صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
کد خبر: 21264
گزارشگر: 2
۴۳۲
۱
۰
۳
پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده دوج کوین

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین
با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ دوج کوین هنوز ارزشی ذاتی نداشت و به معنای واقعی کلمه یک میم کوین بود، بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل مهم رشد قیمت آن را حمایت ایلان ماسک عنوان کردند؛ استدلالی که در سال‌های بعدی تا حد خوبی صحت خود را نشان داد. طی بیش از چهار سال گذشته، پس از هر حمایت ماسک از Dogecoin یا حتی ذکر آن در صحبت‌ها و توییت‌هایش، قیمت دوج کوین نیز نوسانات ملموسی را تجربه کرده است. بنابراین بسیاری از کارشناسان و نیز تریدرها در تحلیل دوج کوین همواره عامل «ایلان ماسک» را نیز در نظر می‌گیرند.

ارتباط دوج کوین و ایلان ماسک

تریدرها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال می‌دانند که این صنعت تا چه اندازه تحت تاثیر نظرات افراد مهم و حمایت‌های آنها قرار دارد. طی حدود ده سال گذشته، یکی از مهم‌ترین این افراد ایلان ماسک بوده است؛ ثروتمندترین فرد جهان که رهبری چندین شرکت از‌جمله تسلا، اسپیس ایکس و توییتر را بر عهده دارد. نظرات او به‌ویژه به‌خاطر حمایت‌اش از اولین و مهم‌ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال یعنی دوج کوین، برای فعالان این صنعت اهمیت دارد.
اما ایلان ماسک تاکنون چه تاثیراتی بر قیمت دوج کوین داشته است؟ نظرات مهم او درباره این میم کوین چیست و از همه مهم‌تر اینکه چه فکری راجع به آینده این رمز ارز می‌کند؟ در ادامه، با مرور ارتباط یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های عصر حاضر با دوج کوین، به این سوالات پاسخ می‌دهیم. البته لازم به تذکر است که اطلاعات این مطلب به هیچ عنوان به معنی توصیه برای خرید و فروش دوج کوین نیستند. همچنین هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه باید با اتکا به دانش و تجربه قبلی باشد.

سابقه نظرات ایلان ماسک درباره دوج کوین

مدیرعامل شرکت تسلا مدت‌هاست که طرفداری خود از دوج کوین را اعلام کرده است. او برای اولین بار در روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ طی یک پست توییتری درباره این پروژه گفت: «دوج کوین می‌تواند کریپتوکارنسی محبوب من باشد. این میم کوین خیلی باحال است». در آن زمان، نه تنها دوج کوین بلکه ایده ایجاد یک توکن بر اساس میم‌ها بسیار تازه بود. همانطور که می‌دانید، دوج (Doge) یک میم الهام گرفته از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو (Shiba Inu) است.
پس از پست ایلان ماسک و هم‌زمان با شروع بازار گاوی تاریخی سال ۲۰۲۱، دوج کوین در فضای مجازی اصطلاحا ترند شد. اما Dogecoin، زمانی توجه همگان را جلب کرد که طی کمتر از ۶ ماه از اوایل آذر ۱۳۹۹ تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ توانست از قیمتی حدود ۰٫۰۰۲۵ دلار به حدود ۰٫۷۴ برسد. بنابراین اگر پیش از این بازه زمانی اقدام به خرید دوج کوین کرده و در زمان درستی نیز آن را به فروش آن رسانده بودید، سودی تقریبا ۳۰۰ برابری نصیبتان می‌شد. لازم است بدانید که قیمت دوج کوین در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ نیز کمترین حد تاریخی خود را با عدد ۰٫۰۰۰۰۸۵ دلار تجربه کرد.
اگر اهل دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال در توییتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی باشید، حتما جمله معروف ماسک درباره دوج کوین را شنیده‌اید. پاسخ او به این پرسش که چرا از این توکن حمایت می‌کند، معمولا یکی از این دو جمله است: «دوج کوین دارای بهترین طنز است و سگ دارد!» و «دوج کوین به سوی ماه».

تاثیر نظرات ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده دوج کوین

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ دوج کوین هنوز ارزشی ذاتی نداشت و به معنای واقعی کلمه یک میم کوین بود، بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل مهم رشد قیمت آن را حمایت ایلان ماسک عنوان کردند؛ استدلالی که در سال‌های بعدی تا حد خوبی صحت خود را نشان داد. طی بیش از چهار سال گذشته، پس از هر حمایت ماسک از Dogecoin یا حتی ذکر آن در صحبت‌ها و توییت‌هایش، قیمت دوج کوین نیز نوسانات ملموسی را تجربه کرده است. بنابراین بسیاری از کارشناسان و نیز تریدرها در تحلیل دوج کوین همواره عامل «ایلان ماسک» را نیز در نظر می‌گیرند.
ماسک همچنین گفته که در پورتفولیوی سرمایه‌گذاری‌اش تنها سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و دوج کوین وجود دارند. اما باید در نظر داشت که تاثیر فردی به اهمیت ماسک بر قیمت دوج کوین می‌تواند معکوس نیز باشد. در حقیقت عملکرد او در شرکت‌های تحت رهبری‌اش، شکست‌ها یا خدشه‌دار شدن محبوبیتش نیز گه‌گاه سبب افت قیمت دوج کوین شده‌اند. علاوه بر این، طی برهه‌هایی او چندان درباره این میم کوین اظهار نظر نکرد. داده‌ها نشان می‌دهند طی این بازه‌ها قیمت دوج کوین افت نسبی داشته است.

پذیرش دوج کوین در تسلا

Dogecoin رفته‌رفته توانست خود را به‌عنوان یک روش پرداخت مطرح کند. به این معنی که شرکت‌ها آن را به‌عنوان یکی از ارزهای مورد پذیرش خود برای ارائه خدمات یا محصولاتشان در نظر گرفتند. دلیل اصلی این موضوع، کارمزد بسیار اندک و نیز محبوبیت این کوین بود. از‌جمله این شرکت‌ها و نهادها می‌توان به AMC Theaters، GameStop، AirBaltic، Dallas Mavericks و Tesla اشاره کرد.
در سال ۲۰۲۱ تسلا به‌طور موقت اقدام به پذیرش بیت کوین کرده بود؛ اما پس از چند ماه به دلیل آنچه نگرانی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت کوین وجود داشت، متوقف گردید. از سال ۲۰۲۲ نیز امکان خرید محصولات جانبی تسلا با دوج کوین فراهم است.
اما به‌تازگی و در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۴، ایلان ماسک طی دیداری با طرفداران تسلا در شعبه برلین این شرکت، در پاسخ به سوال یکی از افراد حاضر گفت که امکان خرید خودروهای تسلا دیر یا زود مهیا می‌شود. او در این دیدار گفت که دوج کوین ارز مردم است و به همین دلیل او از آن حمایت می‌کند. با توجه به اینکه تسلا قبلا زیرساخت‌های پذیرش دوج کوین را فراهم کرده، احتمال عملی شدن این وعده در آینده نزدیک از نظر بسیاری از کاربران قوی است.
همچنین گفته می‌شود که ماسک قصد دارد توییتر را به یک شبکه اجتماعی با امکانات مالی و پرداخت در ازای استفاده تبدیل کند. انتظار بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و نیز برخی کارشناسان، این است که او احتمالا از دوج کوین برای این منظور استفاده می‌کند.

پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده دوج کوین

واقعیت این است که ایلان ماسک تاکنون هیچ پیش‌بینی مشخصی از قیمت دوج کوین ارائه نکرده است. با این حال او به‌طور ضمنی گفته که نسبت به آینده این میم کوین خوش‌بین است. به نظر او، میم کوینی که از یک شوخی و حتی با هدف تمسخر ایده ارز دیجیتال توانسته به هشتمین ارز دیجیتال برتر دنیا از نظر ارزش بازار بدل شود، قطعا پتانسیل‌های بیشتری نیز دارد. او مشخصا مقیاس‌پذیری بالا و هزینه پایین تراکنش‌های دوج کوین را ستوده است. با این حال هنگام خرید دوج کوین، باید بسیاری از فاکتورهای دیگر نظیر زیرساخت‌های این رمز ارز، پتانسیل رشد با توجه به مارکت کپ فعلی و وضعیت کلی بازار را در نظر بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/epp
اخبار مرتبط
رمزارز دوج کوین که در ابتدا یک کوین شوخی و سرگرمی بود، امروزه نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده است. درواقع با افزایش ناگهانی و ویژه قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱، بسیاری از کاربران به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز اقدام کردند. باید بدانید که با توجه به عواملی نظیر افزایش فوق‌العاده قیمت دوج کوین، ثبت تقاضاهای گسترده برای خرید این کوین‌ها و البته حمایت‌های چهره‌های شاخصی نظیر ایلان ماسک، امروزه این ارز دیجیتال در جایگاه دهم محبوب‌ترین کریپتوها قرارگرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سمانه حسینی
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
5
0
1

خیلی محتوای جالبی بود. اما چیزی که برام سواله اینه که چطور میشه اخبار حرف های مربوط به ایلان ماسک رو زود متوجه شد؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید