صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۶
کد خبر: 20621
گزارشگر: 464
۲۷۵
۰
۰
۱
از ۱۶ الی ۱۹ اسفندماه؛

حضور شرکت‌‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

حضور شرکت‌‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
نمایشگاه صنعت هوایی پیام، به‌عنوان مهمترین رویداد صنعت هوا و فضای کشور به مدت سه روز از ۱۶ الی ۱۹ اسفندماه در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در این رویداد ۱۲۰ شرکت حضور داشتند که حدود ۵۰ درصد از این شرکت‌ها دانش بنیان بودند. در حاشیه این نمایشگاه، گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم با دکتر عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

* به‌عنوان سوال نخست بفرمایید چه اتفاقات خوبی قرار است برای فرودگاه پیام رخ دهد و از شرکت‌های دانش‌بنیان چقدر قرار هست در توسعه این مجموعه استفاده شود.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در مسیر تبدیل شدن به قطب اقتصادی کشور قدم برمی‌دارد. در حال حاضر ده‌‌ها شرکت دانش‌بنیان در این مجموعه در حوزه‌‌های فن‌آوری اطلاعات کار می‌‌کنند. در حوزه‌‌های هوانوردی و فضایی هم انشاءالله با این اقدامی که صورت گرفته، شاهد تأسیس پارک علم و فن‌آوری در این حوزه خواهیم بود. بی‌‎تردید شاهد حضور شرکت‌‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌‌های فن‌آور در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهیم بود که بتوانند نیازهای کشور را بیش از گذشته تأمین کنند. ما در حوزه فضایی ظرفیت‌‌های بسیار خوبی داریم. در این دو سال و اندی هم به صنعت فضایی کشور توجه جدی صورت گرفته است.

دولت سیزدهم اعتقاد دارد که این حوزه صنعت راهبردی ـ کاربردی است و می‌‌تواند موجب اقتدار کشور شود. الحمدالله اتفاق خیلی خوبی افتاده و شاهد دوازدهمین رویداد فضایی بودیم که ماهوراه پارس 1 با موفقیّت در مدار قرار گرفت. رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری هم قول دادند که برای مردم خوب استان البرز پروازهای مسافری بیشتری را در منطقه ویژه اقتصادی پیام در فرودگاه بین‌المللی شاهد باشیم. البته جزء مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور هم بود، امیدواریم با همدلی و همراهی بتوانیم خدمات بهتری را هم برای مردم عزیز و هم برای شرکت‌‌های دانش بنیان در این منطقه فراهم کنیم.

* آقای وزیر برای سال آینده برای دومین نمایشگاه همین صنعت هواپیمایی، آیا می‌توان تمهیدی اندیشید که شرکت‌های بیشتری شرکت کنند؟

عرض کردم که امسال سال اول بود و انشاءالله برای دوره آتی که دو سال دیگر است، شرکت‌‌های حوزه فضایی در هر پنج حوزه‌ای که عرض کردم حوزه ساخت ماهواره پرتابگر، پایگاه پرتاب، ایستگاه‌‌های زمینی و شرکت‌‌هایی که در حوزه نرم‌افزار در حوزه فضایی فعالیت می‌کنند و همچنین شرکت‌‌های حوزه هوش مصنوعی حضور یابند. در حوزه فضایی و فضانوردی انشاءالله حضورشان پررنگ‌تر خواهد بود.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/ef5
اخبار مرتبط
ٰ«آر اس گروپ» همان رهیاب اسپرت سابق است که بیش از ۱۵ سال به‌صورت تخصصی بر روی طراحی و دیزاین اتومبیل‌‌‌های خاص فعالیت می‌کنیم و از سال ۹۶ هم، در زمینه تجهیز خودروهای کمپر مسافرتی و خودروهای تشریفات متمرکز و فعال هستیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید