صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
کد خبر: 20318
گزارشگر: 306
۱۰۱
۰
۰
۴

یزد میزبان مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی (ACD) / حضور ۵۵ نفر با ۱۵ ملیت

یزد میزبان مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی (ACD) / حضور ۵۵ نفر با ۱۵ ملیت
یزد - مشاور استاندار گفت : یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ میلادی، میزبان مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) خواهد بود

 

آسیانیوز / یزد ؛ "محمدحسین پارساییان" در جمع خبرنگاران زمان برگزاری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی را روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه  اعلام و افزود : در این مجمع علاوه بر دبیر کل اکو و رییس موسسه فرهنگی آن، سفرایی از کشورهای ترکیه ، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجکیستان ، پاکستان ، قزاقستان، اندونزی ، مالزی ، فیلیپین ، تایلند ، قرقیزستان حضور دارند.

مشاور استاندار با اشاره به اینکه نگاه مدیریت ارشد استان تاکید بر فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری و میراثی و تبدیل شدن یزد به خاستگاه برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی است تصریح داشت : طی یک سال آینده میزبان کنفرانس‌ها و رویدادهای بین المللی متعددی با حضور مقامات عالی کشورهای عضو خواهیم بود که سرآغاز آن ضیافت پایان هفته این شهر میراث جهانی با حضور ۵۵ میهمان خارجی از ۱۵ ملیت است.

پارسائیان با بیان اینکه برنامه ها طبق تقویم  تدوین شده انجام می شود برگزاری نشست‌های استانی با نگاه ملی به میزبانی شهرداری، استانداری و اتاق بازرگانی  را از جمله برنامه‌های تدوین شده برای میزبانی سفرای عضو مجمع گفت وگوی آسیا در این ۲ روز در استان ذکر کرد

«احمد آخوندی» دستیار ویژه استاندار یزد نیز دراین نشست خبری گفت : شهر میراث جهانی یزد در سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی(ACD) معرفی شده و در این راستا تقویم برنامه یک ساله‌ای نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد برای این برنامه اعم از سه ضیافت با استاندار، مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد و نیز بازرگانان استان، بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یزد و کاشت درخت در بوستان ملل یزد را عنوان کرد و اظهار داشت : این میهمانان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به همراه دبیر کل اکو، رئیس موسسه اکوی فرهنگی، دبیر کل مجمع گفت‌وگوی همکاریهای آسیا و معاون گردشگری کشورمان میهمان استان یزد هستند.

آخوندی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان ،کاشت نهال دوستی در بوستان ملل استان‌، نشست سفرا با نمایندگان صنایع و اتاق بازرگانی ، حضور در میدان امیرچقماق و ادای احترام به شهدای گمنام از جمله برنامه‌های این اجلاس عنوان کرد.

دستیار ویژه استاندار یزد از موضوعات مورد تاکید سند تحولی «یزد نوین» را معرفی یزد سالانه به یک میلیارد نفر از مردم جهان خواند و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین رویدادهایی طی چهار سال تا ۱۴۰۴ به ظرفیت چهار میلیارد نفر آشنا به یزد در دنیا برسیم.

آخوندی در پاسخ به علت عدم حضور برخی از سفرای دیگر کشورهای عضو ACD در این رویداد را عدم صدور استوارنامه آنها در فرصت محدود باقیمانده تا این مراسم ذکر کرد و گفت: هر چند در روزهای آتی سفرای دیگری نیز به این برنامه افزوده خواهند شد ولی مابقی سفرای کشورهای عضو در سال آینده به مرور به یزد دعوت خواهند شد.

 «سید محمد رستگاری » مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزدنیز بیان داشت : این برنامه تنها یکی از برنامه‌های تقویم تدوین شده یکساله یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو ACD است و علاوه بر این، طی این یک‌سال آینده برگزاری اجلاسها و رویدادهای مختلف دیگری به میزبانی یزد شاهد خواهیم بود.

وی از جمله این برنامه‌ها را برگزاری کنفراس بین المللی گردشگری آسیا با حضور وزاری گردشگری کشورهای عضو ACD، اجلاس منطقه‌ای اکو،  نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، همایش تورگردانان و نشست‌های تخصصی گردشگری، تورهای آشناسازی افراد تاثیرگذار و اصحاب رسانه کشورهای عضو، برگزاری نشست روسای ارتباط دانشگاه‌های کشورهای عضو و همزمان با آن همایش همایش بین‌المللی دانش مرمت ذکر کرد.

"سید امیر ناصرالدین طباطبایی" دبیر اجرایی این برنامه هم در این نشست بیان داشت : طرح پیشنهادی تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به (ACD) برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آ. سه. آن در سال ۲۰۰۱ مطرح و در سال ۲۰۰۲ در تایلند تأسیس شد.

 وی با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا در حقیقت شرکای راهبردی ایران هستند و ۳۵ کشور با در اختیار داشتن ۶۰ درصد جمعیت دنیا عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا هستند که ۳۱ کشور آن در ایران نمایندگی دارند و حدود ۶۰ درصد جمعیت دنیا را دارند اظهار امیدواری کرد : این اتفاق گامی بسیار اثرگذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به‌ویژه این شهر میراث جهانی و استان باشد .

دبیر اجرایی این برنامه هدایای در نظر گرفته شده  جهت میهمانان این ضیافت را عمدتاً از صنایع دستی فاخر استان است و خدماتی در حوزه‌های مختلف از گردشگری و سرمایه گذاری و همکاری‌های اقتصادی نیز ذکر کرد

طیاطیایی خاطر نشان کرد : خوشبختانه شرایط میزبانی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو مجمع گفتوگوی آسیا در آستانه سال جدید به خوبی در استان مهیا شده است و امیدواریم بتوانیم در قالب این برنامه ظرفیت‌های بالای تاریخی، فرهنگ زیبای مردم یزد و قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری از اهداف مدنظر استان در این برنامه است.

سید محمد جواد عرفانفر

 یزد میزبان مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی (ACD) / حضور ۵۵ نفر با ۱۵ ملیت ، محمدحسین پارساییان مشاور استاندار  ، احمد آخوندی دستیار ویژه استاندار  ، سید محمد رستگاری » مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان ، سید امیر ناصرالدین طباطبایی" دبیر اجرایی

 

 

https://www.asianews.ir/u/ea5
اخبار مرتبط
یزد - فرمانده سپاه الغدیر استان از حضور غیرتمندانه و آگاهانه‌ی مردم دارالعباده یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تشکر و قدردانی کرد
یزد - ستاد انتخابات کشور، اسامی یک منتخب شورای خبرگان رهبری و چهار منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در استان یزد را منتشرکرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید