صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
کد خبر: 6108
گزارشگر: 306
۵۷۵
۰
۰
۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است/ اوقاف آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است

سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است/ اوقاف آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است
یزد - سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است و سعی دارد با ایجاد این زیرساخت تخصصی بحث وقف پول را در کشور گسترش دهد

          آسیا نیوز / یزد، حجت الاسلام و المسلمین « حسین زارع زاده » صبح امروز در نشست خبری که به منظور گرامیداشت دهه وقف در آستان امامزاده جعفر(ع) دارالعباده برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ وقف پول، گفت: سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است و سعی دارد با ایجاد این زیرساخت تخصصی بحث وقف پول را در کشور گسترش دهد .

        وی با بیان این‌که وقف نهادی تأثیرگذار در توسعه استان و کشور است، اظهار کرد: وقف می تواند بهترین کمک برای دولت و دولتمردان باشد گفت :  ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در حوزه وقف را از جمله الزامات اجرایی در کشور دانست و بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احیای موقوفات تعطیل شده در سطح استان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : امیدواریم هر چه بهتر و بیشتر برکات وقف برای اقشار مختلف تبیین شود و لذا رسانه ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

زارع‌زاده با تأکید بر تعامل با سایر نهادها برای برگزاری برنامه‌های دهه وقف افزود: باید فعالیت‌های اوقاف و کارکردها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش، معرفی وقف‌های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است.

وی برنامه‌های تبلیغات و اطلاع رسانی، تجلیل از یاوران وقف و همچنین دیدار با مسئولان استان را به عنوان ارکان مهم دهه وقف اشاره کرد و افزود: نشست با اصناف مختلف و شخصیت‌های تأثیرگذار در جامعه جهت بالا بردن سطح اعتماد عمومی به نهاد وقف را افزایش خواهد داد.

زارع‌زاده در ادامه با بیان این‌که بالغ بر ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی هستند بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی‌های متعدد فاقد درآمد و محصول شدند، گفت: خوشبختانه با مجوز صادر شده از سوی سازمان اوقاف بحث صدور مجوز تملک اعیان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.

          وی افزود: از این پس تمام متصرفین و مستأجرینی املاک وقفی که نسبت به ساخت‌ وساز در ملک وقفی اقدام کردند می‌توانند با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، بعد از پرداخت یک سوم قیمت زمین سند تملک اعیان دریافت کنند

وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، افزود: تهیه و توزیع ۱۱ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش چهارمیلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و طبخ ۲۳۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد تومان، از جمله اقدامات انجام شده از محل موقوفات استان یزد در سال گذشته بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این‌که در سال گذشته ۲۷ مورد وقف جدید به موقوفات این استان اضافه شده است، گفت: تهیه و توزیع ۱۵ سری جهزیه ویژه زوجین نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده از محل موقوفات در دارالعباده است.

زارع‌زاده ایجاد زمینه لازم برای درآمد پایدار موسسات قرآنی از جمله اقدامات در دستور کار است که امیدواریم هرچه زودتر با صدور مجوز نهایی از سوی سازمان اوقاف کشور این مهم نیز وارد مرحله اجرایی در استان یزد قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بالغ بر ۷۰ درصد بناهای شاخص عرصه تاریخی و جهانی یزد وقفی هستند، تصریح کرد: این مهم نیز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در املاک وقفی و توسعه صنعت گردشگری است.

شایان ذکر اینکه معاونین اداره مذکور نیز در نشست مذکور بیاناتی ایراد و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند .

سید محمد جواد عرفانفر

سازمان اوقاف به دنبال تأسیس بانک وقف است/ اوقاف آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است  , حجت الاسلام و المسلمین  حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3uy
اخبار مرتبط
یزد - دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه میباشد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید