صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۹
کد خبر: 21044
گزارشگر: 464
۱۳۵
۰
۰
۱
در بیانیه این نهاد بین‌المللی

ادامه ریاست کریستالینا جورجیوا بر صندوق بین‌المللی پول

ادامه ریاست کریستالینا جورجیوا بر صندوق بین‌المللی پول
کریستالینا جورجیوا بار دیگر به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) انتخاب شد.

به گزارش آسیانیوز؛ در بیانیه این نهاد بین‌المللی، آمده است، هیئت مدیره اجرایی، جورجیوا را برای دومین دوره ۵ ساله از اول اکتبر به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب کرد.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه، این تصمیم به اتفاق آرا اتخاذ شده، خاطرنشان شده است: «رهبری قوی و چابک جورجیوا در مقابله با یک سری شوک‌های بزرگ جهانی در طول دوره مسئولیتش مورد قدردانی قرار می‌گیرد.»

کریستالینا جورجیوا، شهروندی بلغاری است که از سال ۲۰۱۹ ریاست صندوق بین‌المللی پول را بر عهده دارد. او پیش از این در سمت‌های مختلفی در بانک جهانی و کمیسیون اروپا خدمت کرده است. رئیس صندوق بین‌المللی پول در آخرین اظهارنظر خود درباره وضعیت اقتصاد جهانی عنوان کرده است که با وجود کاهش، تورم همچنان شکست‌ناپذیر است. کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که تورم در سال ۲۰۲۴ کاهش بیشتری خواهد یافت، اما به‌طور کامل شکست نخواهد خورد. جورجیوا بیان کرد که در شرایط کنونی، بانک‌های مرکزی باید رویکرد محتاطانه‌ای را برای کاهش نرخ بهره اتخاذ کنند.

علاوه بر این، او کاهش قابل توجه در تورم سرفصل اقتصادهای پیشرفته به ۲.۳ درصد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ را بیان کرد و افزود که این نرخ نسبت به ۹.۵ درصد در ۱۸ ماه قبل کاهش یافته است و انتظار می‌رود این روند نزولی در سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. جورجیوا گفت: «در این مرحله نهایی، اهمیت دوچندان شده است که بانک‌های مرکزی استقلال خود را حفظ کنند.»

به نقل از اکونومی، وی خاطرنشان کرد که با کاهش زودهنگام نرخ می‌توانیم شاهد شگفتی‌های جدید تورم باشیم و حتی ممکن است به یک دوره انقباض پولی بیشتر نیاز داشته باشیم. از طرف دیگر، تاخیر بیش از حد نیز می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی ضربه وارد کند.

https://www.asianews.ir/u/elO
اخبار مرتبط
پرداخت یارانه نقدی که تحت عنوان قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذرماه سال ۱۳۸۹ و در دولت دوم احمدی‌نژاد آغاز شد، نه تنها باری از دوش عموم مردم برنداشت، بلکه بار گرانی شد برای دولت‌های پیاپی تا هزینه‌ آن را تأمین کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید