صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 20607
گزارشگر: 2
۲۵۴
۰
۰
۱
ارسال پیام‌های تبلیغاتی

کدام روش تبلیغاتی در سال ۱۴۰۳ موثرتر است؟ پیامک یا ایمیل ؟!

کدام روش تبلیغاتی در سال ۱۴۰۳ موثرتر است؟ پیامک یا ایمیل ؟!
امروزه که ارتباطات دیجیتال روز به روز در حال گسترش است، استفاده از ابزارهایی مانند ایمیل و اس‌ام‌اس برای ارتباط با مخاطبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بازاریابان و کسب و کارها از این دو روش برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. در این صفحه، این دو روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس‌ام‌اس مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که از ارسال پیام‌های متنی کوتاه به تعداد انبوه برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. این روش معمولاً برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی یا برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان کاربرد دارد. این پیام‌ها می‌توانند شامل تخفیف‌ها، پیشنهادهای ویژه، اخبار جدید و غیره باشند. استفاده از این روش موجب افزایش دریافت پیام‌ها و تعامل مشتریان با برند می‌شود.
برای استفاده از این روش برای تبلیغات یا اطلاع رسانی دسترسی به پنل پیامک یکی از بهترین روش های ارسال پیامک انبوه می باشد؛ چرا که سامانه پیامکی با داشتن امکانات فوق العاده ارسال پیامک را بصورت هدفمند برای مخاطبان ارسال می کند و نتیجه مطلوبی از تبلیغات و اطلاع رسانی پیامکی دریافت می کند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ نیز یک روش ارتباطی است که در آن ایمیل‌هایی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی یا دعوت به خرید به مخاطبان ارسال می‌شوند. این روش برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان کارایی دارد.
بطور دقیق‌تر، ایمیل مارکتینگ شامل ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، خبرنامه‌ها، پیام‌های اطلاع‌رسانی و دعوت به اقدام به مشتریان و مخاطبان مورد نظر جهت خرید است.
در بخش بعدی به ذکر تفاوت‌های این دو روش می‌پردازیم.

پنل اس ام اس

تفاوت ایمیل و اس ام اس مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هر دو روش‌های مؤثری برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ارسال پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی به آنها هستند. با این حال، هرکدام ویژگی‌های خود را دارند که باید مد نظر قرار گیرند.
در این بخش تفاوت‌های اصلی بین ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ به صورت جدول برای شما آورده شده است:

 ویژگی  ایمیل مارکتینگ  اس‌ام‌اس مارکتینگ
 روش ارسال پیام  ارسال پیام از طریق ایمیل
 ارسال پیام انبوه و تکی از طریق پیامک
 طول پیام  پیام‌هایی با طول بیشتر و پیچیده‌تر  پیام‌هایی با طول کوتاه‌تر و مستقیم‌تر
 نوع محتوا  متنی، تصویری، چندرسانه‌ای  معمولاً متنی
تأیید مخاطبان   نیاز به تأیید اشتراک مخاطبان  عموماً بدون نیاز به تأیید اشتراک
 نسبت متوسط پاسخ  پاسخ‌های کمتر به دلیل طول پیام‌ها و نیاز به وقت برای مطالعه  نسبتاً بالاتر به دلیل محتوای کوتاه‌تر و مستقیم‌تر
 دسترسی به اینترنت  برای دریافت نیاز به اینترنت دارد  برای دریافت پیام نیازی به اینترنت ندارد

با این جدول می‌توانید تفاوت‌های اصلی بین این دو روش را به خوبی مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا روش مناسب پیامکی با بازخورد بالا را برای استفاده در استراتژی مارکتینگ خود انتخاب نمایید.

مزایای اس ام اس مارکتینگ

برای بازاریابی پیامکی از طریق سامانه پیامک تبلیغاتی براحتی می توانید پیامک های تبلیغاتی ، اطلاع رسانی ، خدماتی و... را بصورت انبوه برای جامعه هدف خود از طریق انواع روش های مختلف ارسال پیامک در پنل اس ام اس بهین پیام ارسال کنید. مزایای اس‌ام‌اس مارکتینگ از پنل پیامک عبارتند از:

  1. نرخ بازدید بالا: پیامک‌ها معمولاً در عرض چند دقیقه پس از دریافت، توسط مخاطبان مشاهده می‌شوند، بنابراین نرخ بازدید و رسیدن پیام دراین روش، به مخاطبان بسیار بالاست.
  2. ارزانترین روش مارکتینگ: هزینه‌ی ارسال پیامک نسبت به دیگر روش‌های مارکتینگ از جمله تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و غیره بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر است.
  3. قابلیت استفاده برای همه: اکثر افراد دسترسی به تلفن همراه دارند و اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌تواند به همه‌ی این افراد دسترسی داشته باشد.
  4. ارتباط مستقیم: پیامک‌ها به مخاطبان بدون واسطه ارسال می‌شوند و ارتباط مستقیم و فوری با مخاطبان فراهم می‌شود. همچنین می توانید از طریق روش ارسال پیام صوتی، آوای صوتی خود را به گوش مخاطبین برسانید.
  5. سرعت بالا در ارسال پیام: آماده‌سازی و ارسال پیامک‌ها بسیار ساده و سریع است و معمولاً در عرض چند دقیقه به تعداد افراد زیادی اس ام اس ارسال می‌شود.
  6. قابلیت اندازه‌گیری و ارزیابی: اس‌ام‌اس مارکتینگ به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل، به راحتی عملکرد واقعی کمپین‌های خود را ارزیابی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

پیامک تبلیغاتی

چه زمانی از اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم ؟

استفاده از اس‌ام‌اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ به طور کلی بستگی به استراتژی و هدف مارکتینگ شما دارد؛ اما در شرایط زیر می‌توانید بهترین استفاده را از هرکدام داشته باشید.

۱. استفاده از اس‌ام‌اس مارکتینگ

  • وقتی نیاز به ارسال پیام‌های فوری و مستقیم به مخاطبان دارید، اس‌ام‌اس مارکتینگ مناسب است.
  • برای اطلاع‌رسانی‌های سریع به مشتریان در مورد تخفیف‌ها، پیشنهادهای ویژه و رویدادهای فوری.

۲. استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • وقتی نیاز به ارسال پیام‌هایی با محتوای جزئیات و گسترده‌تر دارید، ایمیل مارکتینگ مناسب است.
  • برای ارسال خبرنامه‌ها، محتواهای آموزشی، اطلاع‌رسانی‌های دقیق و تبلیغات با استفاده از تصاویر یا فایل‌های چندرسانه‌ای.

به طور کلی، هر کدام از این روش‌ها قابلیت‌ها و مزایای خود را دارند و می‌توانند به صورت مؤثر در استراتژی مارکتینگ شما مورد استفاده قرار بگیرند.

سامانه پیامک تبلیغاتی

کلام آخر

در این مقاله، اس‌ام‌اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ به عنوان دو روش ارتباطی مورد بررسی قرار گرفتند. هر کدام از این روش ها در شرایط های مختلف برای کسب و کارها کاربرد دارند و قطعا برای دسترسی سریع و آسان به مخاطبان بیشتر بصورت مستقیم روش پیامکی کاربرد بیشتری دارد.
برای اس ام اس مارکتینگ باید به سامانه پیامکی دسترسی داشته باشید که ما سامانه پیامکی بهین پیام را با امکانات فوق العاده برای ارسال پیامک به جامعه هدف به شما معرفی می کنیم.
شما می توانید با ثبت نام و خرید این پنل پیامکی به سایر امکانات در این پنل اس ام اس برای اس ام اس مارکتینگ دسترسی داشته باشید و بازخورد خوبی را ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی دریافت کنید.

برای درخواست فوری و ثبت نام در پنل پیامک بهین پیام عدد 333 را به شماره 500040075 پیامک کنید.

https://www.asianews.ir/u/eeR
اخبار مرتبط
ارسال پیامک تکی و گروهی بصورت رایگان و گاها بصورت ناشناس یکی از امکاناتی است که برخی از وبسایت های خارجی ارائه می دهند. در ادامه برخی از این وبسایت ها را معرفی می کنیم که شناختن آنها، اطلاعات خوبی را در اختیار شما می گذارد. اما باید حتما به این نکته توجه کنید که: این وبسایت های خارجی ارسال پیامک رایگان به شماره های ایرانی (+98) خدمات ارائه نمی کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید