صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۸
کد خبر: 20327
گزارشگر: 2
۱۶۸
۰
۰
۲
کارخانه‌های تولید تیرآهن و میلگرد

میلگرد و تیرآهن را از کدام کارخانه بخریم؟ معرفی ۳ کارخانه برتر

میلگرد و تیرآهن را از کدام کارخانه بخریم؟ معرفی ۳ کارخانه برتر
میلگرد و تیرآهن به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی به طور گسترده استفاده می‌شوند. کارخانه‌های فراوانی در سراسر ایران به تولید این قطعات مشغول هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

کارخانه‌های برتر تولید تیرآهن کدام‌اند؟

در زمینه تولید این قطعات، تعداد زیادی کارخانه فعالیت دارد که هر یک از آن ها تیرآهن را با ویژگی‌ها و کیفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

  • شرکت ذوب آهن اصفهان:

این کارخانه یکی از تولیدکنندگان قدیمی تیرآهن در ایران محسوب می‌شود و کیفیت محصولات تولید شده در آن توسط افراد فعال در حوزه فولاد و صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی تایید شده است. تیرآهن در کارخانه اصفهان با استفاده از استانداردهای بین‌المللی و رعایت اصول جدول اشتال تولید می شود و به همین دلیل کیفیت بالایی دارد و خریداران به صورت روزانه قیمت این کالا را استعلام می گیرند؛ زیرا به دلیل نوسانات بازار، قیمت تیرآهن امروز ممکن است با فردای آن متفاوت باشد. تیرهای IPN با استاندارد تولید DIN 1025-1 ، تیرهای بال پهن موازی با استاندارد ISIRI 14484 و تیرهای بال نیم پهن موازی بر اساس استاندارد DIN 1025-5 از جمله قطعات تولید شده در این کارخانه هستند. این کارخانه مقاطع خود را با اندازه‌های 14، 12، 16، 18، 20، 22، 24، 27 و 30 تولید می‌کند و محصولات این شرکت به کشورهای مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا صادر می‌شود.

  • کارخانه جهان فولاد غرب:

کارخانه جهان فولاد غرب در سال ۱۳۸۷ در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده هرسین کرمانشاه تاسیس شد. هدف اصلی این کارخانه تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن بود. قطعات تولید شده در این کارخانه به صورت نیم‌ پهن و عریض در بازار عرضه می‌شود. محصولات نیم‌ پهن کارخانه جهان فولاد غرب در اندازه‌های ۸۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر و با طول استاندارد ۸ تا ۱۸ متر موجود است. علاوه بر این، تیرهای عریض با اندازه‌های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر نیز تولید می‌شوند. این محصول در پروژه‌های عمرانی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پروفیل صنعت ماهان:

کارخانه صنعتی ماهان در نزدیکی تهران و در جاده خاوران واقع شده است. این واحد تولیدی در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی نزدیک به پایتخت، می‌تواند یک گزینه مناسب برای خرید تیرآهن باشد. این کارخانه علاوه بر تیرآهن، انواع لوله، پروفیل و نبشی را نیز تولید می‌کند. شرکت ماهان، تیرآهن IPE را با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی و در سایزهای پرفروش 14، 16 و 18 عرضه می‌کند.

کدام‌ یک از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد برای خرید مناسب‌تر هستند؟

کارخانه های تولید کننده میلگرد

کارخانه‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور به تولید میلگرد می‌پردازند. اگر کارخانه مورد نظر از محل زندگیتان فاصله داشت، نگران نباشید، می‌توانید این محصولات را از طریق تامین کنندگان معتبری چون پیوان خریداری کنید.

  • کارخانه آریان فولاد

مجتمع نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۵ در شهرستان بوئین زهرا تاسیس شد. این کارخانه فعالیت خود با هدف تولید مقاطع فولادی، شامل نبشی، ناودانی، میلگرد و تیرآهن آغاز کرد. آریان فولاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی شناخته می‌شود و میلگرد آریان فولاد در سایز ۱۰ الی ۳۲ عرضه می‌گردد. قطعات تولید شده در این مجموعه با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته تولید می‌شود و دارای استانداردهای ملی و بین‌المللی است.

  • کارخانه ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن مقاطع فولادی تاسیس شد. در سال ۱۳۹۰، فاز دوم و در سال ۱۳۹۵ فاز سوم این مجتمع احداث شد و در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. از ویژگی‌های برجسته این مجتمع تولیدی می‌توان به دسترسی به شاهراه ترانزیتی منطقه در استان آذربایجان شرقی، هم‌جواری با نیروگاه حرارتی سهند بناب با ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات برق و نزدیکی به گمرک‌های مرزی غرب کشور اشاره کرد.

  • مجتمع فولاد سیادن ابهر

کارخانه سیادن ابهر در سال ۱۳۸۵ در فاصله ۷ کیلومتری جاده تاکستان و با ظرفیت سالانه ۲۸۸ هزار تن، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجتمع دارای خط نورد برای تولید انواع میلگرد با استانداردهای ملی و جهانی در گریدهای A2 و A3 است. قطعات تولیدی سیادن ابهر به صورت شاخه‌ای به بازار عرضه می‌شود، از نوع آجدار است و در سایزهای ۸ تا ۳۲ عرضه می‌گردد. قیمت میلگرد سیادن ابهر نسبت به کیفیتی که دارد بسیار مناسب‌تر سایر برندها است.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا یک لیست از برترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد و تیرآهن ارائه دهیم. همانطور که اشاره شد، در ایران تعداد زیادی کارخانه در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید از بین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین را برحسب نیاز پروژه‌تان انتخاب کنید. همچنین برای خرید محصولات هر یک از این کارخانه ها می توانید به سایت پیوان مراجعه کنید و محصول خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

https://www.asianews.ir/u/eaf
اخبار مرتبط
تیرآهن های اصفهان با توجه به ویژگی‌های مختلف مانند نوع، سایز و غیره دارای وزن‌های متفاوتی هستند؛ به طور کلی وزن این قطعات برای فعالان بازار اهمیت زیادی دارد، زیرا پارامتر وزن تعیین کننده قیمت تیرآهن اصفهان است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید