صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 2575
گزارشگر: 213
۵۱۴۸
۰
۰
۲
اظهاراتی از معاون هنری وزارت ارشاد

بیان «شرمساری» و تندیس های «نازیبا»ی قاسم سلیمانی

بیان «شرمساری» و تندیس های «نازیبا»ی قاسم سلیمانی
معاون امور هنری وزارت ارشاد در یادداشتی گلایه‌آمیز با جمله «تندیس‌هایی که حس شرمساری را برمی‌انگیزند!» از ساخت تندیس‌های نازیبا و نام مناسب که در ماه‌های گذشته در چند شهر نصب شده‌اند، انتقاد کرد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد روز شنبه، ۵ مهر، در یادداشتی گلایه‌آمیز با عنوان «تندیس‌هایی که حس شرمساری را برمی‌انگیزند!» از ساخت تندیس‌های «نازیبا» که به یاد قاسم سلیمانی در ماه‌های گذشته در چند شهر نصب شده‌اند، انتقاد کرد.

سید مجتبی حسینی در یادداشت اخیر خود با انتقاد از ظاهر و شمایل تندیس‌های ساخته‌شده برای قاسم سلیمانی در یک سال گذشته می‌نویسد: «در شهرهای مختلف یکی پس از دیگری از تندیس‌هایی رونمایی می‌شود که بیش از احساس قدردانی، حس شرمساری در مخاطب برمی‌انگیزد.»

تندیس قاسم سلیمانی

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران سپس با اشاره به بازتاب منفی تصاویر منتشر شده از این تندیس‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به راه افتادن موج انتقاد و تمسخر از سوی کاربران افزوده است: «تندیس‌هایی که مشابهت، سهل است، حداقل تناسب‌های لازم انسانی را ندارد، تصویرش در شبکه‌های مجازی به طرفه‌العینی منتشر می‌شود و تماشاچیان محب و مغرض از هر گروه که باشند از زبان خود به عرض اسف می‌پردازند.»

پیشتر نصب مجسمه قاسم سلیمانی در بندر انزلی خبرساز شده بود. تمسخر این مجسمه به اندازه‌ای در فضای مجازی افزایش یافت که خبرگزاری ایرنا ۲۱ اسفند ۹۸ در مطلبی با عنوان «مجسمه نازیبای» سلیمانی، به نقل از هادی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نوشت که این مجسمه در بندرانزلی نصب نشده و قرار است یکی از هنرمندان این شهر، به سفارش شورا و شهرداری، تندیسی از فرمانده سابق سپاه قدس جمهوری اسلامی بسازد.

خردادماه گذشته نیز به دنبال رونمایی از تندیس فرمانده سابق سپاه قدس در شهر جیرفت در استان کرمان، موجی از تمسخر و انتقاد در شبکه‌های مجازی به راه افتاد، تا جایی‌‌ که شهردار این شهر بلافاصله در واکنش به انتقادها، از «اصلاح» آن تندیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

معاون هنری ارشاد در بخشی از یادداشت خود که در ایسنا منتشر شده، پیشنهاد داده است که «به جای افزودن شمار دانشگاه‌ها» باید به «کیفیت آموزش هنر» توجه شود. حسینی همچنین افزوده است که اتخاذ تدابیر و تصمیم‌های لازم در این حوزه باید به نمایندگان «متخصص» وزارت ارشاد سپرده شود./

https://www.asianews.ir/u/1Kw
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید