صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۵
کد خبر: 20842
گزارشگر: 464
۷۰۴
۰
۰
۲۶
نامه‌ی سرگشاده‌ی یک حقوقدان به ریاست جمهوری :

آقای رئیسی، از وعده‌ی خود برگشتی! برای استخدام رابطه بر ضابطه می‌چربد...

آقای رئیسی، از وعده‌ی خود برگشتی! برای استخدام رابطه بر ضابطه می‌چربد...
شیدا آریایی پور‌، حقوقدان و پژوهشگر کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی است که طی نامه‌ای سرگشاده از آقای رئیسی خواست که به وعده‌ی خود درخصوص گماردنِ نیروهای متخصص و جواب در پست‌های کلیدی جامعه‌ی عمل بپوشاند. او نسخه‌ای از این نامه را به تحریریه آسیانیوز فرستاده که در ادامه، آن را می‌خوانید:

آریایی‌پور در این نامه در خطاب به ریاست جمهوری نوشت:

بسمه تعالی
با سلام و احترام

بدین وسیله اینجانبه شیدا آریایی پور حقوقدان و پژوهشگر(کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ) و در حقوق خانواده فعالیت میکنم مراتب اظهارات و تقاضای خویش را به شرح ذیل معروض می دارم:

جناب آقای رئیس جمهور ابتدا شایان ذکر است که جنابعالی نیز در مرحله اول انتخابات و تبلیغات ریاست جمهوری اذعان نمودید که در مسیر اشتغال زایی و استفاده از کارآمدی و ایده های نو و جدید و توسعه مدیریتی در جهت شکوفایی کشور و رسیدن به توسعه پایدار در زمینه های مختلف زیربنایی و اجرائی می بایست از نیروهای توانمند و خلاق و تحصیل کرده جوان دارای ایده های نو و طرح های جدید استفاده نمود و قول دادید که در همین راستا اقدام و در چیدمان کابینه و نهادهای اجرائی خود این مسأله را به جد مدنظر قرار دهید.
درحالی که پس از انتخابات این قول شما عملی نگشت و چنانچه نیرویی جوان در دستگاه دولتی و اجرائی دارای سمت و شغلی گشت یا جایگاه سمت و شغلی وی تناسبی با تخصص و تحصیلات وی نداشته یا کارآمدی و تجربه و قدرت مدیریتی کافی و لازم را ندارد. چراکه جهت کسب و اعطای این مسند و شغل رابطه بر ضابطه حاکم است و به توصیه نورچشمی ها در آن مسند گمارده شده است که نه تنها این افراد پیشرفتی در اوضاع و احوال امور اداری و اجرائی دولت حاصل نمیکنند چه بسا عملکرد آنان که ناشی از عدم تجربه و توان مدیریتی سالم است باعث درجا زدن یا حتی رکود عملیاتی گردد.
رزومه کاری و فعالیتهای پژوهشی بنده روشن و واضح بدون هیچ شبهه ای می باشد و با توجه به اینکه بنده به عنوان پژوهشگر در حیطه های مختلف من جمله حقوق خانواده فعالیت بسیاری داشته ام؛ نتیجه حاصله حاکی از آن است که مسأله اشتغال زایی دغدغه بسیاری از مردم و حتی خانواده ها ست همین مسأله نیز یکی از عاملان مؤثر در طلاق و از هم پاشیده شدن بنیان خانواده شده آنجایی که اخیرا در فرمایشات و سخنرانی ها و مصاحبه های خود اعلام داشتید که صرف انتقاد به عملکرد دولت کافی نبوده و هر منتقدی ضمن انتقاد ایده و طرح و راهکار عملی ارائه دهد. بنده مطمئن هستم که قابلیت خدمت رسانی مثمر ثمری در دستگاه اداری و اجرائی با توجه به رشته تحصیلی و فعالیتهای پژوهشی خود را دارم.لذا ضمن عرض تعذر از اطاله کلام با توجه به مطالب معنونه و موارد و دلایل فوق الذکر از آن عالی مقام تقاضای اعطای فرصت و بستری جهت بکارگیری ایده ها و قابلیتهای بنده مورد استدعاست.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی سپاسگزارم.
من الله توفیق
شیدا آریایی پور

شیدا آریایی پور، حقوقدان و پژوهشگر
https://www.asianews.ir/u/eiB
اخبار مرتبط
به امید روزی که هزار سال بعد در این سرزمین... نامه های یک کارگر، یک معلم، یک جوان، یک هنرمند، یک منتقد، یک کودک کار، یک اندیشمند، یک زن دردمند و... به دست رهبر این حکومت برسد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید