صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
کد خبر: 20970
گزارشگر: 464
۱۶۶
۰
۰
۱
ارتقای استاندارد

خودروهای خارج از مدار تولید

خودروهای خارج از مدار تولید
رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن بیان اینکه تا شهریور ۱۴۰۳ برای ارتقای استاندارد نیسان آبی فرصت داده‌ایم، در پاسخ به توقف تولید خودروهای غیراستاندارد در سال جاری گفت: «اجازه دهید نوید توقف ندهم، بلکه امید اصلاح، بهبود، شکوفایی و تغییر رویه را بدهم.»


به گزارش آسیانیوز؛ مهدی اسلام پناه با بیان اینکه رتبه‌ کشور در نظام استانداردسازی جهانی در دو سال گذشته صعود داشته و به رتبه‌ بیستم رسیدیم، اظهار کرد: «نظام استانداردسازی جهانی نظامی است که ۱۶۸ کشور دنیا به عضویت آن درآمدند و در دو سال گذشته طی دو مرحله صعود، ایران به رتبه‌ بیستم ارتقاء پیدا کرده است. البته این رتبه در آسیا پنجم است. چهار کشور اول در آسیا شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و هند است.»

این مقام مسئول در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تایید نوع خودروها که اصطلاحا در ادبیات فنی به آن می‌گویند تی‌ای دادن به خودروها، وظیفه سازمان ملی استاندارد است، گفت: «دو سال گذشته تایید نوع‌ها به خودروها سه ساله داده می‌شد، اما در حال حاضر این موضوع به سه ماه تقلیل داده شده است. چون دلیلی ندارد که تاییدیه‌ای را به یک واحد تولیدی بدهیم و بگوییم شما سه سال بعد دوباره برای تمدید اقدام کنید. با این کار هم توانستیم منابع زنجیره را مدیریت کنیم و این نظم پذیری را به خود واحد تولیدی بدهیم تا زنجیره تامین مشخص شود.»

وی در ادامه گفت: «به مرور به این رسیدیم که تعداد زیادی از خودروها سرشار از عیوب پرتکرار هستند. این در حالی است که ما اطمینان حاصل کنیم خودرو اگر آپشنال نیست، اما حداقل‌ها را دارد. بنابراین به این جمع بندی رسیدیم که تعدادی از خودروهای سواری از مدار تولید خارج شود.»

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توقف تولید پژو ۴۰۵، سمند، تیبا یک و دو، تصریح کرد: «در دو سال گذشته یک عدد دورقمی ابطال تعلیق و مجوز جدید را در تی‌ای خودرو داشتیم، چون سبد وسیع است و آنچه که خیلی دیده می‌شود خودروهای پرتیراژ است، اما خودروهای کم تیراژ هم از نوع سواری، تجاری، سنگین و خودروهای کار زیاد است.»

https://www.asianews.ir/u/ekF
اخبار مرتبط
سازمان ملی استاندارد، دستورالعمل واردات خودرو‌های کارکرده و فهرست نشان‌های تجاری مجاز را که می‌توانند وارد شوند منتشر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید