صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
کد خبر: 19938
گزارشگر: 464
۲۵۱
۰
۰
۱
برآورد هزینه‌های مسافرت؛

هزینه سفر استانبول به صرفه‌تر از شیراز و جنوب ایران

هزینه سفر استانبول به صرفه‌تر از شیراز و جنوب ایران
یک سفر به مقصد مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار ۴نفره برای مدت ۳شب و ۴روز اقامت ممکن است تا ۴۰میلیون تومان هزینه داشته باشد. این در حالی است که در حال حاضر هزینه ۳شب مسافرت به استانبول با پرواز بعدازظهر و هتل ۳ستاره حدود ۱۰ میلیون تومان است.







بخش‌های مهم مقایسه هزینه سفر داخلی و خارجی این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار ۴نفره برای مدت ۳شب و ۴روز اقامت ممکن است تا ۴۰میلیون تومان هزینه داشته باشد.

برآورد هزینه‌های مسافرت به شهرهای داخلی ایران نشانگر آن است که اگر کسی بخواهد به‌صورت شخصی یا از طریق تور گردشگری مسافرت کند، باید برای ۳شب و ۴روز اقامت بین ۷ تا ۱۰میلیون تومان بابت هزینه حمل‌ونقل، اقامت و غذا پرداخت کند. این هزینه‌ها در مورد شهرهای جنوبی که این روزها در پیک سفر قرار دارند تا ۲۰میلیون تومان هم افزایش می‌یابد.

این در حالی است که در حال حاضر هزینه ۳شب مسافرت به استانبول با پرواز بعدازظهر و هتل ۳ستاره حدود ۱۰میلیون تومان است. محبوب‌ترین کشور برای سفر خارجی ایرانی‌ها، ترکیه است.

در نوروز ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که بیشترین سفرها به مقصد ترکیه بوده است. این آمار در طول سال به ۶میلیون نفر هم می‌رسد.

روزنامه همشهری
https://www.asianews.ir/u/e3W
اخبار مرتبط
تعطیلات سال نو با فرا رسیدن بهار همیشه به عنوان بهترین فرصت برای سفر ایرانیان به شمار می‌آید. به خصوص کسانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند، در نوروز فرصت کافی برای گشت و گذار را داشته و از همین رو با نزدیک شدن به ایام عید همه به دنبال بهترین کشور برای مسافرت خارجی در نوروز می گردند. چنانچه شما نیز دوست دارید با رزرو یکی از تورهای نوروزی به مقاصد خارجی ایام تعطیلات ۱۴۰۳ را به بهترین نحو سپری کنید، توصیه می‌کنیم مطالب این نوشته را از دست ندهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید