صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۱
کد خبر: 2278
گزارشگر: 213
۱۰۶۲
۰
۰
۲
شیرین نوری؛ اقتصاددان

شروع دوباره رالی بورس

شروع دوباره رالی بورس
بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول بود با اتفاقاتی که از دو روز گذشته در بورس افتاد به نظر می رسدبا اتمام اصلاح قیمت ها و برگزاری مجامع عمومی برخی از شرکت های اثرگذار حقوقی در بورس و بازگشایی نمادهای متوقف شده، بار دیگر روند صعودی شاخص از سرگرفته خواهد شد.

شیرین نوری؛ اقتصاددان: بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول بود با اتفاقاتی که از دو روز گذشته در بورس افتاد به نظر می رسدبا اتمام اصلاح قیمت ها و برگزاری مجامع عمومی برخی از شرکت های اثرگذار حقوقی در بورس و بازگشایی نمادهای متوقف شده، بار دیگر روند صعودی شاخص از سرگرفته خواهد شد.

اما نکته قابل تامل این است که با توجه به اتفاقات غیر قابل انتظاری که در طول چند هفته گذشته در بورس افتاد چنانچه مردم عادی اصرار به سرمایه گذاری مستقیم در بورس دارند می بایست آموزشهای لازم معامله گری در بورس را فراگیرند و یا اینکه با استفاده از تجارب افراد کارآزموده اقدام به معامله نمایند چرا که اگر مجددا بورس با رونق مواجه میشود، مردم زیادی به فکر ورود به بازار سرمایه میافتند و این در حالی است که بیشتر افراد فقط در مورد سودهای کلان این بازار میشنوندو نکته ای در مورد خوشیها و سختیهای بورس نمیدانند بنابراین بازار بورس برای افراد عادی همانند وارد شدن به غاری تاریک است!

نکته دیگر این است که افراد می بایست بیاموزند که تمام سرمایه خود را وارد بورس نکنند و مثل معروفی که نباید تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد نگذارند را رعایت کنند چرا که چه بسیار مردم عادی که علاقه ی شان به سرمایه گذاری در بورس بیشتر می شود و بسیار بی باک تمام سرمایه ی خود را وارد بازار سهام میکنند و زمانی که به یکباره همه چیز رنگ می بازد و جهت حرکت قیمت ها تغییر میکند، این افراد بخاطر ناتوانی در مدیریت ذهن خود مدیریت سرمایه ی خود را به تلاطمات پر خروش اقیانوس بورس می سپارند و در مدت کوتاهی خود را گرفتار در باتلاق ضرر می بینند.

سخن آخر اینکه حال که حباب ترس و ضرر در بورس ایران ترکیده است و مجددا بسیاری از سرمایه گذاران به بورس روی می آورند فراموش نکنیم که برای توسعه اقتصادی مناسب کشور، همواره کسب سود از بازار بورس باید بیشترین اولویت را داشته باشد چرا که رونق بورس، میتواند موجب رونق تولید، کنترل تورم، کاهش دلالی و واسطه گری و به تبع آن سالم شدن فضای بازارهای موازی همچون مسکن، ارز و طلا و... شود./

https://www.asianews.ir/u/1FP
اخبار مرتبط
مدیرعامل شستا گفت: شستا تلاش می‌کند با رویکردی حرفه‌ای و هوشمندانه در روزهای سخت بازار، به «نقد شوندگی بازار» و جمع کردن صف‌های فروش کمک کند.
مدیرعامل فرابورس گفت: قرار بود فشار موجود بر هسته معاملات مربوط به ایجاد گلوگاه‌هایی در میزان و حجم معاملات، کاسته شود و با تدابیری ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شد.
بدلیل جلسه مقامات بورس با حقوقی های بزرگ بازار سرمایه در روز گذشته، سبب شد که با حمایت حقوقی ها، معاملات بورس امروز مجددا جان بگیرد، هر چند فشار فروش در بازار سرمایه بسیار زیاد است و نقدینگی بسرعت در حال خروج از بازار است و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت..
استاد اقتصاد انشگاه الزهرا گفت: بورس آینه تمام‌نمای تولید در کشور است و یعنی ما در رکود عمیق به سر می‌بریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید