صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
کد خبر: 15120
گزارشگر: 2
۲۱۱۱
۰
۰
۱
اخذ ویزای شنگن

راه‌کارهایی برای ریجکت نشدن با بند ۱۳ ویزای توریستی آلمان

راه‌کارهایی برای ریجکت نشدن با بند ۱۳ ویزای توریستی آلمان
برای اخذ ویزای شنگن نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارید !

یکی از رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای آلمان ناتوانی متقاضی در اثبات قصد خود برای بازگشت به کشورش است. افسر سفارت به دنبال مدارکی در پرونده شما می‌گردد که اثبات کند که به کشور خودتان وابستگی شغلی، مالی و خانوادگی دارید و آن‌قدر در ایران زحمت کشیده‌اید که نخواهید تمامی آنها را ول کرده و پناهنده شوید! اما اثبات وابستگی به ایران به این سادگی‌ها نیست و برای آن نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارید!

 

بند ۱۳ ریجکتی مهم‌ترین دلیل رد پرونده‌ ویزای آلمان

 

بند ۱۳ اعلام می‌کند که افسر سفارت از اینکه بعد از پایان اعتبار ویزا به کشورتان باز خواهید گشت اطمینان پیدا نکرده است! مهم‌ترین دلیل ریجکت ویزای آلمان حداقل در چند سال اخیر همین موضوع بوده است! تا جایی که در بین کارشناسان حوزه ویزا این موضوع که هر وقت افسر سفارت دلیل برای ریجکتی پیدا نمی‌کند این بند را انتخاب می‌کند مطرح شده است!

 

وابستگی به کشورتان سرنوشت درخواست ویزا را مشخص می‌کند!

 

یکی از شرایط بسیار مهمی که باید هنگام درخواست ویزای شنگن آلمان رعایت کنید، اثبات پیوند و وابسته بودن به ایران است! وابسته بودن به کشور مبدأ از نظر افسر سفارت آلمان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد! به زبان ساده، وابستگی‌ها به کشورتان روابط و پیوندهایی هستند که به شما اجازه ترک این کشور را نمی‌دهد؛ زیرا از نظر عاطفی، مالی و زمانی که برای به دست آوردن آنها هزینه کرده‌اید رها کردن و پناهنده شدن برای شما صرفی ندارد!

 

انواع وابستگی‌ها برای اخذ ویزای آلمان

 

افسر سفارت به دنبال مدارک و شرایطی است که به شما برای بازگشت به کشورتان انگیزه می‌دهد! این شرایط باید به‌قدری قوی باشند که شما را مجبور به بازگشت به کشورتان کند، در غیر این صورت ارزشی از نظر افسر سفارت شنگن ندارد! پیوند‌هایی که شما با ایران دارید می‌تواند در زمینه خانواده (همسر، فرزندان و پدر و مادر)، شغل، تجارت، املاک، سرمایه‌گذاری‌ها و... باشند. داشتن هر کدام از این وابستگی‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی پرونده درخواستی ویزای آلمان داشته باشد؛ ولی هر کدام به‌اندازه‌ای تأثیر دارند!

ویزای آلمان

راه‌کارهایی برای اثبات وابستگی به ایران

 

بسیاری از متقاضیان ویزای شنگن بر این باورند که ارائه بلیت پرواز رفت‌وبرگشت یا گواهی گردش حساب و تمکن مالی برای اثبات قصدشان برای بازگشت به ایران کافی است. اما ارائه بلیت رفت‌وبرگشت و گردش حساب و نامه تمکن مالی جزو مدارک اجباری برای اخذ ویزای شنگن هستند که لزوماً قصد شما برای بازگشت به کشور محل اقامت خود را ثابت نمی‌کنند.
از طرف دیگر، مدارکی که برای اثبات وابستگی به ایران به سفارت آلمان ارائه می‌دهید، لزوماً برای درخواست ویزای شینگن اجباری نیستند؛ ولی به شدت شانس اخذ ویزای شما را افزایش می‌دهند!

 

اسناد ملکی وابستگی خوبی ایجاد می‌کنند!

 

درصورتی‌که ملک، ماشین، گواهی سهام، حساب‌‌های ارزی و... در ایران به نام خود دارید اسناد آن را توسط دفتر اسناد رسمی ترجمه کنید و بر روی پرنده درخواست ویزای شنگن قرار دهید. سند ملکی و مالی به افسر سفارت اطمینان می‌دهد که شما در این کشور املاکی دارید که باید برای سرکشی به آنها حتماً به ایران بازگردید! توجه داشته باشید که املاک قولنامه‌ای برای سفارت جایگاهی ندارد و ملکی برای شما وابستگی ایجاد می‌کند که سند رسمی یا مبایعه‌نامه ثبت شده در دفتر اسناد رسمی داشته باشد. همچنین سند‌هایی که در تاریخ نزدیک به درخواست ویزا بر روی پرونده قرار می‌گیرند درصورتی‌که در مورد نحوه خرید آنها به افسر سفارت توضیح داده نشود ممکن است شانس اخذ ویزا را کاهش دهد!

 

همسر هم وابستگی خوبی ایجاد می‌کند!

 

اگر به‌تنهایی درخواست ویزای شنگن می‌دهید، ارائه سند ازدواج یکی از بهترین مدارک دال بر قصد بازگشت به کشورتان می‌تواند باشد. با این که بعضی از افراد معتقد هستند که همسر برای پرونده وابستگی ایجاد نمی‌کند؛ ولی یک فرد متأهل شانس بهتری نسبت به یک فرد مجرد برای اخذ ویزای شنگن دارد. به این دلیل که متقاضی ویزای این کشور که متاهل است همسر خود را به‌ندرت ول می‌کند و به کشورش باز‌نمی‌گردد!

 

داشتن درآمد ثابت و متنوع

 

داشتن یک منبع درآمد ثابت برای اثبات وابستگی به ایران بسیار مهم است. شاغل بودن و کسب درآمد کافی برای زندگی راحت، شواهدی قوی از قصد شما برای بازگشت به ایران پس از پایان اعتبار ویزا را نشان می‌دهد. اگر شاغل هستید، باید مدارکی نظیر قرارداد استخدام، فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار (COE)، نامه عدم اعتراض (NOC) از طرف کارفرما، و... را روی پرونده درخواست ویزای شنگن قرار دهید!

  • اگر حقوقتان کافی نیست، می‌توانید انواع دیگری از صورت‌های درآمد اضافی (به عنوان مثال، اجاره نامه، نامه سرمایه گذاری در شرکت‌های خصوصی و ...) را همراه فیش حقوقی ارائه کنید.

وقت فوری سفارت آلمان

گواهی تولد فرزندانتان را ارائه دهید!

 

اگر فرزند دارید، ارائه شناسنامه آنها راهی عالی برای اثبات پیوندهای خانوادگی و وابستگی عمیق شما به کشورتان است. فرزند به مراتب از همسرتان وابستگی قوی‌تری برایتان ایجاد می‌کند و شانس اخذ ویزا را افزایش چشم گیری می‌دهد! در صورتی که از همسر خود جدا شده‌اید و به تنهایی از او نگه‌داری می‌کنید یا اصلا فرزند خود را به سرپرستی قانونی گرفته‌اید مدارک اثبات این موضوعات را بر روی پرونده قرار دهید.

 

کارو لتر مفصل و دقیق هدف سفر را مشخص می‌کند!

 

کاورلتر ویزای شنگن پرونده شما را برای افسر سفارت شرح می‌دهد و کمک می‌کند افسر سفارت تصویر روشنی از هدف سفر و مدارک موجود در پرونده پیدا کند. کاور لتر ویزای آلمان در عین حال که باید مختصر نوشته شود تا افسر ویزا حوصله کند و آن را بخواند، باید جامع و دارای جزئیات کامل سفر و مدارک موجود در پرونده هم باشد. در نامه شرح درخواست ویزای شنگن سعی کنید دلایل قانع کننده‌ای برای بازگشتتان بنویسید. به طور مثال در صورتی که پدر و مادر سالخورده‌ای دارید علاوه بر مدارک بیماری آنها توضیح دهید که به دلیل بیماری آنها مجبور به بازگشت به کشورتان هستید.

 

اخذ ویزای شنگن دستور العمل جادویی ندارد!

 

وقتی نوبت به اثبات وابستگی می‌رسد، هیچ دستورالعمل جادویی یکسانی وجود ندارد که برای همه باشد. عوامل زیادی برای ایجاد وابستگی وجود دارد؛ اما اینکه کدام یک از این وابستگی‌‌ها را دارید و بتوانید اثباتشان کنید به خودتان بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در روز وقت فوری سفارت آلمان یک پرونده کامل و با صداقت کامل به کارگزاری این کشور ارائه دهید. زیرا افسرهای سفارت استاد پیداکردن تناقض در پرونده شما هستند!

https://www.asianews.ir/u/anj
اخبار مرتبط
مدرک زبان آلمانی b2 برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند و در تدارک اخذ ویزای تحصیلی و کاری هستند، اهمیت زیادی دارد. از این رو باید با شرکت در دوره های آموزشی زبان آلمانی در آموزشگاه زبان ملل melalinstitute.com اقدام به یادگیری این زبان نموده و مدرک مورد نیاز را دریافت کنید. در این مقاله تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید