صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۱
کد خبر: 21163
گزارشگر: 2
۱۳۰
۰
۰
۰
اجرای آسفالت

قیمت آسفالت کاری در تهران، سال جدید

قیمت آسفالت کاری در تهران، سال جدید
قیمت آسفالت کاری در سال ۱۴۰۳ مطابق سالهای گذشته در نیمه اول سال نیز اعلام می شود. بر این اساس باید توجه کرد که مساحت محیطی که می خواهید آسفالت کاری کنید چقدر است، سپس باید توجه کنید که برای محل مورد نظر به آسفالت گرم نیاز دارد یا آسفالت سرد.

قیمت هر تن آسفالت در تیر ماه ۱۴۰۳

قیمت آسفالت کاری در سال ۱۴۰۳ مطابق سالهای گذشته در نیمه اول سال نیز اعلام می شود. بر این اساس باید توجه کرد که مساحت محیطی که می خواهید آسفالت کاری کنید چقدر است، سپس باید توجه کنید که برای محل مورد نظر به آسفالت گرم نیاز دارد یا آسفالت سرد.
در مرحله بعد مشخص می شود که برای آسفالت کاری ، به چه مقدار قیر، آسفالت، سنگ و …نیاز است. همچنین فرایند زیرسازی نیز در تعیین قیمت اجرای آسفالت موثر است. در نتیجه بعد از انجام تمام مراحل و جمع کردن هزینه های هر مرحله، قیمت نهایی آسفالت کاری نیز مشخص می شود.

قیمت آسفالت کاری به چه عواملی بستگی دارد

  • مساحت آسفالت کاری :

همانطور که از نام آن پیداست هرچه مساحتی که قرار است آسفالت کاری شود بیشتر شود معمولا به آسفالت بیشتری هم نیاز دارد و قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

  • ضخامت آسفالت :

هر چقدر که آسفالت بکار برده شده بیشتر باشد قیمت آن هم نیز بیشتر است.

  • نوع آسفالت بکار رفته :

آسفالت دارای انواع متفاوتی است که از سه نوع، آسفالت گرم، آسفالت سرد و آسفالت حفاظتی هستند که قیمت هایشان هم با یکدیگر متفاوت است.

  • قیمت مواد اولیه آسفالت کاری :

قیمت مواد های اولیه آسفالت مثل ماسه، قیر و شن همیشه در حال تغییر هستند و در قیمت نهایی آسفالت کاری نیز تاثیر زیادی دارد.

  • دستمزد نصاب آسفالت کاری :

دستمزد نصاب آسفالت کاری نیز به مهارت ها و تجربه های او بستگی دارد.

نکات مهم قبل از انجام آسفالت کاری

برای اینکه آسفالت کاری به صورت صحیح و بدون مشکل انجام شود و بعد از اتمام کار دچار هیچگونه مشکلی نشوید باید به نکاتی دقت کنید. قبل از انجام پروژه آسفالت کاری باید سطوح زیر آن کاملا تمیز باشد. و یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنیم پر کردن چاله و ترک های سطوح آسفالت می باشد. در نتیجه بعد از اتمام کار، از محلی که آسفالت کاری شده است مراقبت و نگهداری شود تا کاملا سطح آن خشک شود.

آسفالت چیست

آسفالت ماده ای شبیه جامد است که از ترکیب ماسه، قیر و شن تشکیل می شود و رنگ آن سیاه است که برای پوشش دهی جاده، خیابان و پشت بام ها استفاده می شود. در گذشته از قیرگونی و یک لایه آسفالت برای عایق بندی پشت بام ها استفاده می کردند اما در زمان حال از این روش کمتر استفاده می شود و به جای آن از ایزوگام که دارای وزن و هزینه سبک تر و نصب آسان تری دارد بکار می گیرند.
علاوه به ترکیباتی که در بالا به آن اشاره کردیم به دلیل منظورهای مختلف از موادهای دیگری در آسفالت بکار می برند که کارایی و مقاومتشان در شرایط مختلف نیز متفاوت است. آسفالت دارای دو نوع ریز و درشت می باشد که برای پوشش پشت بام ها معمولا از شن های ریزاستفاده می کنند و در آسفالت کاری خیابان ها و جاده ها از شن های درشت نیز استفاده می کنند.

مزایا آسفالت :

  • یکی از مزایای آسفالت قابل بازیافت است که این ویژگی آن را به ماده ای با ارزش تبدیل کرده است.
  • آسفالت از قدرت تحمل بالایی برخوردار است.
  • آسفالت در مقابل حرارت ،گرما و همچنین رطوبت بالا مقاوم است.
  • از قدرت چسبندگی بسیار بالا و پوشش کامل محیط برخوردار است.

نرخ و قیمت آسفالت کاری در تهران در سال نو

آسفالت چگونه تولید می شود

آسفالت در کارخانه تولید آسفالت درست می شود. آسفالت را نیز هم در کارخانه ثابت و هم در کارخانه متحرک می توان تولید کرد. کارخانه های تولید آسفالت قابلیت تولید آسفالت تا ظرفیت ۸۰۰ تن در ساعت را دارا می باشند و میانگین دمای تولید آسفالت گرم در کارخانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد می باشد.
مصالحی که در تولید آسفالت کاری به کار می روند شامل مصالحی همچون قیر، فیلر، مصالح سنگی و همچنین افزودنی های پلیمری می باشد. بعد از گرم شدن و خشک شدن مصالح سنگی با دمای حداقل ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد قیر و فیلتر را با آن مخلوط می کنند که در نتیجه آسفالت تولید می شود. معمولا ۵۰ کیلوگرم قیر برای پختن هر تن آسفالت به کار می رود و هر متر مکعب آسفالت دارای وزن ۲ یا ۳ تن دارد.

تعرفه و قیمت آسفالت کاری در تهران، سال جدید

مراحل اجرای آسفالت کاری :

  • زیر سازی :

برای انجام آسفالت کاری در ابتدا زیر سازی باید انجام شود، زیرا زیرسازی برای آماده کردن زیر ساخت جاده و خیابان ها صورت می گیرد. همچنین با توجه به شیب بودن خیابان ها باید همه شیب ها را اول برطرف کرد و از استحکام بودن آن مطمعن بود. اگر جدول بندی و پل گذاری دقیقی برای جاده ها انجام نشود کیفیت کار پایین آمده و مشکل ساز می شود.
برای زیر سازی جاده ها اغلب از سنگ ریزه و شن های بخصوصی استفاده می کنند و در ادامه سنگ ریزه ها را به کمک گریدر صاف کرده و در نتیجه آب پاشی و غلتک زنی صورت می گیرد و حتما باید زیرسازی کاملا به صورت استاندارد انجام داده شود.

  • قیرپاشی :

بعد از مرحله اجرای زیرسازی مرحله قیر پاشی صورت می گیرد. قیرپاشی باعث می شود منافذی که وجود دارند پر شوند و باعث چسبندگی بیشتر آسفالت می شود. همچنین قیر پاشی حتما در شرایط و دمای خاص به وسیله دستگاه قیر پاش صورت می گیرد. برای اجرای پروژه آسفالت کاری باید به تجربه و استاندارد بودن نصابان قیرپاشی دقت کرد و اطمینان کامل داشت.

  • عملیات آسفالت کاری :

بعد از انجام دادن مرحله های زیر سازی و قیر پاشی مرحله آسفالت کاری انجام می شود، آسفالت کاری به دو صورت آستر و روکش انجام می شود. آسفالتی که به دست نصابان حمل می شود از کار خانه های آسفالت کاری به صورت دمای خاص به دست می آید.
آسفالت کاری به وسیله دستگاه پخش آسفالت انجام می شود که نامش فینیشر می باشد. آسفالت کاری روی سطح باز سازی شده به صورت یکنواخت پخش شده و در نهایت کوبیدن آسفالت انجام می شود.

  • غلتک زنی و کوبیدن آسفالت :

کوبیدن آسفالت با توجه به دما و توسط غلتک های بخصوص انجام می گیرد. غلتک های آسفالت کاری دارای انواع مختلفی می باشند از جمله : غلتک فولادی، غلتک پلاستیکی و... که دارای وزن های استاندارد هستند و برای فشرده سازی آسفالت ها نیز به کار می روند.

https://www.asianews.ir/u/enL
اخبار مرتبط
با کوچک و آپارتمانی شدن منازل و تعداد کم فرزندان در هر خانواده، بازی در فضای باز برای تقویت روحیه کودکان و ایجاد حس سرزندگی در آن‌ها لازم است. کودکان باید در جمع همسالان خود حضور پیدا کنند، آزادانه بخندند و انرژی خود را تخلیه کنند. اما آیا هر محیطی برای بازی کودکان ایمن و مناسب است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید