صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۹
کد خبر: 20946
گزارشگر: 464
۲۰۶
۰
۰
۱
گفت‌وگو رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی؛

شهر فرودگاهی امام؛ فرصتی یگانه و تکرارنشدنی برای صنعت هوایی

شهر فرودگاهی امام؛ فرصتی یگانه و تکرارنشدنی برای صنعت هوایی
این رویداد با همت مسئولان نمایشگاه پیام و ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری در تهران برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در اولین روز نمایشگاه صنعت هوایی پیام که در اواخر سال گذشته برگزار شد، گفت‌وشنیدی داشتیم با دکتر سعید چلندری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی که در ادامه می‌خوانید:
فدایی

* نمایشگاه صنعت هوایی پیام را چطور ارزیابی کردید و از نقاط قوت و ضعفش بگویید؟

بایستی واقعاً تبریک و خدا قوت و خسته نباشید خدمت همه دست‌اندرکاران بگویم. استحضار دارید این نمایشگاه دو سال یک بار در کیش برگزار می‌‌شد و این اولین باری بود که این رویداد با همت مسئولان نمایشگاه پیام و ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری در تهران برگزار شد. بازخورد خوبی داشت و مورد استقبال تمام علاقه‌مندان این صنعت قرار گرفت. شرکت‌‌های هواپیمایی که آموزش خلبانی می‌‌دهند، استقبال خوبی کردند چون پایه‌شان هم در این فرودگاه بود و شرکت‌‌های تولیدکننده و واردکننده قطعات یدکی هواپیما و همچنین شرکت‌‌های دانش‌بنیان هم استقبال خوبی کردند.

فرصتی شد که تمام صنعت هوایی کشور در همه قسمت‌ها دور هم جمع شوند. همچنین مدیران شرکت‌های هواپیمایی، مدیران فرودگاه‌‌ها، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری هم همگی آمدند و حضور پیدا کردند. ریاست سازمان هواشناسی کشور حضور پیدا کردند و با تمام شرکت‌‌های دانش‌بنیان و فعالین صنعت گفت‌وگو کردند. به نظرم فرصت خوبی بود و علی‌رغم آن‌که اولین باری بود که این کار انجام می‌‌شد، بازخورد بسیار خوبی داشت و مورد استقبال گسترده مردم هم قرار گرفت. خیلی از جوانان هم که علاقه‌مند به آموزش خلبانی هستند، در این نمایشگاه به‌راحتی توانستند ارتباط پیدا کنند و کارهای ثبت‌نام آموزشی خودشان را انجام بدهند. خیلی از جوانان ما مبتکر هستند و در حوزه‌های دانش‌بنیان، توانستند کارها و خدمات خود را به نمایش بگذارند و با فعالین و مسئولین صنعت صحبت کنند.

* آقای مهندس نقاط ضعف نمایشگاه را هم بفرمائید.

هر نمایشگاهی که برگزار می‌‌شود نقاط قوت و ضعف دارد، این‌گونه نیست که بگوییم نقاط ضعف نداشته، ولی بدون اقرار می‌‌توانم بگویم که با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شد، نقاط ضعفی به چشم نمی‌خورد. شاید در روز اول، آن انسجامی را که باید داشته باشد، شاهد نبودیم اما با ادامه نمایشگاه این مسائل مرتفع شد. در مجموع می‌توانم بگویم نقاط قوتش قابل مقایسه با نقاط ضعف نیست.

* شما چقدر اعتقاد به ضرورت برگزاری چنین نمایشگاهی در کشور دارید؟

به هر حال باید این نمایشگاه‌‌ها برگزار شود تا این‌که صنعت هوایی خودش را نشان بدهد. ما الحمدالله دستاوردهای بسیار بسیار بزرگی در این صنعت داشتیم، مخصوصاً در دولت سیزدهم. الان در شهر فرودگاه امام خمینی، آشیانه‌‌های تعمیرات و بهسازی هواپیماها توسط مهندسین متخصص ما اورهال می‌شود. این فرصت بسیار خوبی است تا ما بتوانیم کارهایی بزرگی که انجام می‌‌دهیم، به تمام فعالین در این صنعت چه داخلی چه خارجی نشان بدهیم. در این نمایشگاه هم دیدیم که حتی فعالین صنعت خارجی هم حضور داشتند، اینها به توانمندی کشور پی می‌‌برند. با عزمی که دولت سیزدهم در صنعت هوایی داشته، اتفاقات بسیار خوب و تأثیرگذاری رقم خورده است.

* برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های بعدی چه پیشنهادی دارید؟

ما علی‌رغم آن‌که که زیاد مرتبط نبودیم، ولی بلافاصله آمدیم استقبال کردیم، غرفه بزرگی هم گرفتیم. کارهایی که در فرودگاه حضرت امام انجام می‌‌شود، به نمایش گذاشتیم. فرودگاه حضرت امام بزرگ‌ترین فرودگاه کشور است و 14 هزار هکتار مساحت دارد. ۴ هزار هکتار منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی‌اش است. یعنی فقط منطقه آزاد فرودگاه امام، تقریباً ۵۰۰ هزار متر بزرگ‌تر از کل مجموعه فرودگاه پیام است، که این فرصتی یگانه است که در هیچ جای کشور تکرارشدنی نیست. با توجه به پتانسیلی که در فرودگاه حضرت امام هست، فرصت خوبی بود تا بتوانیم با شرکت‌‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعامل کنیم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کنیم.

* در پایان اگر مطلبی هست، بفرمایید.

ممنون و متشکر هستیم از اصحاب رسانه و اصحاب خبر که به هر حال زحمت می‌‌کشند و اینچنین رویدادهایی را پوشش می‌‌دهند. هر چه بیشتر این اخبار پوشش داده شود، به نظرم باز هم کم است، چرا که هنوز احساس می‌‌کنم خیلی از جوانان علاقمند و خلاق ما هستند که از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بی‌اطلاع هستند. از این جهت نقش رسانه‌‌ها بسیار حائز اهمیّت است. استدعای من از اصحاب رسانه این است که نسبت به پوشش خبری این‌گونه همایش‌‌ها و نمایشگاه‌‌ها دریغ نکنند و تا آنجا که در توان دارند حمایت کنند تا انشاءالله بتوانیم ایرانی آباد و آنچه که در شأن ملت عزیزمان است، داشته باشیم.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eki
اخبار مرتبط
ٰ«آر اس گروپ» همان رهیاب اسپرت سابق است که بیش از ۱۵ سال به‌صورت تخصصی بر روی طراحی و دیزاین اتومبیل‌‌‌های خاص فعالیت می‌کنیم و از سال ۹۶ هم، در زمینه تجهیز خودروهای کمپر مسافرتی و خودروهای تشریفات متمرکز و فعال هستیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید