صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۰
کد خبر: 20570
گزارشگر: 464
۳۴۳
۰
۰
۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد؛

اوکراین و تلاش اروپا برای مقاومت در برابر روسیه

اوکراین و تلاش اروپا برای مقاومت در برابر روسیه
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از برگزاری چند نشست‌ در واشنگتن گفت که نمی‌توان برای تأمین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد، زیرا نتیجه جنگ در این کشور در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.


به گزارش آسیانیوز؛
بورل در میان تردیدها درباره ادامه کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف، خطاب به خبرنگاران گفت که پیامش برای سیاستگذاران ایالات متحده این است: «هر کاری که لازم است انجام شود، باید به سرعت انجام شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود: «ماه‌های آینده تعیین‌کننده خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که در تابستان، روسیه دست به یک حمله بزرگ بزند و اوکراین نمی‌تواند تا نتیجه انتخابات بعدی ایالات متحده صبر کند.»

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به قدرت‌های غربی نسبت به نشان دادن هرگونه نشانه‌ای از ضعف به روسیه هشدار داد. رئیس جمهوری فرانسه جنگ روسیه و اوکراین را برای فرانسه و اروپا «حیاتی» توصیف کرد و گفت: «اگر قرار شود جنگ به اروپا سرایت کند، مسئولیت آن تنها به انتخاب روسیه برمی‌گردد. اما اینکه امروز تصمیم بگیریم ضعیف باشیم، امروز تصمیم بگیریم که جواب ندهیم، اندیشه‌ای شکست‌خورده است و من این را نمی‌خواهم. امروز برای برقراری دوباره صلح در اوکراین، ما نباید ضعیف باشیم.»

https://www.asianews.ir/u/eef
اخبار مرتبط
بحران تهاجم روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای اروپایی را متقاعد کرد که در نگرش خود نسبت به نیروهای مسلح، تجدید نظر کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید