صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
کد خبر: 20821
گزارشگر: 464
۲۲۰
۰
۰
۲
گفت‌وگوی آسیا با سیداحمد میرزایی، برگزارکننده باسابقۀ نمایشگاه؛

صنعت نمایشگاهی، ویترین اقتصادی هر کشور است

صنعت نمایشگاهی، ویترین اقتصادی هر کشور است
در روزهای آخرین ماه سال، نمایشگاهی به نام نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار شد که در این نمایشگاه، مجریان بزرگ، خودشان غرفه‌دار بودند و به استقبال مخاطبان و مشتریان خود در غرفه‌‌هایشان نشستند.


به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ همانطور که مخاطبان محترم روزنامه آسیا مطلع هستند، مصاحبه‌‌های اینجانب با غرفه‌داران و تولیدکنندگان، غالباً راجع به موضوعات تولید، کیفیت، کمیت و کارآفرینی‌‌ها، استانداردها و.... بوده است. با خود اندیشیدم که در این نمایشگاه، که مادر تمام نمایشگاه‌‌ها است، چگونه می‌‌شود مصاحبتی با این چهره‌‌های ماندگار داشت و به‌قول حضرت حافظ، این‌بار طرحی نو دراندازیم. به این نتیجه رسیدم که با این دوستان به‌جای صحبت‌های سازمان‌محور و شرکت‌محور، گفت‌وگویی صمیمانه و شخصیت‌محور داشته باشیم. هم به جهت ثبت در تاریخ و هم این‌که از تجربیات این مجریان استخوان خردکرده برای جوانان مشتاق و آیندگان، بهره ببریم که امیدواریم با استقبال خوانندگان ارجمند روزنامه آسیا مواجه گردد. در حاشیه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی، به گفت‌وگو با سیداحمد میرزایی، برگزارکننده باسابقۀ نمایشگاه نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

* به‌عنوان سوال نخست،از اهمیت صنعت نمایشگاهی و همچنین از سابقه خودتان برای مخاطبان بگویید.

صنعت نمایشگاهی، ویترین اقتصادی هر کشور است. اگر صنعت نمایشگاهی درست انجام شود، تحولی در حوزه اقتصاد، تجارت و صادرات آن کشور و آن استان می‌‌تواند باشد. این سومین نمایشگاه بین‌المللی است که برگزار شد و در آن توانمندی‌‌‌های صنعت نمایشگاهی کشور به منصه ظهور رسید که از استان‌‌‌های مختلف، شرکت نمایشگاه بین‌المللی، مجریان نمایشگاهی بین‌المللی حاضر شدند و تجهیزات نمایشگاهی، صنایع و خدمات نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

راجع به سابقه خودم باید بگویم من به این راحتی به حوزه نمایشگاه وارد نشدم و تجربه این صنعت را داشتم. 16 سال در حوزه صنعت، مدیریت میانی و کلان داشتم. در صنعت فولاد، صنعت فیلتر، صنعت گردشگری و اقتصادی کار کرده‌ام. با توجه به فعالیت در صنعت گردشگری، بر آن شدم که در حوزه اعزام هیئت‌‌‌های تجاری کار کنم و به کشورهای مختلف از جمله عراق، عمان، تاجیکستان و آذربایجان سفر کنم. دستاورد ما این شد که در حوزه صنعت نمایشگاهی ارتباط‌‌‌هایی برقرار کردیم. این مسیر ادامه یافت تا این‌که در سال ۸۳ مدیریت اجرایی نمایشگاه بازسازی عراق را داشتم. اسمش بازسازی عراق بود، ولی به‌واقع تحول در حوزه اقتصادی ایران و عراق بود. در سال ۸۷ اولین نمایشگاه توانمندی صادراتی را در استان یزد با حضور کشورهای عراق، عمان، افغانستان، تاجیکستان، مجارستان، اتریش و سوریه برگزار کردیم.

می‌‌خواهم بگویم که برگزاری نمایشگاه چه تأثیری در اقتصاد استان و کشور داشت، یعنی تاثیرگذاری صنعت نمایشگاهی این است که شهرک‌های صنعتی متعددی ساخته شد و حضور تجار خارجی و صنعت نمایشگاهی، اقتصاد استان یزد را متحول کرد. بعد از آن، نمایشگاه‌‌‌های مختلفی از جمله نمایشگاه لوازم خانگی ‌‌‌بین‌المللی یزد، نمایشگاه کشوری فرش دست‌بافت را برگزار کردیم. سال ۷۶ ما در نمایشگاه دستاوردهای دولت حضور داشتم. خوشبختانه پارسال هم توانستیم نمایشگاه ‌‌‌بین‌المللی کاشی و سرامیک را با حضور برندهای برتر کشور و تجار خارجی برگزار کنیم. امسال آنقدر نمایشگاه ما ارزنده بود که خیلی از تجار خارجی با علاقه در نمایشگاه شرکت کردند، امسال همان نمایشگاه را برگزار کردیم و همچنین اولین نمایشگاه ‌‌‌بین‌المللی صنعت ظروف کشور را.

واقعا معتقد هستم که اگر صنعت نمایشگاهی درست عمل کند، تشکلات وابسته به صنعت نمایشگاهی درست عمل کنند، مجریان نمایشگاهی درست عمل کنند، می‌‌تواند تحولی در حوزه اقتصاد، تجارت و در حوزه صادرات کشور داشته باشیم که امری ارزنده، منافع مادی و معنوی است.

* اگر بخواهید از تجربیات خود برای جوانان مطلبی بیان کنید، چه خواهید گفت؟

هیچ جای دنیا مثل ایران نیست. من ۲۷ کشور رفتم و هیچ جایی مثل ایران نمی‌شود، هر کس به دیگر کشورها رفته، یا اگر پول از ایران برده و به آرامی زندگی می‌کند، بحث آن جداست، ولی اگر برای کار رفته باشد، ۸ یا شاید ۱۶ ساعت کار کرده است. سال‌ها با حداقل امکانات تلاش کرده تا به منافعی برسند. اگر این تلاشی که در کشورهای دیگر انجام می‌‌دهند، در ایران انجام دهند، شک نکنید که موفق‌تر خواهند بود. ضمن این‌که برای کشور خودشان و برای وطن خودشان کار کرده‌اند.

اگر بعضی‌‌‌ها می‌‌گویند بیکاریم و کار نیست، به یزد بروند و ببینند کارخانه‌‌‌های کاشی، چطور نیروهای یکدیگر را به‌خاطر کمبود نیروی کار جذب می‌کنند. این را اعلام می‌کنم که کار هست. تلاش و پشتکار می‌‌خواهد، پیگیری می‌‌خواهد.

* آقای مهندس در این چند سالی که مدیر اجرایی و برگزار کننده نمایشگاه‌‌‌های مختلف بودید، از خاطرات خود برای‌مان بگویید؟

تمام زندگی‌ام فراز و نشیب بوده است و برای فردایی بهتر تلاش کردم. امام صادق فرمودند: اگر می‌‌خواهید موفق باشید، فردای شما باید با امروزتان فرق کند، فردایتان باید بهتر از امروزتان باشد. ۹۹ درصد نه بلکه ۱۰۰ درصد در کاری که ایمان دارید، به خدا اعتماد کنید و تلاش کنید. مطمئن هستم که به نتیجه می‌‌رسید.

* اگر صحبتی دارید که من فراموش کردم سوال آن را مطرح کنم، لطفا بفرمایید؟

ما در ایران، جوانان فعال و خلاق زیادی داریم. کافی است مسئولین حمایتشان کنند. همین‌جا اعلام می‌کنم که ما آماده همراهی در کارهای اقصادی هستیم و امکان معرفی توانمندی‌‌‌های ایران را به کشورهای مختلف داریم و آماده برگزاری نمایشگاه‌های خوب و شایسته هستیم.

* در پایان اگر مطالبی باقی مانده بفرمایید؟

اولاً از وزیر سابق صمت تقدیر و تشکر دارم و همچنین از وزرای دولت سیزدهم، جناب آقای فاطمی‌امین و جناب آقای علی‌آبادی و همچنین جناب آقای پیمان‌پاک رئیس سابق توسعه ایران و جناب آقای ضیغمی. همچنین از رئیس شرکت نمایشگاه جناب آقای علایی، جناب آقای قنادزاده، جناب آقای بازاری، جناب آقای بی‌آزار و تمام کادر محترم سازمان در شرکت نمایشگاه سپاسگزاری می‌کنم که در این امر ما را یاری کردند. و نیز قدردان زحمات همسر بزرگوارم هستم که در فراز و نشیب‌‌‌های کار ، همواره در کنار من است. همچنین از روزنامه محترم آسیا تشکر می‌کنم.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eig
اخبار مرتبط
در روزهای آخرین ماه سال، نمایشگاهی به نام نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار شد که در این نمایشگاه، مجریان بزرگ، خودشان غرفه‌دار بودند و به استقبال مخاطبان و مشتریان خود در غرفه‌‌هایشان نشستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید