صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۷
کد خبر: 22108
گزارشگر: 464
۲۱۳
۰
۰
۳
آینده سیاسی اتحادیه اروپا

انتخابات پارلمان اروپا و نقش‌آفرینی زنان قدرتمند عرصه سیاست

انتخابات پارلمان اروپا و نقش‌آفرینی زنان قدرتمند عرصه سیاست
در حالی اروپا برای انتخابات اپارلمان خود آماده می‌شود که زنان سیاستمدار نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا، اورزولا فن در لاین از راست میانه و مارین لوپن در راست افراطی هر دو برای موفقیت به ایفای نقش جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا چشم دوخته‌‌اند. خانم ملونی در حالی بین نیروهای راست میانه و افراطی گام برمی‌دارد که تصمیم نهایی او برای نزدیکی به هر یک در جریان انتخابات پارلمانی اروپا می‌تواند پیامدهای عمیقی برای آینده سیاسی اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد.

مارین لوپن، از حزب راست افراطی فرانسه به نام اجتماع ملی روز یکشنبه گذشته گفت که برای متحد کردن احزاب راست‌گرای پارلمان اروپا در قالب یک ابرگروه راست افراطی به دنبال جلب حمایت نخست‌وزیر ایتالیاست. در حال حاضر، نامزدهای راستگرای افراطی بین دو ائتلاف هویت و دموکراسی (ID) به رهبری خانم لوپن و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان ملی‌گرای اروپا (ECR) تحت رهبری خانم ملونی تقسیم شده‌اند.

نظرسنجی اخیر یورونیوز نشان می‌دهد که این دو ائتلاف در مجموع می‌توانند ۱۴۴ کرسی پارلمان اروپا را در پی برگزاری انتخابات ژوئن از آن خود کنند و با پیشی گرفتن از چپ‌های میانه و لیبرال‌ها به دومین قدرت سیاسی پارلمان بدل شوند. در ابعاد ملی نیز، حزب راست افراطی اجتماع ملی (RN) در حال پیشروی است و بر پایه آخرین نتایج نظرسنجی یورونیوز می‌تواند یک سوم آراء فرانسوی‌ها را کسب کند که موفقیتی خیره‌کننده برای این حزب به شمار خواهد رفت. اما هم زمان، اورزولا فن در لاین از حزب راست میانه مردم اروپا (EPP) نیز طمع به حمایت جورجا ملونی بسته تا بتواند برای دومین دوره متوالی بر کرسی ریاست بازوی اجرایی اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون اروپا بنشیند.

هر چند که نیکولای فن اوندارزا، استاد علوم سیاسی، معتقد است که خانم ملونی از میان خانم‌ها لوپن و فن در لاین تنها می‌تواند دست یکی را بگیرد ولی فرانچسکو نیکولی از اندیشکده بروگل به یورونیوز گفت که از منظر سیاسی، من همچنان معتقدم که این دو گزینه (لوپن و فون در لاین) در واقع لزوما در تضاد نیستند و خانم ملونی قصد دارد تا از عمل‌گرایی خود برای پاسخگویی تاکتیکی به خواست هر دو طرف استفاده کند.

https://www.asianews.ir/u/eDe
اخبار مرتبط
اروپا در حالی خود را برای برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، به‌عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری قاره سبز آماده می‌کند که بر اساس نظرسنجی‌ها، انتظار می‌رود احزاب راست افراطی اروپا به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یابند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید