صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
کد خبر: 5097
گزارشگر: 306
۵۷۵
۰
۰
۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدخبرداد

نخستین رویداد استانی هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت جهانی یزد

نخستین رویداد استانی هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت جهانی یزد
یزد، « مجید جوادیان زاده » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی گفت: این جشنواره به مناسبت ثبت جهانی یزد برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد گفت: توجه به ثبت جهانی یزد از زاویه هنری بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: این رویداد فرهنگی به عنوان یکی از رویدادهایی است که بایستی به ابعاد مختلف آن پرداخته شود که یکی از این ابعاد در بخش هنری است ولی متاسفانه مغفول مانده است.

جوادیان زاده گفت: گذشتگان ما سرمایه های اجتماعی را تولید کردند اما امروز تنها از این سرمایه ها استفاده می کنیم ولی باید توجه داشته باشیم که این سرمایه ها را بایستی بازآفرینی کنیم و باید به نحوی عمل کنیم که آیندگان نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گذشتگان سرمایه های فرهنگی شهری را به نحوی ایجاد کرده اند که همچون در گالری قدم می زنیم و این نشان دهنده حل شدن هنر در زندگی و زیست مردم ما بوده است.

وی گفت: شهرسازی مدرن ما که ناگذیر به پرداخت به آن بودیم فرصت بازتولید این فضای فرهنگی هنری را نداشته است و امروز ضرورت آن بوجود آمده که در قالب هنرهای تجسمی به آن بپردازیم.

جوادیان زاده بیان کرد:  یکی از رویکردهای ما تقویت نگارخانه های ما است و با توجه به این که در دنیا یکی از بزرگترین مراکز زیست فرهنگی است ما سعی کرده ایم در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به رویدادهای فرهنگی هنری شناسنامه دار گفت: ما امروز به رویدادهای فرهگی هنری شناسنامه دار نیاز داریم زیرا هنرمندان بسیار زیادی داریم که فعالیت های مختلفی انجام داده اند اما سوابق شکل گرفته ای ندارند و نمی توانند درجات علمی هنری را کسب کنند و ما می توانیم با این رویدادها در جهت کسب مدارج علمی هنرمندان گام برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی گفت:  از 18 تیر تا 18 مرداد زمان برگزاری این رویداد است که به اقتصاد فرهنگ و هنر با محوریت بافت تاریخی، بیان شرایط اقلیم سخت یزد و رابطه با فضای معماری، به تصویر کشیدن سخت کوشی مردم یزد پرداخته می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

نخستین رویداد استانی هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت جهانی یزد، سید محمد جواد عرفانفر ، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/34n
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید