صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
کد خبر: 20405
گزارشگر: 464
۲۳۹
۰
۰
۱۳
رئیس هیأت مدیره شرکت «آوای موفق ایرانیان»:

به افزایش تراز تجاری و صادرات کشور می‌اندیشیم

به افزایش تراز تجاری و صادرات کشور می‌اندیشیم
در روزهای آخرین ماه سال، نمایشگاهی به نام نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار شد که در این نمایشگاه، مجریان بزرگ، خودشان غرفه‌دار بودند و به استقبال مخاطبان و مشتریان خود در غرفه‌‌هایشان نشستند.



به گزارش آسیانیوز؛
همایون فدایی ـ همانطور که مخاطبان محترم روزنامه آسیا مطلع هستند، مصاحبه‌‌های اینجانب با غرفه‌داران و تولیدکنندگان، غالباً راجع به موضوعات تولید، کیفیت، کمیت و کارآفرینی‌‌ها، استانداردها و.... بوده است. با خود اندیشیدم که در این نمایشگاه، که مادر تمام نمایشگاه‌‌ها است، چگونه می‌‌شود مصاحبتی با این چهره‌‌های ماندگار داشت و به‌قول حضرت حافظ، این‌بار طرحی نو دراندازیم.

به این نتیجه رسیدم که با این دوستان به‌جای صحبت‌های سازمان‌محور و شرکت‌محور، گفت‌وگویی صمیمانه و شخصیت‌محور داشته باشیم. هم به جهت ثبت در تاریخ و هم این‌که از تجربیات این مجریان استخوان خردکرده برای جوانان مشتاق و آیندگان، بهره ببریم که امیدواریم با استقبال خوانندگان ارجمند روزنامه آسیا مواجه گردد.

در همین راستا با جناب آقای ادریس مازندرانی، رئیس هیأت مدیره شرکت «آوای موفق ایرانیان» و دبیر انجمن برگزارکنندگان صنعت نمایشگاهی کشور به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

* چگونه وارد این صنعت شدید و از سوابق کاری خودتان برایمان بگویید.

حضور من در این صنعت در سال ۱۳۸۴ اتفاق افتاد. من به اتفاق جناب آقای مغنتی شریک عزیزم، از سال ۸۴ با یکدیگر شرکت صنایع آوای موفق ایرانیان را راه‌اندازی کردیم. شرکت آوای موفق ایرانیان امروز یکی از بزرگترین شرکت‌‌های حوزه صنعتی نمایشگاهی کشور است. ما مسیر پر فراز و نشیبی را طی کردیم تا توانستیم به این مرتبه و جایگاه برسیم. به هر حال برای هر برگزارکننده‌ای بزرگترین فراز و نشیب کاری مربوط به همان دوران کرونا بود.

دوران کرونا می‌‌رفت که همه شرکت‌‌های برگزارکننده صنعت نمایشگاهی را از پا دربیاورد. ولی طی یک تصمیم ما این ریسک را پذیرفتیم و با توجه به ارتباطاتی که با وزارت بهداشت داشتیم، توانستیم کنوانسیون پروتکل‌‌های بهداشتی یو فی بهداشتی را با ستاد ملی کرونای کشور هماهنگ کنیم و در ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ اولین نمایشگاه بین‌المللی کرونا در دنیا را پس از شیوع بیماری کرونا برگزار کنیم، که این یکی از دستاوردهای مهم شرکت ماست، که البته این نمایشگاه را با حمایت و پشتیبانی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی تهران و همچنین شرکت سهامی پادنوین جناب آقای مرادی به‌صورت مشترک انجام دادیم.

امروز بسیار خوشحالیم که ۶ عنوان نمایشگاهی در سال را در سایت بین‌المللی تهران برگزار می‌‌کنیم و ۱۲  کامیون جمهوری اسلامی ایران را در کشور‌‌های هدف صادراتی، به منظور توسعه صادرات غیرنفتی انجام می‌‌دهیم. همچنین دو نمایشگاه در سایت نمایشگاهی اصفهان و در قالب دو شرکت بیش از ۳۷ پرسنل داریم که بتوانیم انشاءالله تأثیر مثبتی در توسعه صادرات محصولات و تولیدات غیرنفتی ایران داشته باشیم و صادرات کشور را افزایش بدهیم. ما به افزایش تراز تجاری و صادرات کشور می‌اندیشیم.

* از خاطرات تلخ و شیرین خودتان در این عرصه بگویید.

خاطرات ما یکی مربوط به دوران کرونا است که شرکت‌‌ها توانمندی‌های خود را از دست داده بودند و نمی‌توانستیم در این زمینه کمکی هم بکنیم ولی همگی سعی می‌کردیم با جمع‌بندی و تصمیم‌گیری بتوانیم کار را به انجام برسانیم. و شیرین‌ترین خاطرات ما هم افتتاح هر نمایشگاهی است که برگزار می‌‌کنیم. روزی که نمایشگاه به پایان می‌‌رسد، برای ما تلخ‌ترین روز است. چون ما عاشق این کار هستیم و درواقع خستگی نمی‌شناسیم. در روز پایانی نمایشگاه به این خاطر که هرچه را که ساختیم باید پایین بیاوریم و خراب کنیم، برایمان تلخ است. ما چهار روز نمایشگاه را با آن زحمت یکساله زندگی می‌کنیم. بنابراین برای ما روز تخریب و روز خداحافظی تا سال آینده با مشارکت‌کننده‌‌هایمان روز بسیار سختی است.

* از تحصیلات و از تجربیات خود برایمان بگویید.

من تا مقطعی در دانشگاه مهندسی مکانیک سیالات خواندم که این مهم بنابر دلایلی ادامه پیدا نکرد، سپس در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شدم و الان لیسانس حقوق دارم.

* اگر بنا باشد از شخصیت حقوقی یا حقیقی تشکر یا گلایه‌ای کنید بفرمایید؟

خیلی از افراد هستند که باید از آن‌ها تشکر کنیم، چون به رشد صنعت ما کمک کردند و به برگزارکنندگان یاری رساندند تا بتوانیم نمایشگاه را به‌خوبی برگزار کنیم. ولی گله‌ای هم نداریم. در این کشور به هر حال محدویت‌‌هایی وجود دارد. بزرگترین مشکل ما منع فعالیت شرکت‌‌ها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی است که امیدواریم این مانع برطرف شود.

* فعالیت شما در این عرصه چه تأثیری بر زندگی خانوادگی‌تان می‌گذارد؟

اگر ما اینجا شبانه‌روزی فعالیت می‌‌کنیم گاهاً در کشورهای دیگر برای برگزاری نمایشگاه ۱۰ تا ۲۰ روز اقامت می‌‌کنیم و درواقع حضور کمتری کنار خانواده داریم. قطعاً همسرم خیلی در برقراری آرامش در کانون خانواده نقش دارد تا ما بتوانیم این فعالیت‌ها را با پشتگرمی انجام بدهیم. من از همین جا از ایشان تشکر می‌‌کنم و همچنین از فرزندانم که با همدلی و حمایت‌شان کمک می‌رسانند تا این دوره کاری و دوری از خانواده به‌راحتی سپری شود.

* اگر مطلبی باقی مانده بفرمایید؟

اول از همه شرکت ما مدیون شریک عزیزم آقای مغنتی مدیرعامل شرکت است و سپس مدیون همکاران پرتلاش و تیم قدرتمند شرکت از جمله؛ سرکار خانم زمانی، جناب آقای مرادی، سرکار خانم خیری و همه عزیزانی که در این شرکت زحمت می‌‌کشند و بی‌وقفه تلاش می‌‌کنند.

همچنین تشکر می‌کنم از زحمات شما در روزنامه وزین «آسیا» و خاطره زنده‌یاد دکتر ایرج جمشیدی عزیز را گرامی می‌دارم که استاد، دانشمند، انسان فرهیخته و بی‌نظیری بودند.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/ebx
اخبار مرتبط
ٰ«آر اس گروپ» همان رهیاب اسپرت سابق است که بیش از ۱۵ سال به‌صورت تخصصی بر روی طراحی و دیزاین اتومبیل‌‌‌های خاص فعالیت می‌کنیم و از سال ۹۶ هم، در زمینه تجهیز خودروهای کمپر مسافرتی و خودروهای تشریفات متمرکز و فعال هستیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید