صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
کد خبر: 2881
گزارشگر: 213
۲۷۰۹
۰
۰
۴
روزنامه تلگراف:

تخریب مساجد در چین و سرکوب مسلمانان

تخریب مساجد در چین و سرکوب مسلمانان
روزنامه تلگراف گزارش داد که دولت چین در ادامه برنامه‌های خود برای سرکوب مسلمانان و از بین بردن نمادهای اسلامی، گنبدها و مناره‌های مساجد معروف در این کشور را تخریب می‌کند.

روزنامه تلگراف گزارش داد که دولت چین در ادامه برنامه‌های خود برای سرکوب مسلمانان و از بین بردن نمادهای اسلامی، گنبدها و مناره‌های مساجد معروف در این کشور را تخریب می‌کند.

برای نمونه، تغییراتی اساسی در مسجد اصلی یینچوان، مرکز استان نینگشیا، که اقلیت مسلمان هوی چین در آن زندگی می‌کنند، مشاهده شده است.

گنبدهای پیازی شکل سبز روشن و مناره‌های طلایی که در گذشته بالای مسجد نانگوان به سمت آسمان رفته بود، کاملا تخریب شده‌اند. گلدان‌های طلایی به سبک اسلامی، طاق‌های تزئینی و خط عربی هم که قبلا بنای مسجد را تزیین کرده بود، از بین رفته است و آنچه باقی مانده قابل تشخیص نیست. یک مرکز مستطیل شکل خاکستری، که نام «مسجد نانگوان» با زبان چینی بر سر در آن نوشته شده است.

دفتر وزیر خارجه انگلیس درباره این تخریب‌ها گفت: «ما به شدت نگران اعمال محدودیت‌ بر اسلام و ادیان دیگر در چین هستیم. ما از چین می‌خواهیم که مطابق با قانون اساسی و تعهدات بین‌المللی خود به آزادی دین و عقاید احترام بگذارد.»

گنبدها و عناصر تزئینی همچنین از مساجد استان گانسو نیز برداشته شده است. پاک کردن عناصر تزئینی اسلامی از مساجد گام دیگری است که مقامات چینی تحت رهبری شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست برداشته است./

https://www.asianews.ir/u/1Pj
اخبار مرتبط
وزارت خارجه ایران اعلام کرد در اعتراض به آنچه "اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر" دانسته، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را احضار کرده است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید حادثه سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس یک حمله تروریستی اسلامگرا آشکار بود، ولی تحجر بر آزادی بیان پیروز نخواهد شد.
مکرون در بدو ورود به نشست سران اروپایی ترکیه را به استفاده از اسلام‌گرایان افراطی در نبرد قره باغ متهم کرد.
برج ایفل در پاریس و مناطق اطراف آن به دنبال تهدید به یک بمبگذاری تخلیه شد. ​
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید