صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۳
کد خبر: 3161
گزارشگر: 213
۶۷۰
۰
۰
۱
براساس برخی گزارش های مردمی مطرح شد

اعتراض و تجمع مردم سیل‌زده خوزستان و تعلیق شهردار بندر امام خمینی

اعتراض و تجمع مردم سیل‌زده خوزستان و تعلیق شهردار بندر امام خمینی
جمعی از سیل‌زدگان خوزستان مقابل دادگستری و شهرداری بندر امام خمینی در اعتراض به وضعیت نابسامان زندگی شان بعد از سیل اخیر تجمع کردند.

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های داخلی ایران از تجمع سیل‌زدگان خوزستان مقابل دادگستری و شهرداری بندر امام خمینی و سر دادن شعارهایی علیه مسئولان حکایت دارد.

طی روزهای گذشته سیل بخش‌هایی از استان خوزستان را زیر آب برده و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد خانه‌های مردم زیر آب رفته است.

روز شنبه، ۱۵ آذر سیل‌زدگان خوزستان خواستار برخورد با مسئولان این استان شدند.

همچنین خبرگزاری ایلنا گزارش داده که در پی اعتراضات گسترده مردمی مبنی بر شناسایی و برخورد با عوامل مقصر در آب‌گرفتگی گسترده شهر بندر امام خمینی، محمد عبیاوی شهردار این شهر با حکم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تعلیق شد.

بندر امام خمینی دومین بندر بزرگ ایران است، اما سیستم کنترل آب‌های سطحی این شهر هنوز توسعه نیافته و محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهر نیز گفته است «باید قبل از بارندگی اقداماتی همچون لایروبی جوی‌های خیابان انجام می‌شد اما این کار نشده بود».

عکس
خبرگزاری مهر گزارش داده که به علت بارندگی‌های شدید در بندر امام خمینی، هفته قبل بخش قابل توجهی از این شهر دچار آبگرفتگی شدید شد و آب وارد منازل هزاران تن از مردم شد.

 مردم زیادی در این بین دچار خسارت شدند و اغلب خانه‌های آبگرفته نیز به تعمیر اساسی نیاز دارند. بر همین اساس امروز شنبه ۱۵ آذر برخی مردم بندرامام با حمل پارچه‌نوشته‌هایی و تجمع مقابل دادگستری این شهر، خواستار محاکمه مقصران و مسببان وقوع حادثه آبگرفتگی شدند.

هفته گذشته بیش از ۱۶ سانتی‌متر باران در استان خوزستان بارید و بخش‌های دیگری از استان نیز زیر آب رفته است.


به گزارش آسیانیوز، طی یک دهه گذشته استان خوزستان سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در کل تولید ناخالص داخلی کشور داشته که عمده علت آن سهم چشمگیر این استان در تولید نفت کشور است.

به رغم این که صادرات نفت خام (۱۹۹ تریلیون تومان)، صادرات محصولات نفتی (۱۲۵ تریلیون تومان) و فروش داخلی محصولات نفتی (۶۶ تریلیون تومان) روی‌هم‌رفته سهمی ۴۶ درصدی در لایحه بودجه عمومی سال آینده ایران دارد، اما سهم استان خوزستان از کل هزینه‌های بودجه استان‌ها تنها ۱.۲ تریلیون تومان، معادل پنج درصد از بودجه استان‌ها در سال ۱۴۰۰ است.

همچنین گزارش‌های زیادی از عدم استفاده درست از بودجه اختصاص داده شده به خوزستان طی سال‌های گذشته نیز منتشر شده و در مورد حادثه سیل‌گرفتی اخیر، کریم حسینی، نماینده مردم اهواز گفته است این موضوع «ناشی از اجرا نشدن تعهدات استانداری، شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب خوزستان است»./

https://www.asianews.ir/u/1TD
اخبار مرتبط
رییس سازمان بنیاد مستضعفان گفت: شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین خوار هستند، در حالیکه این تصمیمی است که استان گرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید