صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۹
کد خبر: 2590
گزارشگر: 213
۵۹۸۳
۰
۰
۲
افزایش قابل توجه قیمت مسکن

سوییت‌ شهرک اکباتان ۲.۵ میلیارد تومان/ساختمان هایی با انقضای 300 سال

سوییت‌ شهرک اکباتان ۲.۵ میلیارد تومان/ساختمان هایی با انقضای 300 سال
قیمت مسکن در تهران افزایش قابل توجهی دارد و در برخی از مناطق تهران از جمله شهرک اکباتان، قیمت سوییت ۴۰ متری حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

قیمت مسکن در تهران افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که در برخی از مناطق تهران از جمله شهرک اکباتان، قیمت سوییت ۴۰ متری حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

یکی از مشاوران املاک درباره وضعیت مسکن گفت: تقاضا برای خانه‌های متراژ پایین بیشتر است. مردم چون پول ندارند و قدرت خرید مسکن آنها پایین آمده است سراغ متراژ بالا نمی‌روند.

وی اضافه کرد: سال گذشته همین سوییت ۴۰ متری قیمتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان داشت.

طرح ساخت شهرک اکباتان در سال ۱۳۴۵ توسط مهندسین ایرانی مبتنی بر روش بلندمرتبه‌سازی و طراحی شهری در آن دوره ریخته‌شد و اغلب مصالح مورد نیاز به‌خصوص آهن‌آلات آن از خارج کشور وارد گردید. طراحی مجموعه شهرک بر عهده معمار آمریکایی و ساخت آن بر عهدهٔ شرکت آمریکایی استارِت (Starrett) بوده‌ است.

 

مراحل ساخت شهرک اکباتان

 

این شهرک در غرب تهران و ناحیه شش منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته ‌است و دارای ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ نفر جمعیت دارد.

اکباتان از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری محدود و عمر مفید آن حدود ۳۰۰ سال برآورد شده‌است شهرک اکباتان در مسیر خط چهار متروی تهران قرار دارد و دارای یک ایستگاه مترو است که تا سال ۱۳۹۴ دو ایستگاه آن راه اندازی شده‌است و همچنین به مجتمع مگامال با امکاناتی همچون پردیس سینمایی، هایپر مارکت، نمایندگی برندها، آی تی لند، شهربازی (درحال ساخت) و… است./

https://www.asianews.ir/u/1KK
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید