صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۷
کد خبر: 20042
گزارشگر: 306
۱۴۲
۰
۰
۲
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران

فضای انتخابات استان رقابتی است / اولویت اول ما صیانت از رای مردم است

فضای انتخابات استان رقابتی است / اولویت اول ما صیانت از رای مردم است
یزد - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد ​با بیان اینکه خوشبختانه فضای انتخابات استان رقابتی است گفت : عمده بحث های جدی مطرح شده از سوی کاندیداها مربوط به مطالبات مردم است وکمتر حرف‌های عوام فریبانه را شاهدیم و این بیانگر احترام به شعور مردم است

 

آسیانیوز / یزد ؛ «محمد علی شاه حسینی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان  با بیان اینکه رأی مردم را حق الناس می دانیم، گفت: تمام تلاش خود را برای صیانت از این حق به کار خواهیم گرفت وامنیت انتخابات، خط قرمز ماست و به هیچ وجه در این باره کوتاه نمی آییم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد افزود : معتقدیم رای مردم، حق الناس است و تمام تلاش ارکان زیست بوم برگزاری انتخابات، صیانت از آرای مردم و توجه به اعتماد مردم است.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای بدبین کردن مردم به نظام به کار گرفته و هدف مشارکت پایین در انتخابات را دنبال می کند، افزود: در مقابل تمام تلاش ما نشان دادن واقعیت‌ها و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخاباتی باشکوه و حداکثری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : دشمن  بعد از راهپیمایی 22 بهمن دست به اقدامات خرابکارانه ای همچون انفجار خط لوله گاز می زند اما این اتفاق به سرعت مدیریت شد.

شاه حسینی با بیان اینکه دشمن در قالب اتاقهای فکر خود تلاش دارد ضمن تطهیر رژیم منحوس پهلوی، فضای مدیریتی کشور را ناسالم نشان دهد تصریح داشت : خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل و چالشی در رابطه با انتخابات در استان مشاهده و گزارش نشده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شکل گیری هیاتهای بازرسی انتخابات پرداخت وبا بیان اینکه  براساس قانون انتخابات، مسئولیت برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور است و وزیر کشور می‌تواند در سطح کشور بازرسانی را برای نظارت بر انتخابات تعیین نماید افزود : وظیفه هیات‌های بازرسی انتخابات شامل آسیب‌شناسی مسائل انتخابات، نظارت بر مسائلی که می تواند منجر به بروز مشکل در انتخابات شود و همچنین نظارت بر روند برگزاری انتخاب و انعکاس موارد شناسایی شده در وهله اول به مجریان انتخابات است.

رئیس هیات بازرسی استان با اشاره به اینکه  بازرسان در حین برگزاری انتخابات با نماینده فرماندار در شعب اخذ رای برای اجرای مسئولیت و ماموریتهایشان همکاری دارند خاطر نشان کرد : حرف اول و آخر را در شعب اخذ رای نمایندگان فرمانداران میزنند.

وی ابراز داشت : در تمام شعب، یک بازرس و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس فعالیت دارد و در هر شهرستان نیز یک بازرس ویژه داریم که تا قبل از برگزاری انتخابات تمام آنها از آموزش‌های لازم بهره مند می شوند.

این مقام مسئول ضمن دعوت از مردم و رسانه‌ها مبنی بر اینکه  موارد تخطی را به کمیته بازرسی و نظارت اطلاع رسانی کنند افزود :کمیته بازرسی در زمینه تخلفات فضای مجازی و ورود غیرقانونی برخی نهادهای دولتی که حق دخالت و فعالیت نداشته‌اند را نیز بررسی می‌کنند واین مسائل در کمیته بررسی تخلفات بررسی می شود و در صورت لزوم به مراجع قضایی نیز اعلام خواهد شد.

رئیس هیات بازرسی استان اظهار داشت : قبل از برگزاری انتخابات نیز موارد و تخلفات می‌تواند به حوزه‌های انتخابیه گزارش شود که این موارد در وهله اول به فرمانداران منعکس می شود و در صورت نیاز در مرکز استان مورد رسیدگی و حتی مورد برخورد قضایی قرار خواهد شد .

شاه حسینی در پایان با بیان اینکه هیات بازرسی ستاد انتخابات استان پذیرای هرگونه انتقاد و پیشنهاد در مورد مسائل مرتبط با انتخابات در راستای برگزاری هرچه پرشور و سالم‌تر انتخابات است ابراز امیدواری از پاسداشت  برند الگو بودن یزدی‌ها و مردمان این دیار تصریح داشت : تمام تمهیدات انتخابات در حوزه‌های مختلف استان خوشبختانه به خوبی تدارک دیده شده و تاکنون هیچ مشکلی در این باره نداشته‌ایم تلاش شده آسیب‌هایی که در دوره‌های گذشته وجود داشته نیز به حداقل ممکن برسد.

سید محمد جواد عرفانفر

 فضای انتخابات استان رقابتی است / اولویت اول ما صیانت از رای مردم است ، محمد علی شاه حسینی رئیس هیات بازرسی استان یزد

 

https://www.asianews.ir/u/e5A
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات گفت : تاکنون از مجموع هفت هزار نفر اعضای ۸۵۳ شعبه اخذ رای استان، تعداد دو هزار و ۶۹۲ نفر به میزان پنج هزار و ۳۸۴ نفر ساعت آموزش دیده‌اند
یزد - استاندار گفت: یکی از اقدامات مثبت شورای ششم شهر یزد، توجه به محلات حاشیه نشین و کمتر برخوردار است که این موضوع در سال‌های اخیر مورد توجه بوده و قابل تقدیر است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید