صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
کد خبر: 21034
گزارشگر: 464
۱۴۶
۰
۰
۱
ادعای رسانه آمریکایی:

توقیف یک کشتی در تنگه هرمز

توقیف یک کشتی در تنگه هرمز
یک مقام دفاعی که خواست نامش فاش نشود و در مورد مسائل اطلاعاتی صحبت کرد، این ویدئو را با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشت.

به گزارش آسیانیوز؛ ویدئویی که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده است نشان می‌دهد که کماندوها با هلیکوپتر به یک کشتی در نزدیکی تنگه هرمز حمله می‌کنند، حمله‌ای که یک مقام دفاعی خاورمیانه آن را در میان تنش‌های گسترده‌تر بین تهران و غرب به ایران نسبت می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم ی ساعتی پس از انتشار گزارش رسانه‌های خارجی این خبر را تایید کرد و نوشت «رزمندگان نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند.»

این ویدئو حمله‌ای را نشان می‌دهد که پیش از این توسط موسسه عملیات تجارت دریایی ارتش بریتانیا گزارش شده بود. این موسسه بدون اشاره به جزئیات، از «توقیف این کشتی توسط مقامات منطقه‌ای» در خلیج عمان در نزدیکی شهر بندری فجیره امارات خبر داده بود.

یک مقام دفاعی که خواست نامش فاش نشود و در مورد مسائل اطلاعاتی صحبت کرد، این ویدئو را با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشت. در آن، کماندوها روی دسته‌ای از کانتینرها که روی عرشه کشتی قرار داشتند، فرود آمدند.

در فیلم شنیده می‌شود که یک خدمه کشتی می‌گوید: «بیرون نیا.» سپس به همکارانش می‌گوید که با پایین آمدن کماندوهای بیشتری روی عرشه، به پل کشتی بروند. یکی از کماندوها را می‌توان دید که بالای سر بقیه زانو زده است تا آتش پوششی احتمالی برای آنها فراهم کند.

اگرچه آسوشیتدپرس نمی‌توانست فوراً اصالت ویدیو را تایید کند، اما با توجه به جزئیات شناخته شده که با داشته‌های پیشین مطابقت داشت به نظر می‌رسد هلیکوپتر مورد استفاده پیش از این نیز توسط سپاه پاسداران در حملات به کشتی‌های دیگر استفاده شده است. موضوعی که ساعتی بعد توسط خبرگزاری تسنیم تایید شد.


کشتی درگیر احتمالا MSC Aries با پرچم پرتغال است، یک کشتی باربری مرتبط با شرکت Zodiac Maritime مستقر در لندن. این شرکت بخشی از گروه «زودیاک» Eyal Ofer میلیاردر اسرائیلی است. زودیاک از اظهار نظر خودداری کرد و پاسخ به سوالات را به MSC ارجاع داد که بلافاصله پاسخی یه سوالات نداد.

کشتی MSC Aries آخرین بار روز جمعه در نزدیکی دوبی و حال حرکت به سمت تنگه هرمز مکان‌یابی شده بود. این کشتی داده‌های ردیابی خود را که برای کشتی‌های وابسته به اسرائیل در حال حرکت در منطقه رایج است، خاموش کرده بود.

این حادثه در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین ایران و غرب، به ویژه پس از حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه رخ می‌دهد.

ایران فوراً توقیف هیچ کشتی را تایید نکرد اما خبرگزاری تسنیم وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی این اقدام را ساعاتی بعد تایید و به نیروی دریایی سپاه پاسداران نسبت داد.

  ایران از سال ۲۰۱۹ درگیر توقیف یک سری کشتی‌ها و حملاتی به کشتی‌های منتسب به آن در بحبوحه تنش‌های مداوم با غرب بر سر برنامه هسته‌ای خود بوده است.

خلیج عمان نزدیک تنگه هرمز، دهانه باریک خلیج فارس است که یک پنجم کل نفت تجارت جهانی از آن عبور می‌کند. فجیره، در سواحل شرقی امارات متحده عربی، بندر اصلی در منطقه است که کشتی‌ها می‌توانند محموله‌های نفتی جدید را حمل کنند، منابع را تحویل بگیرند یا خدمه را جابجا کنند.

https://www.asianews.ir/u/elE
اخبار مرتبط
یک مسئول آمریکایی در گفت‌‌وگو با شبکه الجزیره حمله به کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال در آب‌های خلیج عدن را تأیید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید