صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 22160
گزارشگر: 2
۲۴۷
۰
۰
۰
خرید ترموکوپل

تهران المنت سازنده و پخش‌کننده انواع ترموکوپل

تهران المنت سازنده و پخش‌کننده انواع ترموکوپل
تهیه و خرید عمده انواع ترموکوپل با قیمت مناسب و حتی اطلاع از مشخصات ترموکوپل حائز اهمیت است. ترموکوپل یکی از ابزارهای پرکاربرد در اندازه‌گیری دما به حساب می‌آید؛ که به دلیل سادگی، دوام و هزینه پایین، موردتوجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است.

در فروشگاه و کارگاه تهران المنت، انواع ترموکوپل و المنت حرارتی را می‌توانید خریداری کنید. در ادامه این مطلب 10 دقیقه‌ای قرار است به بررسی انواع ترموکوپل و المنت حرارتی در تهران المنت بپردازیم.

مشخصات مهم حین خرید ترموکوپل

یک سری شاخص‌ها وجود دارد که حین سفارش و خرید ترموکوپل صنعتی در مدل‌های مختلف، باید به آن دقت کنید:

  1. نوع ترموکوپل
  2. محدوده دمایی
  3. قطر سیم
  4. طول غلاف
  5. اتصالات
  6. قیمت

انواع ترموکوپل موجود در تهران المنت و مشخصات آن

ترموکوپل‌ها در انواع مختلفی مانند: نوع K، J، T و E موجود هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. از مهم‌ترین کاربردهای ترموکوپل می‌توان به اندازه‌گیری دما در کوره‌ها، موتورها و فرآیندهای صنعتی اشاره کرد.

انواع ترموکوپل موجود در بازار

به طبع خرید ترموکوپل، انواع المنت حرارتی و تجهیزات و قطعات مرتبط از مراکز تولید عمده و نمایندگی‌های فروش می‌تواند مزیت اقتصادی داشته باشد. در بازار ایران، تهران و لاله‌زار، تهران المنت، مرجع، سازنده و پخش‌کننده انواع ترموکوپل بر اساس مشخصات فنی و ویژگی‌های متفاوت مطابق نیاز کاربران است.

ترموکوپل PT100 با دقت بالا

PT100 از یک سنسور پلاتینیومی تشکیل شده که مقاومت آن در دمای صفر درجه سانتی‌گراد برابر با 100 اهم است. مقاومت این سنسور با افزایش دما به صورت خطی افزایش می‌یابد که این ویژگی باعث دقت بالای آن در اندازه‌گیری دما می‌شود.
PT100 به دلیل دقت بالا، پایداری طولانی‌مدت و قابلیت عملکرد در محدوده دمایی وسیع (از حدود -200 تا +850 درجه سانتی‌گراد) در بسیاری از کاربردهای صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این حسگر به ویژه در سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ فرآیندها، کالیبراسیون تجهیزات و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی محبوب است.

ترموکوپل S با پایداری حرارتی و مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون

اگر قصد خرید ترموکوپل با دقت و پایداری بالا را دارید، ترموکوپل نوع s از دو فلز نجیب پلاتین و پلاتین - رودیوم (با ترکیب 90 درصد پلاتین و 10 درصد رودیوم) ساخته شده است. محدوده دمایی عملکرد ترموکوپل نوع S معمولاً از 0 تا 1600 درجه سانتی‌گراد است، اما بهترین عملکرد و دقت آن در محدوده دمایی 600 تا 1200 درجه سانتی‌گراد است.

ترموکوپل نوع S

این نسل محبوب و پرکاربرد ترموکوپل به دلیل پایداری حرارتی و مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و خوردگی، به‌ویژه در محیط‌های پر حرارت و سخت مانند: کوره‌ها، صنایع شیمیایی و متالورژی کاربرد فراوان دارد.
یکی از مزایای اصلی ترموکوپل نوع S، عمر طولانی آن در شرایط عملیاتی شدید است که آن را به انتخابی مناسب برای کاربردهای دقیق و حساس تبدیل کرده است.

ترموکوپل J با گستره دمایی بالا

در بازار فروش انواع ترموکوپل، محصول بعدی، تحت عنوان ترموکوپل جی شناخته می‌شود. این ترموکوپل از ترکیب دو فلز آهن و کنستانتان (آلیاژی از مس و نیکل) ساخته می‌شود.
یکی از ویژگی‌های برجسته ترموکوپل J، گستره دمایی آن است که معمولاً بین -210 تا 760 درجه سلسیوس قرار دارد، اما به طور معمول در بازه 0 تا 750 درجه سلسیوس به کار گرفته می‌شود. ترموکوپل J به دلیل قیمت نسبتاً پایین و دقت مناسب، در کاربردهای صنعتی که نیاز به اندازه‌گیری دما با دقت متوسط دارند، بسیار محبوب است.
این نوع ترموکوپل به‌خصوص در محیط‌های اکسیدکننده به‌خوبی عمل می‌کند، اما در محیط‌های کاهنده یا مرطوب ممکن است دچار مشکلاتی نظیر خوردگی شود.
در نهایت، سهولت استفاده و قابلیت اتصال به دستگاه‌های اندازه‌گیری استاندارد، از دیگر دلایلی است که ترموکوپل J را به یکی از انتخاب‌های محبوب در صنعت تبدیل کرده است. مانند انواع ترموکوپل پی‌تی 100، این محصول نیز توسط تهران المنت تولید و عرضه می شود.

ترموکوپل K با قیمت مناسب

ترموکوپل نوع K یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع ترموکوپل‌ها است که در اندازه‌گیری دما مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ترموکوپل از دو فلز نیکل - کروم (Ni-Cr) و نیکل - آلومینیوم (Ni-Al) تشکیل شده است و قادر است دماهای بین -200 تا 1260 درجه سانتی‌گراد را اندازه‌گیری کند.
از ویژگی‌های مهم ترموکوپل نوع K می‌توان به پایداری خوب، دقت مناسب و قابلیت استفاده در محیط‌های صنعتی اشاره کرد.
این ترموکوپل‌ها معمولاً در صنایع مختلفی از جمله: صنایع فولاد، شیشه و پلاستیک کاربرد دارند. دلیل اصلی استفاده زیاد از ترموکوپل نوع K، قیمت مناسب و مقاومت آن در برابر اکسیداسیون و خوردگی در دماهای بالا است.

ترموکوپل T با پایداری در دماهای پایین

بازار خرید و فروش ترموکوپل T نیز به دلیل مشخصات فنی آن بسیار در تهران المنت محبوب است. ترموکوپل نوع T یکی از نسخه‌های معمول و رایج ترموکوپل‌ها است که به دلیل دقت بالا و پایداری در دماهای پایین به طور گسترده در کاربردهای علمی و صنعتی استفاده می‌شود.
این ترموکوپل از دو فلز مختلف تشکیل شده است: مس (Cu) و کنستانتان (Constantan) که یک آلیاژ نیکل - مس است. ویژگی‌های بارز این نوع ترموکوپل شامل بازه دمایی وسیع از -200 درجه سانتی‌گراد تا 350 درجه سانتی‌گراد و حساسیت نسبتاً بالا است.
ترموکوپل نوع T دقت بسیار خوبی دارد و خطای اندازه‌گیری آن در محدوده دمایی معمول کمتر از ±1 درجه سانتی‌گراد است. همچنین این نوع ترموکوپل به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون در دماهای پایین و مقاومت بالا در برابر اثرات محیطی نظیر رطوبت، گزینه‌ای مناسب برای اندازه‌گیری دما در محیط‌های سرد و مرطوب محسوب می‌شود.

ترموکوپل E با داشتن نیروی محرکه الکتریکی بالا

ترموکوپل مذکور هم از ترکیب دو فلز نیکل - کروم (Chromel) و نیکل - کنستانتان (Constantan) ساخته شده است.
ترموکوپل نوع E به دلیل داشتن EMF (نیروی محرکه الکتریکی) بالا، حساسیت بیشتری نسبت به بسیاری از دیگر ترموکوپل‌ها دارد و می‌تواند دماهای بین -270 درجه سانتی‌گراد تا 1000 درجه سانتی‌گراد را با دقت اندازه‌گیری کند.
این ویژگی‌ها، ترموکوپل نوع E را برای کاربردهایی که نیاز به دقت بالا در اندازه‌گیری دما دارند، مانند: صنایع هوافضا، پزشکی و تحقیقاتی، بسیار مناسب می‌سازد. همچنین این ترموکوپل در محیط‌های خلأ و محیط‌های دارای گازهای خورنده نیز عملکرد خوبی دارد که به افزایش دامنه کاربردهای آن کمک می‌کند.

سفارش تولید و خرید انواع المنت حرارتی در تهران المنت

همان‌طور که پیش‌ازاین هم اشاره شد، امکان سفارش تولید و ساخت انواع المنت حرارتی در تهران المنت (/https://tehranelement.com) فراهم است. این محصولات دارای سطح تنوع فوق‌العاده گسترده بر اساس نیاز هستند:

۱- المنت میله‌ای:

  • رایج‌ترین نوع المنت
  • شکل میله‌ای
  • جنس: استیل، تیتانیوم، مس و...
  • کاربرد: لوازم‌خانگی، صنعت، دیگ بخار و...

۲- المنت فلنج‌دار:

  • شبیه المنت میله‌ای با فلنج برای اتصال به سطوح
  • مقاوم در برابر فشار و ارتعاش
  • کاربرد: صنایع شیمیایی، پتروشیمی و...

۳- المنت سرامیکی:

  • از جنس سرامیک با مقاومت بالا در برابر حرارت
  • گرمایش یکنواخت و عایق الکتریکی
  • کاربرد: صنایع غذایی، نساجی، دارویی و...

۴- المنت تسمه‌ای:

  • شکل صاف و تسمه‌ای
  • انعطاف‌پذیر و نصب آسان
  • کاربرد: پرس‌های حرارتی، بسته‌بندی، صنایع لاستیک و...

۵- المنت فشنگی:

  • استوانه‌ای‌شکل با قطر کم
  • گرمایش سریع و دقیق
  • کاربرد: قالب‌های تزریق، صنایع غذایی، چاپ و...

۶- المنت کوره‌ای:

  • المنت‌های قدرتمند برای گرمایشی کوره‌ها
  • در انواع مختلف لوله‌ای، سرامیکی و... موجود است
  • کاربرد: کوره‌های صنعتی، ذوب فلزات، صنایع سرامیک و...

۷- المنت شیشه‌ای:

  • از جنس شیشه کوارتز یا پیرکس
  • مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی
  • کاربرد: صنایع دارویی، آزمایشگاهی، نیمه‌رساناها و...

۸- المنت سیلیکونی:

  • انعطاف‌پذیر و ضد آب
  • گرمایش ملایم و یکنواخت
  • کاربرد: گرمایش تشک، پتو، لباس و...

۹- المنت نواری:

  • شکل نواری نازک و تخت
  • گرمایش سریع و کم‌مصرف
  • کاربرد: هیترهای فضایی، لوازم‌خانگی، صنایع غذایی و...

۱۰- المنت کویل هیتر:

  • از جنس لوله‌های فلزی پیچیده به هم
  • انتقال حرارت بالا و راندمان خوب
  • کاربرد: هواسازها، گرمایش صنعتی، تهویه‌مطبوع و...

لازم به ذکر است که تهران المنت، ارائه‌دهنده خدمات مشاوره برای طراحی، ساخت و تولید انواع المنت حرارتی در تهران با امکان سفارش آنلاین و فوری است.

خرید ترموکوپل و المنت‌های صنعتی از تهران المنت

برای خرید ترموکوپل و المنت‌های حرارتی صنعتی، بررسی فنی دقیق ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات انتخاب شده با نیازهای خاص فرآیندهای صنعتی موردنظر همخوانی دارند.
ترموکوپل S، ترموکوپل J، ترموکوپل PT100 و... تعدادی از انواع ترموکوپل‎‌های پرفروش و المنت کویل هیتر، المنت نواری، المنت شیشه ای، المنت فلنج‌دار و... تعدادی دیگر از المنت‌های محبوب موجود در تهران المنت هستند.
در انتخاب و خرید ترموکوپل، باید به نوع آن (مانند: نوع K، J، یا T)، غلاف ترموکوپل، محدوده دمایی و دقت خاص، جنس بدنه و ... و در خرید المنت‌های حرارتی توان گرمایی، ولتاژ کاری و نوع المنت (مثلاً کارتریجی، نواری، یا میله‌ای) باید موردتوجه قرار گیرد.
گروه صنعتی تهران المنت با بیش از 15 سال تجربه، تولیدکننده انواع المنت حرارتی، میله‌ای، فشنگی، سرامیکی، تسمه ای و انواع ترموکوپل در بازار لاله‌زار تهران با امکان خرید و سفارش عمده برای مصارف خاص است.

https://www.asianews.ir/u/eE5
اخبار مرتبط
در دنیای امروز انواع متفاوت صنایع در حال پیشرفت هستند و یکی از این صنایع در حال پیشرفت، صنعت ساخت المنت های حرارتی است. همانطور که میدانید یکی از تجهیزات مهم و کاربردی که وظیفه آن تولید گرما بوده، المنت های صنعتی میباشند و وظیفه آنها تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. در ادامه قرار است به معرفی یکی از سازندگان انواع المنت بپردازیم و به شما در امر تهیه المنت حرارتی کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید