صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۴
کد خبر: 20847
گزارشگر: 464
۱۴۵
۰
۰
۱
مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال «اف‌تی‌ایکس»؛

محکومیت سلطان ارزهای دیجیتال به ۲۵سال زندان

محکومیت سلطان ارزهای دیجیتال به ۲۵سال زندان
سم بنکمن - فرید، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال «اف‌تی‌ایکس»، که به «سلطان رمزارز» معروف بورم کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری به ۲۵ سال زندان محکوم شد.


 به گزارش آسیانیوز، قاضی دادگاه ناحیه منهتن ایالات متحده قاضی کاپلان در حکم خود آورده است: «متهم ده‌ها هزار نفر و شمار بسیاری از شرکت‌ها را در چندین قاره در طول چندین سال قربانی کرد. او از مشتریانی که پول را به او سپرده بودند دزدی کرد، به سرمایه‌گذاران دروغ گفت و اسناد ساختگی را برای وام‌دهندگان فرستاد. او میلیون‌ها دلار کمک‌های غیرقانونی را به سیستم سیاسی ما تزریق کرد و به مقامات خارجی رشوه می‌داد. هر یک از این جرایم مستحق مجازات سنگین است.»

دادستان‌ها پیشتر گفته بودند که آقای بنکمن - فرید بیش از ۱۰ میلیارد دلار جهت تلاش برای نفوذ و تسلط در صنعت جدید رمز ارزها هزینه کرده و به طور غیرقانونی از پول سپرده‌گذاران صرافی اف‌تی‌ایکس برای پوشش این مخارج استفاده کرده است. به گفته دادستان‌ها، این سوءاستفاده‌ها شامل خرید هواپیماهای خصوصی و املاک لوکس در دریای کارائیب و رشوه به مقامات چینی می‌شده است. بنابر حکم دادگاه، در نتیجه اقدامات رئیس سابق صرافی اف‌تی‌ایکس مشتریان حدود ۸ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاران ۱.۷ میلیارد دلار و وام‌دهندگان ۱.۳ میلیارد دلار از دست دادند.

آقای سم بنکمن - فرید ۳۲ ساله پیشتر در دادگاه گفته بود که قصد او «انقلابی در بازار ارزهای دیجیتال در حال ظهور با ایده‌های نوآورانه و همنوع‌دوستانه‌» بوده است و نه «دزدی».


https://www.asianews.ir/u/eiI
اخبار مرتبط
رییس کمیته بانکداری ایالات متحده از کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) خواست به سمت ممنوعیت ارزهای دیجیتال قدم بردارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید