صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 6166
گزارشگر: 213
۱۱۵۰
۰
۰
۵
بنی‌صدر معتقد بود که موی زنان اشعه دارد

نخستین رئیس جمهوری اسلامی، در پاریس درگذشت

نخستین رئیس جمهوری اسلامی، در پاریس درگذشت
ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۱۷ مهرماه، در ۸۸ سالگی در پاریس درگذشت؛ او بعدها از مخالفان جمهوری اسلامی شد؛ در حالی که گفته شده این یاری رسان به تحقق انقلاب اسلامی عقاید عجیبی داشته است.

به گزارش آسیانیوز، ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه، ۱۷ مهرماه، در ۸۸ سالگی در پاریس درگذشت.

خانواده وی در بیانیه‌ای که صبح شنبه منتشر شد نوشته‌اند که او پس از یک دوره طولانی بیماری در بیمارستانی در شهر پاریس درگذشته است.

ابوالحسن بنی‌صدر در ۲ فروردین ۱۳۱۲ در باغچه، از توابع همدان به دنیا آمد. پدر او آیت‌الله سید نصرالله بنی‌صدر و مادر او اشرفی فاتح بودند.

بنی‌صدر که پیش از انقلاب ۵۷ از فعالان سیاسی در خارج از ایران بود، پس از انقلاب به ایران بازگشت و از جمله چهره‌های مورد اعتماد بنیانگذار انقلاب ایران محسوب می‌شد.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۵۸ نامزد شد و با کسب ۷۶ درصد آرا به عنوان اولین رئیس‌ جمهور ایران پس از انقلاب انتخاب شد.

 بنی‌صدر در این دوره فرماندهی کل نیروهای مسلح ایران را که درگیر جنگ با عراق بودند نیز بر عهده داشت. اختلاف نظرهای او با مقام‌های نظامی، محمدعلی رجایی، نخست‌وزیر، اعضای ارشد حزب جمهوری اسلامی و روحانیون ارشد در جمهوری اسلامی اما سبب شد که دوران ریاست جمهوری او چندان طولی نکشد و در خرداد سال ۱۳۶۰ با رای «عدم کفایت سیاسی» توسط مجلس ایران برکنار شود.

بنی‌صدر پس از این ماجرا در خطر بازداشت قرار گرفته بود و به صورت مخفیانه همراه با مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق از ایران خارج شد و به فرانسه رفت و تا زمان مرگ در این کشور باقی ماند و به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه داد.

او همچنین از جمله توصیه‌کنندگان به تحریم انتخابات در ایران بود. 

بنی‌صدر عقاید دیگری هم داشته که آنها را در بخش هایی از تاریخ زندگی سیاسی اش به گونه های مختلف بیان کرده است مانند اعلام این نظر که موی زنان اشعه دارد! و ابداع نظریه ای با نام «اقتصاد توحیدی»!و..../

https://www.asianews.ir/u/3wi
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید