صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۹
کد خبر: 20817
گزارشگر: 464
۲۷۲
۰
۰
۱
به گفته کمیسیون اروپا

اهمیت منطقۀ شنگن برای صنعت جهانی گردشگری

اهمیت منطقۀ شنگن برای صنعت جهانی گردشگری
از سال ۲۰۰۹ میلادی کشورهای عضو شنگن یک سیاست مشترک را در چهارچوب مقررات شنگن به اجرا گذاشته‌اند و بر اساس آن اتباع بیش از ۱۰۰ کشور جهان را ملزم کرده‌اند که برای ورود به این منطقه، درخواست ویزای شنگن کنند.

به گزارش آسیانیوز؛ به گفته کمیسیون اروپا. این ویزا با توجه به گستره جغرافیایی که دربرمی‌گیرد، مدرکی جذاب برای گردشگران است و اهمیا، این الزام برای محافظت از مرزهای خارجی و تضمین امنیت مسافران و ساکنان در نظر گرفته شده است به‌سزایی در صنعت جهانی توریسم دارد.

در همین‌باره، بلغارستان و رومانی پس از ۱۳ سال انتظار، روز یکشنبه ۳۱ مارس به منطقه شنگن اروپا برای تردد آزاد پیوستند که امکان سفر هوایی و دریایی بدون کنترل مرزی را برای شهروندان این کشورها فراهم می‌کند. با این حال، وتوی اتریش به این معنی است که وضعیت جدید برای مسیرهای زمینی اعمال نخواهد شد، زیرا وین نگران است که این این تصمیم به هجوم احتمالی پناهندگان از این کشورها منجر شود. با این حال، لغو کنترل در مرزهای هوایی و دریایی این دو کشور می‌تواند ارزش نمادین قابل توجهی داشته باشد.

استفان پاپسکو، تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در این خصوص می‌گوید: «پذیرش در شنگن یک گام مهم برای بلغارستان و رومانی است و می‌تواند به عنوان نمادی از تعلق به اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود.» اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «این یک موفقیت بزرگ برای هر دو کشور و یک لحظه تاریخی برای منطقه شنگن که بزرگترین منطقه تردد آزاد در جهان است به شمار می‌رود. ما با هم در حال ساختن یک اروپای قوی‌تر و متحدتر برای همه شهروندانمان هستیم.»

با پیوستن بلغارستان و رومانی، منطقه شنگن شامل ۲۹ عضو خواهد شد ؛ ۲۵ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین.

https://www.asianews.ir/u/eib
اخبار مرتبط
برای اخذ ویزای شنگن نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارید !
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید