صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۴
کد خبر: 21228
گزارشگر: 464
۱۷۱
۰
۰
۱
سخنگوی وزارت خارجه روسیه

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین
مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت دو حزب اصلی رقیب در ایالات متحده، به‌رغم مخالفت برخی جمهوری‌خواهان، بسته‌ای ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد.


به گزارش آسیانیوز؛
در این میان کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین در مرکز توجه قرار داشت. در همین راستا روسیه می‌گوید جنگ ترکیبی آمریکا با ابزار اوکراین علیه این کشور با تصویب کمک ۶۱ میلیارد دلاری کنگره عمیق‌تر شده و در نهایت به شکست و تحقیری که ایالات متحده در ویتنام آن را تجربه کرد، منتهی خواهد شد.

مسکو روز یکشنبه مدعی شد که تصویب بودجه ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی برای کمک مضاعف نظامی به اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن در حال ورود عمیق‌تر به یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است که در نهایت به تحقیری مشابه آن‌چه در ویتنام یا افغانستان روی داد، منجر خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌های روس و آمریکایی، حمله تمام‌عیار ارتش روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بدترین بحران در روابط بین مسکو و غرب را از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ تاکنون رقم زده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به این اقدام کنگره آمریکا گفت: «واضح است که ایالات متحده می‌خواهد اوکراین تا آخرین فرد باقی مانده در این کشور بجنگد و در این راه از حمله به خاک و غیرنظامیان روسیه نیز دریغ نکند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «غرق شدن واشنگتن در عمق جنگ ترکیبی علیه روسیه، یک رسوایی بزرگ و تحقیرآمیز برای ایالات متحده مانند ویتنام و افغانستان را به دنبال خواهد داشت.»

https://www.asianews.ir/u/eoQ
اخبار مرتبط
فایل صوتی افسران آلمانی، روابط مسکو و برلین را با تنش روبه‌رو کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید