صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۰
کد خبر: 20461
گزارشگر: 306
۱۲۲
۰
۰
۷
مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد خبر داد

آغاز بهره‌برداری رسمی بازار آب استان یزد

آغاز بهره‌برداری رسمی بازار آب استان یزد
یزد - مدیر عامل آب منطقه‌ای با اشاره به محدودیت شدید موجودی آب از آغاز بهره‌برداری رسمی بازار آب استان و فعالیت آن در دشت یزد – اردکان به عنوان بزرگترین دشت استان خبر داد

 

آسیانیوز / یزد ؛ «جواد محجوبی» با بیان این که تاکنون عمدتا پاسخ به این ناترازی از جنس مدیریت عرضه بوده است، گفت: البته این رویکرد همواره با مشکلات متعددی مواجه بوده که یکی از آنها هزینه بر بودن آن است 

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد به اهتمام کشور به موضوع مدیریت تقاضا از طریق سازگاری با کم آبی از چند سال پیش، عنوان کرد: این رویکرد نیز نیاز به اجماع و اقناع سازی تمام ذینفعان و گروداران دارد  که فراهم آوردن شرایط تحقق آن در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی و صنعت دارای ابعاد گوناگون و بعضاً دشوار است.

این مسئول به موضوعات زیست محیطی مربوط به آب نیز اشاره و تصریح کرد:  همواره در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، بخشی از دغدغهها مرتبط با نسل‌های آینده است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی آب در مورد تشکیل بازارهای محلی آب، گفت: در قالب این بازار، آب مازاد ناشی از افزایش بهره وری و کاهش تلفات به متقاضیان آب در قالب سازو کارهای بازار واگذار میشود.

محجوبی به انتخاب استان یزد از سال ۱۳۹۸ به عنوان پایلوت اجرای بازار آب از سوی وزارت نیرو اشاره و عنوان کرد:  پس از چهار سال مطالعه و رفت و آمدهای حقوقی و تعاملات و برگزاری جلسات متعدد در سطح شرکت مدیریت منابع آب ایران و داخل استان و موافقت ذی نفعان، امروز با مجوز وزارت نیرو در بزرگترین دشت استان یعنی دشت یزد – اردکان اجرایی خواهد شد.

وی به پیگیریهای صورت گرفته در راستای رفع محدودیتهای قانونی اجرای این مصوبه اشاره و تصریح کرد: این بازار توسط  «کارگزار بازار آب» اجرایی خواهد شد، هم اکنون هشت شرکت از جمله سه شرکت بومی یزد موفق به اخذ صلاحیت کارگزاری آب شدهاند و قرار است یکی از آنها برای بازار آب در دشت یزد – اردکان انتخاب و فعالیت خود را آغاز کند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با بیان این که این کارگزاری که کاملاً از بدنه دولت جداست و توسط بخش خصوصی اداره میشود، در کارخانه نوآوری درخشان مستقر خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این بازر شاهد تعادل بخشی سفره‌های آب استان، تامین آب و افزایش بهره‌وری حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت و کمک به توسعه پایدار استان باشیم.

 

شایان ذکر اینکه «محمد راسترو» معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای یزد نیز در خصوص فرایند فعالیتهای این بازار توضیحاتی ارائه کرد و در پایان نیز از پوستر سامانه بازار آب استان یزد رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 آغاز بهره‌برداری رسمی بازار آب استان یزد ، جواد محجوبی مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد

 

https://www.asianews.ir/u/ecp
اخبار مرتبط
یزد - نشست بررسی اثرات اقلیم بر قنات ها ثبت شده یونسکو در مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی برگزار شد
یزد - رئیس مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی از افتتاح و رونمایی دومین مسیر گردشگری آبی شهر یزد خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید