد شیرکوه یزد و همه سرداران و شهدای مواجهه با رژیم صهیونیستی عنوان کرد .

وی با بیان اینکه امیدوارم  در سالهای آینده این جشنواره را در قدس آزاد شده برگزار کنیم: این لحظه‌ها و این جشنواره را مدیون شهید «سید جلیل ساداتی» و همه اساتید گروه‌های سرود حاضر در این جشنواره دانست .

کرمانی نسب با اشاره به اینکه  جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در سه بخش «اجرای زنده»، «تولید سرود» و «تولید نماهنگ» و به همت حوزه هنری استان یزد برگزار گردید ازدریافت 111 اثر از گروه سرود کشور به دبیرخانه خبر داد.

دبیر جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» افزود : از میان آثار ارسالی ۲۷ اثر در بخش اجرای زنده، ۳۳ سرود تولیدی و ۲۴ نماهنگ تولیدی توسط دبیرخانه پذیرفته و به قضاوت گذاشته شد.

کرمانی نژاد خاطر نشان کرد : حسب اعلام هیات داوران این دوره از جشنواره و در بخش رقابتی «سرود تولیدی» گروه سرود نغمه آوینی بوشهرعنوان نخست را کسب کردند وگروه طریق القدس بندر دیر بوشهر و گروه عشاق الرضا زاهدان  به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند .

در بخش گروه‌های سرود معراج شهرستان مبارکه اصفهان و مهنا زرقان فارس شایسته تقدیر شدتد.

در بخش تکخوانی «یاسین تیموری» از گروه نورالشهدای اراک و «آریا پاشیب» تجلیل شدند.

در بخش نماهنگ نیز نماهنگ‌های «نسیم رحمت تهران» و «زهرائیون خوزستان» به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند

در بخش رقابتی «اجرای زنده»، گروه سرود موعود مشهد موفق به کسب عنوان اول شد، گروه سرود نورالشهدا استان مرکزی در این بخش دوم شد، گروه سرود مسجد امام سجاد (ع) تهران و گروه سرود عرفان مشهد به عنوان سومی مشترک دست یافتند. در این بخش از گروه سرود میثاق یزد نیز تجلیل شد.

گفتنی اینکه در این مراسم  با پخش کلیپی از شهید هنرمند «سید جلیل ساداتی»، اجرای گروه سرود «نورالشهدا» از استان مرکزی، اجرای زنده همه گروه‌های منتخب و حاضر، اجرای گروه سرود«رضوان» از کشور لبنان، از خانواده شهیدان «سید جلیل ساداتی»، «محمدحسین رشیدی«، «محمدحسین رمضانخانی» و «سیدرضا میرحسینی چاهوکی» تجلیل بعمل آمد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد ،  مهران فاطمی استاندار یزد  ، ابوالفضل کرمانی نسب دبیر این جشنواره

https://www.asianews.ir/u/e3N
اخبار مرتبط
یزد - سومین نشست «کتاب ماه یزد» همراه با جشن امضا و اهدای کتاب، شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در محل کتابخانه فرخی یزدی، تالار فرهنگ و هنر نگین برگزار شد
یزد - جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» اواخر بهمن ماه با موضوعات «نابودی اسرائیل»، «سرداران مواجهه با اسرائیل»، «پیشرفت صنایع موشکی»، «راه قدس از کربلا می‎گذرد» و «اربعین و آزادی قدس» با رقابت آثار منتخب ارسالی در بخشهای مختلف به میزبانی حوزه هنری یزد برگزار می‌شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید