صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 6109
گزارشگر: 213
۱۴۶۹
۰
۰
۳
ویدئوی هولناک زلزله در چهارمحال و بختیاری

لحظه وقوع «زلزله شدید» در کوهرنگ+فیلم

لحظه وقوع «زلزله شدید» در کوهرنگ+فیلم
ویدئویی تکان دهنده از لحظه وقوع زلزله به بزرگی ۵.۷ ریشتر که شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ را لرزاند، منتشر شده است؛ این زمین لرزه‌ در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داده و لحظه به لحظه آن گزارش شده است.

لحظه وقوع زلزله در یکی از فروشگاه‌های شهرستان کوهرنگ+ فیلم

ویدئویی از لحظه وقوع زلزله در یکی از فروشگاه‌های شهرستان کوهرنگ در ذیل منتشر شده است(خبرگزاری صدا و سیما)

 

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

روایت های ناگفته ۸ شاهد عینی از زلزله رودبار و منجیل

-----------------------------------

گزارش لحظه به لحظه از وضعیت منطقه زلزله‌زده کوهرنگ و شهر چلگرد در ادامه آمده است:

 چهارمحال و بختیاری صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری را لرزاند، این زمین‌لرزه در بسیاری از نقاط استان نیز احساس شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگری ۵.۷ دهم ریشتر در شهر چلگرد در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داد، این زمین لرزه در شهرهای چلگرد، قلعه خواجه، ایذه و شهرکرد نیز احساس شد.

۷:۰۹ دقیقه صبح

خسارت به منازل مسکونی در کوهرنگ در پی وقوع زمین‌لرزه

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با ایسنا از وقوع زمین لزره‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این زمین لرزه در تمامی نقاط شهرستان حس شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی در شهرستان کوهرنگ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، بیش‌ترین خسارات در مناطق مسکونی تاکنون در بخش بازفت گزارش شده است.

۷:۲۶ صبح

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ/ وقوع پس لرزه ۳.۶ ریشتری

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در شهرستان کوهرنگ خبرد داد و اظهار کرد: دو تیم ارزیاب به‌صورت هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ برای بررسی آخرین وضعیت خسارات زلزله اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است، لحظاتی قبل نیز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهرنگ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده، اما تاکنون اعلام نیاز برای اسکان اعلام نشده است، مراکز درمانی در شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

۷:۵۰ صبح

اعزام بالگرد اورژانس به مناطق زلزله‌زده

محمد حیدری- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا از آماده‌باش تمامی نیروهای اورژانس در استان خبر داد و گفت: کارشناسان اورژانس از چهار پایگاه به مناطق زلزله‌زده اعزام در حال ارزیابی و ارائه خدمت به مصدومان هستند.

وی افزود: بالگرد اورژانس به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است، اتوبوس آمبولانس نیز برای اعزام آماده شده، تاکنون هشت مصدوم به‌صورت سرپایی خدمات دریافت و ترخیص شده‌اند.

۸:۱۷ صبح

اعزام هفت اکیپ هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ

ایرج کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام هفت اکیپ امدادی جمعیت هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده خبر داد و به ایسنا گفت: بالگرد امدادی نیز تا لحظاتی دیگر به منطقه اعزام خواهد شد.

وی افزود: اگر دسترسی به مناطق صعب‌العبور از طریق زمینی امکان‌پذیر نباشد، بالگرد جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی اعزام خواهد شد.

کیانی تاکید کرد: تاکنون خسارت جانی از زلزله در شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است، اما به منازل و تاسیسات خسارت وارد شده است، تاکنون درخواستی برای اسکان اضطراری نداشته‌ایم.


۸:۳۲ صبح

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ

اقبال عباسی ۱۲ مهرماه در تشریح آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر این شهرستان را لرزاند و در تعدادی از شهرها نیز احساس شد، منطقه زلزله‌زده در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس‌جمهور و وزیر کشور طی تماس‌های تلفنی پیگر آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ بودند، در حال حاضر به‌همراه چند تن از مدیران استانی در حال اعزام به منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات جانی از زلزله در شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است، عنوان کرد: این منطقه صعب‌العبور و کوهستانی است، بنابراین ارزیابی وضعیت تا حدودی زمانبر است، قطعا خساراتی باتوجه به شدید بودن زلزله به مناطق مسکونی و تاسیسات وارد شده است.

عباسی تاکید کرد: مردم شهرستان کوهرنگ نگران وضعیت نباشند، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و خسارت‌های احتمالی جبران خواهد شد.


۹:۲۴ صبح

قطعی برق در چلگرد وجود ندارد

مجید فرحزاد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شبکه برق‌ چلگرد، اظهار کرد: شهر چلگرد مشکل خاصی ندارد و مدت قطعی برق پنج دقیقه بوده است که مجددا وصل شد.

وی افزود: بحران در منطقه بازفت بوده که خوشبختانه در حال حاضر مشکل قطعی برق وجود ندارد، اما اکیپ‌هایی به آن محل اعزام شدند تا تحلیلی از وضعیت شبکه برق داشته باشند که هم‌اکنون هیچ خاموشی در منطقه وجود ندارد.

۱۰:۰۰ صبح

اعزام سه تیم ارزیاب شرکت آبفا به مناطق مختلف شهرستان کوهرنگ

فرشاد متقی- مدیر روابط عمومی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان کوهرنگ، تخریب ساختمان‌ها و ترک برداشتن ابنیه گزارش شده که ساختمان ایستگاه کلرزنی شهر چلگرد و دیوارهای دو ساختمان اداری ترک برداشته است، همچنین تاسیسات مجتمع دشت زرین و ایستگاه‌های پمپاژ نصیرآباد، صالح‌آباد و ...با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: معمولا در زلزله‌های با ریشتر بالا سطح آب چشمه‌ها بالا می‌رود و با توجه به لرزش‌هایی که اتفاق افتاده سه تیم ارزیاب تشکیل و برای انجام بررسی‌های دقیق از خسارات احتمالی تاسیسات، شبکه‌ها و چشمه‌های آب به مناطق مختلف شهرستان کوهرنگ اعزام شدند.

۱۰:۳۹ صبح

آمادگی گروه های جهادی چهارمحال و بختیاری برای اعزام به منطقه زلزله‌زده

هوشنگ فولادی- مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های مختلف جهادی استان آماده اعزام فوری به مناطق زلزله زده هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازدید میدانی سردار اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان از مناطق آسیب‌دیده از زلزله در کوهرنگ، ادامه داد: حجم خسارات به اماکن آسیب‌دیده در حال برآورد است و بر اساس گزارشات بررسی شده خدمات‌رسانی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی منطقه و استعلام گزارشات، گروه‌های جهادی به منطقه اعزام می‌شوند، افزود: گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و امداد و نجات آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

فولادی با اشاره به آمادگی نیروهای جهادی بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری برای حضور در مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: این نیروها در مناطق مختلف آماده پشتیبانی از گروه‌های جهادی در امر خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گروه‌های جهادی استان ضمن حفظ آمادگی خود، برای اعزام به مناطق آسیب‌دیده با بسیج سازندگی شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی به خدمات‌رسانی گروه های جهادی چهارمحال و بختیاری در حوادث و اتفاقات مختلف گذشته مانند زلزله در کرمانشاه، سی‌سخت و سیل در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: با اعلام مسئولان چهارمحال و بختیاری و برآورد خسارت‌های احتمالی گروه‌های جهادی متخصص در این مناطق مستقر می‌شوند.

۱۰:۴۸ صبح

تعداد مصدومان زلزله به ۱۱ نفر رسید

محمد حیدری- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان زلزله در کوهرنگ، اظهار کرد: تاکنون به ۱۱ مصدوم امدادرسانی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دو مصدوم در بیمارستان امام رضا(ع) اردل بستری شدند و ۹ مصدوم نیز پس از دریافت خدمات امدادی ترخیص شدند.

۱۱:۱۴ صبح

حضور ۱۴ تیم ارزیاب در منطقه زلزله‌زده

ایرج کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تا این لحظه برای اسکان زلزله‌زدگان درخواستی صورت نگرفته است، در صورتی که نیاز به اسکان اضطراری وجود داشته باشد و این دستور از سوی استاندار و یا فرماندار اعلام شود اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده سریعا فراهم می‌‎شود.

وی با اشاره به حضور ۱۴ تیم ارزیاب در منطقه زلزله‌زده، افزود: هفت دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه خودروی نجات در منطقه وجود دارد و نیروهای جمعیت هلال‌احمر در حال امدادرسانی به مصدومان هستند.

به گفته وی، دقایقی پیش بالگرد جمعیت هلال احمر از شهرکرد به سمت بازفت حرکت کرد.

۱۱:۳۰ دقیقه صبح

خسارت زلزله به تمامی روستاهای کوهرنگ

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: به تمامی ۲۲۳ روستا در این شهرستان خسارت وارد شده است، عموما منازل روستایی در این شهرستان از خشت و گل هستند و علت بالا بودن شدت زلزله به منازل و تاسیسات روستایی خسارت وارد شده است، همچنین به تعدادی از منازل سه شهر در این شهرستان خسارت وارد شد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: بیش‌ترین خسارت به منازل در بخش بازفت این شهرستان وارد شده است، تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند و امدادرسانی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده است، در صورت دستور استاندار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

زمانپور از ریزش کوه در مناطق عشایری در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند، جلسه مدیریت بحران در بخشداری بازفت تشکیل می‌شود.

۱۲:۳۰ صبح

تخریب بخشی از قلعه تاریخی دهناش کوهرنگ بر اثر زلزله

علیرضا غفاری در گفت‌وگو با ایسنا از تخریب بخشی از قلعه تاریخی دهناش در شهرستان کوهرنگ بر اثر زلزله خبر داد و اظهار کرد: دیوارهای این قلعه فرو ریخته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهرنگ بیان کرد: برآورد خسارات به سایر اماکن تاریخی در این شهرستان انجام خواهد شد، خوشبختانه خسارت جدی به روستای تاریخی سرآقاسید وارد نشده است.

۱۴:۲۸ عصر

زلزله ۳.۷ ریشتری چلگرد را برای چندمین بار لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ظهر امروز در مرز بین استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در حوالی چلگرد به وقوع پیوست، این زمین لرزه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد./

https://www.asianews.ir/u/3uz
اخبار مرتبط
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در آستانه برگزاری هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی این سازمان با اشاره به وقوع یک «جنگ سرد جدید»، از چین و ایالات متحده آمریکا خواست تا به‌عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار، روابط «کاملا ناکارآمد» خود را ترمیم کنند.
هرکجا که باشند عقربه‌های ساعت از ۳۰ دقیقه بامداد آخرین روز بهار که عبور کند، قلبشان به لرزه می‌افتد. انگار زمان به ۲۹ سال قبل بازمی‌گردد که در چشم‌بهم‌زدنی زندگی‌شان زیر و رو شد. حالا آن لحظه برای بسیاری از ساکنان رودبار و منجیل و حدود ۷۰۰ روستا به مبداء تاریخ تبدیل شده است و در روایت‌هایشان همه چیز با قبل و بعد از زلزله سنجیده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید