صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
کد خبر: 20423
گزارشگر: 2
۴۹۳
۰
۰
۱
بازار لوازم خانگی

آیا لوازم خانگی در سال جدید گران می‌شود؟

آیا لوازم خانگی در سال جدید گران می‌شود؟
این مسئله که آیا لوازم خانگی بعد از عید گران می‌شود شاید در نگاه اول و براساس بررسی سوابق افزایش قیمت در این حوزه، پاسخ دادن به آن آسان باشد. اما آیا این افزایش شامل همه محصولات خارجی شده یا درصد خاصی را در بر میگیرد؟ آیا باوجود تنش‌های قیمت در هنگام افزایشات، می‌توان با کمی تحقیق بیشتر، محصولات مدنظر را با قیمت بهتری تهیه کرد؟

لوازم خانگی در سال جدید افزایش قیمت دارد اما تنها دلیل آن، نوسانات نرخ ارزی نبوده و به موارد دیگری نیز مرتبط است. در واقع با تصویب و اجرایی شدن نرخ مالیات کسب و کارها در سال جدید و همچنین افزایش نظارت‌ها بر واردات کالا از سمت بنادر کشور، رفته رفته خرید لوازم خانگی ارزان دور از انتظار خواهد شد.

افزایش قیمت باعث کاهش چشمگیر تقاضا خواهد شد؟

این یک امر بدیهی است که با افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی، تقاضا برای خرید برخی کالاها کاهش می‌یابد. اما تکلیف لوازم اساسی جهیزیه چه خواهد شد؟
از آنجا که زوج‌های جوان و خانوارهایی که برخی از لوازم اساسی را تکمیل نکرده‌اند، ناچارند برخی کالاها را تهیه کنند؛ با افزایش چشمگیر قیمت‌ها، تقاضا برای خرید برندهای معتبر مانند محصولات نینجا کاهش می‌یابد. افراد با در نظر داشتن بودجه خود، باتوجه به قیمت‌های سال ۱۴۰۲ اقدام به خرید برندهای درجه دوم و سوم در بازار لوازم خانگی خواهند کرد. این امر علاوه بر آنکه باعث می‌شود کالاهایی با سطح کیفی پایین‌تر در بازار رواج پیدا کند، موجب خرابی بیشتر لوازم و در نتیجه تمایل بیشتر برای تعمیر به جای تعویض خواهد شد.

معرفی برندهای درجه یک بازار لوازم خانگی

با اینکه همواره ورود کالاهای باکیفیت و شناخته شده، با نظارت‌های بسیاری همراه است؛ اما هنوز هم بسیاری از برندهای مطرح جهانی با قیمت معقول وارد کشور می‌شوند. درصد زیادی از این کالاها مونتاژ کشور چین بوده و برخی از آنها مانند انواع جاروبرقی بوش، ساخت کشور مبدا یعنی آلمان می‌باشد. درحال حاضر مارک‌های سطح اول جهانی که در ایران موجود هستند شامل برندهای فیلیپس، بوش، نینجا، تفال، کارچر، ال جی، سامسونگ، اسمگ و...هستند. تمامی کالاهای عرضه شده توسط کمپانی‌های ذکر شده، پیش بینی می‌شود با تغییرات قیمتی چشمگیری مواجه شوند.

چه مارک‌هایی جایگزین خواهند شد؟

انتظار میرود پس از کاهش تقاضا برای خرید لوازم خانگی از بهترین برندها، محصولات عرضه شده از کمپانی‌های درجه چندم بازار در ایران ترند شوند که بسیار نگران کننده است. از جمله شناخته شده‌ترین برندهای درجه چندم می‌توان به محصولات شرکت مایر، دسینی، همیلتون و برندهایی از این دست اشاره کرد. خرید این محصولات اگرچه با قیمت مناسب‌تری همراه بوده اما درنتیجه خرابی بیشتر و کاهش رضایت‌مندی خریداران را در پی دارد.

لوازم خانگی در کدام شهر ارزان است؟

بدیهی است که هرچه به مناطق جنوبی کشور نزدیک‌تر شویم، به دلیل مجاورت با بنادر، قیمت لوازم خانگی نیز مقرون بصرفه‌تر است. استان‌هایی نظیر بوشهر و خوزستان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و امکان واردات مستقیم با لنج تجاری از امارات، قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر نقاط کشور دارند. البته تنها چند شهر این قابلیت را داشته که از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به فروشگاه‌های لوازم خانگی هندیجان و گناوه اشاره کرد.

خرید لوازم خانگی از هندیجان بهتر است یا گناوه؟

یکی از سوالات پر تکرار افرادی که قصد خرید کالای خانگی برای منزل را دارند، این است که لوازم مورد نظرشان در هندیجان ارزان‌تر است یا بندر گناوه؟
باید بگوییم که پاسخ به این سوال اصلا منطقی نبوده و بستگی به موارد زیادی دارد که در ادامه به بررسی شاخص‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

  • میزان ورود کالا به شهر: این مورد بستگی به بازه‌های زمانی خاص دارد؛ در واقع هنگامی که تخلیه کالا از یک بندر بیشتر از دیگری صورت گیرد، قیمت‌ها در آن بندر کاهش یافته و زمان بسیار مناسبی برای خرید است.
  • نوع کالا: جالب است بدانید همواره برخی کالاها در هندیجان ارزان‌تر بوده و برخی دیگر در گناوه. این امر بستگی به کالایی دارد که شما قصد خرید آن را دارید. نمی‌توان با قطعیت گفت دقیقا کدام کالا در کدام شهر ارزان‌تر است؛ اما لازم است بدانید که کالاهای درشت مانند کولر و یخچال، در بنادر خوزستان، قیمت مقرون بصرفه‌تری دارند.
  • فروشگاه‌های معتبر و نامعتبر: مهم‌ترین مسئله‌ای که ممکن است درهنگام خرید، باعث نارضایتی شما شود، تهیه کالا از فروشگاه‌های نامعتبر است. گاها مشاهده می‌کنید که قیمت یک فروشگاه بسیار پایین بوده اما کیفیت خدمات دهی بسیار پایین بوده یا محصول غیر پلمب را برای فروش قرار داده‌اند. در نتیجه برای آنکه خیال خودتان از از کیفیت و سلامت محصول و ارسال راحت کنید، با کمی تحقیق از فروشگاهی خرید کنید که رضایت کاربران را جلب کرده و اطلاعات کامل در رابطه با نوع استفاده از محصول و ویژگی‌های آن دارند.

نتیجه گیری

بطورکلی محصولات لوازم خانگی خارجی خصوصا برندهای معتبر، چند سالی هست که بطور مستمر با افزایش قیمت روبرو هستند. اما با کمی تحقیق در رابطه با فروشگاه‌های معتبر در جنوب کشور مانند کالاکده و بست هوم که شناخته شده هستند، می‌توان محصولات دلخواه را با قیمت معقولانه خریداری کرد. نکته‌ای که لازم است به آن توجه شود، ضمانت اصالت و سلامت کالاها بوده که در ماه‌های اخیر و باورود کالاهای فیک و تقلبی، خرید اقلام اساسی جهیزیه را چالش برانگیز کرده است.

https://www.asianews.ir/u/ebO
اخبار مرتبط
با استفاده از کد تخفیف در خریدهای اینترنتی، می‌توانید خریدهای ارزان‌تر و به صرفه تری را تجربه کنید. با استفاده از کدهای تخفیف در سفارش‌ها و خریدهای اینترنتی می‌توانید هزینه خریدهای خود را به صورت کاملاً چشمگیری کاهش دهید. همچنین با استفاده از کدهای تخفیف و کاهش هزینه‌ها می‌توانید خریدها و سفارش‌های خود را افزایش دهید!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید