صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 3511
گزارشگر: 213
۲۱۹۲
۱
۰
۲
رییس دفتر حسن روحانی خبر داد:

دستور دولت به برخورد با استخراج غیرمجاز بیت کوین/ محل استخراج ارز دیجیتال مشخص است!

دستور دولت به برخورد با استخراج غیرمجاز بیت کوین/ محل استخراج ارز دیجیتال مشخص است!
محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، گزارش‌ها درباره استخراج بیت کوین توسط دولت را رد کرد و از دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای برخورد «محکم» با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد؛ این در حالی است که مقامات دولت و نیروی انتظامی نیز پیش از این از کشف هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال خبر داده‌اند.

 محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، گزارش‌ها درباره استخراج بیت کوین توسط دولت را رد کرد و از دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای برخورد «محکم» با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد.


رییس دفتر رییس جمهور گفت: «این‌که گفته شود دولت، بیت کوین استخراج می‌کند یک جفاست.»

او گفت که دولت برای استخراج ارزهای دیجیتال «در یک حدی» مجوز داده و مشخص است که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینرها) دارای مجوز، در کجا فعالیت می‌کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور اعلام نکرد چه تعداد مجوز استخراج بیت کوین و برای چه افرادی صادر شده و این دستگاه‌ها در کدام شهر ایران قرار دارند. پیش از این نیز دولت گزارشی در این‌باره منتشر نکرده است.

یکی از دلایل فشار به شبکه برق و قطع برق شهرهای ایران در روزهای اخیر مرکز بزرگ استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اعلام شده است؛ این مرکز در اختیار چینی‌ها است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره استخراج ارز دیجیتال در مرغداری‌ها یا دیگر مراکزی که از برق ارزان استفاده می‌کنند منتشر شده است. مقامات دولت و نیروی انتظامی نیز پیش از این از کشف هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال خبر داده‌اند.

در همین حال بهمن رستمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌ غربی، روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه اعلام کرد که امسال ۴۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در این استان شناسایی و کشف شده و ۲۸ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

مهدی آهنین پنجه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز گفت تاکنون ۵۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین در این استان کشف شده است./

https://www.asianews.ir/u/1YQ
اخبار مرتبط
مسوولان می‌گویند به دلیل مصرف بالای برق و گاز خانگی و تجاری ناچار به قطع برق در برخی مناطق شده‌اند و برخی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران اما قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی‌ها در ایران می‌دانند.
شهرداری تهران روز یکشنبه ۲۱ دی از تشدید وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و اعلام کرد که شاخص کیفیت هوا به حدود ۱۷۵ رسید و آلودگی هوا در شامگاه امروز در برخی از نقاط پایتخت از حالت قرمز به رنگ بنفش درآمده است.
فصل سرما و زمستان در کلان‌شهرها و بخصوص تهران با وارونگی و آلودگی هوا ناشی از مصرف بنزین های بی کیفیت عجین شده و دلایل گوناگونی برای بروز این وضعیت عنوان می‌شود، اما امسال آنچه بیش از هر چیز نمود پیدا کرده انتشار اخباری مبنی بر مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع است، هرچند مصرف این فرآورده در تهران از سوی تمامی مسئولین امر تکذیب شده اما همانگونه که وزیر نفت اعلام کرده مصرف آن غیرعرف نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
نعمت الله
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
0

چینی ها تو رفسنجان مزرعه درست کردن ! نه برای کاشت پسته که کلی زحمت داره و آب و برق و کود وسم ونگهبانی میخواد بلکه مزرعه تولید بیت کوین یا پول بدون امکان رد گیری ، خب پول که در اومد هزینه برق که ارزان هم هست را میدن و باقسمتی از باقیمانده شروع میکنن پسته میخرند و تمام ! بار و بنه رامی بندن و کلی پسته و پول میبرن. ولایتشون ! چی ازاین بهتر ؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید