صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
کد خبر: 20324
گزارشگر: 2
۱۲۶
۰
۰
۲
خرید تیرآهن اصفهان

لیست وزن تیرآهن اصفهان در سایزهای مختلف + راهنمای کامل خرید آن

لیست وزن تیرآهن اصفهان در سایزهای مختلف + راهنمای کامل خرید آن
تیرآهن های اصفهان با توجه به ویژگی‌های مختلف مانند نوع، سایز و غیره دارای وزن‌های متفاوتی هستند؛ به طور کلی وزن این قطعات برای فعالان بازار اهمیت زیادی دارد، زیرا پارامتر وزن تعیین کننده قیمت تیرآهن اصفهان است.

تیرآهن های اصفهان با توجه به ویژگی‌های مختلف مانند نوع، سایز و غیره دارای وزن‌های متفاوتی هستند؛ به طور کلی وزن این قطعات برای فعالان بازار اهمیت زیادی دارد، زیرا پارامتر وزن تعیین کننده قیمت تیرآهن اصفهان است.

وزن تیرآهن اصفهان در سایزهای مختلف به چه صورت است؟

کارخانه‌ اصفهان، محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می‌کند؛ با این حال، امکان وجود تفاوت ناچیز در وزن آن‌ها وجود دارد. این مقاطع در انواع مختلف مانند IPE یا معمولی، INP یا بال شیب‌دار، هاش و لانه زنبوری وجود دارند و هر کدام دارای وزن‌ متفاوتی هستند.

  • وزن سایز ۱۲ تیر آهن اصفهان:

یکی از سایزهای پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی، سایز ۱۲ است که با استاندارد IPE تولید می‌شود و در ساخت سقف و ستون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت استاندارد، همه این محصولات با طول ۱۲ متر تولید می‌شوند؛ اما در بازار، قطعاتی با طول‌های کمتر از ۱۲ متر نیز وجود دارند که به آن‌ها نرمال می‌گویند. قیمت تیرآهن نرمال نسبت به نوع استاندارد ۱۲ متری کمتر است. نوع استاندارد با طول ۱۲ متر معمولا وزنی حدود ۱۲۵ کیلوگرم دارد.

تیرآهن اصفهان

  • وزن سایز ۱۴ تیراهن اصفهان:

وزن استاندارد این محصول برابر با 155 کیلوگرم است و با وزن استاندارد در جدول اشتال همخوانی دارد. تیرآهن 14 اصفهان با استاندارد IPE تولید می شود و در انواع لانه زنبوری، دوبل و نیمه سبک وجود دارد.

  • وزن تیرآهن ۱۶ اصفهان:

تیرآهن 16 اصفهان کاربردهای بسیاری در صنعت ساخت و ساز دارد و وزن استاندارد آن با طول 12 متر، تقریبا برابر با 190 کیلوگرم است.

  • وزن سایز ۱۸ تیرآهن اصفهان:

وزن تیرآهن سایز 18 اصفهان در مقایسه با تیرآهن های 18 سایر کارخانه ها، استاندارد بوده و با جدول اشتال هماهنگ است. به طور معمول وزن این سایز حدود 226 کیلوگرم است.

  • وزن سایز ۲۰ تیرآهن اصفهان:

سایز 20 تیرآهن، جزو سایزهای بزرگ و سنگین به حساب می‌آید. این نوع محصول با توجه به وزن بالایی که دارد، استحکام و مقاومت بیشتری داشته و به همین دلیل برای سازه‌های بزرگ مناسب است. وزن تیرآهن سایز 20 اصفهان با طول 12 متر، تقریبا 268 کیلوگرم است و وزن 1 متر آن 4.22 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود.

  • وزن تیرآهن ۲۲ اصفهان:

وزن تیرآهن 22 اصفهان با طول 12 متر، حدودا 314 کیلوگرم است. تیرآهن 22 توسط کارخانه های دیگر نیز تولید می‌شود و وزن آن در برندهای مختلف کمی متفاوت است. استفاده از تیرآهن 22 در پل‌سازی، برج‌سازی و به طور عمومی در احداث ستون‌های سازه رایج است.

  • وزن تیرآهن ۲۴ اصفهان:

این سایز در شاخه‌های 12 متری عرضه می‌شود و وزن استاندارد آن در هر شاخه تقریبا 368 کیلوگرم است. سایز 24 در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد.

  • وزن تیرآهن ۲۷ اصفهان:

این سایز از جمله سنگین‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار است که تقاضای خاص خود را دارد. تیرآهن 27 اصفهان در برج‌سازی و ساخت سازه‌های عظیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وزن و استحکام بسیار بالای خود، توانایی تحمل فشارها و تنش‌هایی که به ساختمان وارد می‌شود را به خوبی دارد. وزن سایز 27 اصفهان تقریبا 434 کیلوگرم است.

قیمت تیرآهن اصفهان

چگونه می‌توان تیرآهن اصفهان را خریداری کرد؟

در هنگام خرید تیرآهن اصفهان، علاوه بر قیمت هر شاخه باید به مشخصات دیگر آن نیز توجه کنید. این مشخصات شامل جدول وزنی است که بر اساس سایز و طول، وزن هر شاخه را مشخص می‌کند. (مشابه جدول زیر)

لیست وزن تیرآهن اصفهان در سایزهای مختلف

برای خرید انواع سایز تیرآهن اصفهان می‌توانید به سایت پیوان که از تامین کنندگان برتر ایران است، مراجعه کنید و بعد از مشورت با کارشناسان فروش، خرید خود را به صورت آنلاین، تلفنی و یا حضوری انجام دهید.

https://www.asianews.ir/u/eac
اخبار مرتبط
شاید به عنوان یک فعال در حوزه ساختمان‌سازی یا یک فرد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار فولاد، درباره نحوه قیمت‌گذاری میلگرد و تیرآهن در مقیاس جهانی بخواهید بیشتر بدانید؛ زیرا این قطعات یکی از مهم‌ترین پروفیل‌هایی هستند که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند و قیمت آن‌ها همواره در حال نوسان است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به نحوه قیمت گذاری این قطعات در مقیاس جهانی بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید