صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۸
کد خبر: 6249
گزارشگر: 2
۲۱۸۵
۰
۰
۳
دل‌های مختلف شیرهای دوش حمام

بهترین قیمت علم دوش و سردوش + آموزش نصب

بهترین قیمت علم دوش و سردوش + آموزش نصب
در این مطلب قصد داریم علم دوش حمام را مورد بررسی قرار دهیم. در بین دسته شیرآلات، مدل‌های مختلف شیرهای دوش حمام را به اسم علم دوش نیز می‌شناسند. علم‌های دوش با داشتن تنوع‌ها و کیفیت‌های مختلف، تأثیر بسیارزیادی در دیزاین و زیبایی حمام شما دارند و از سوی دیگر راحتی حمام شما را بالا می‌برد و تجربه‌ای لذت‌بخش از استحمام را به شما هدیه می‌کند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ برای آبکاری و افزایش زیبایی شیرآلات و تجهیزات ساختمانی از آبکاری‌هایی با عناصر مقاوم استفاده می‌کنند؛ که بیش‌ترین آن‌ها از نوع آبکاری با کروم هستند. علت ارزشمندی عنصر کروم در آبکاری شیرآلات این است که عنصر کروم ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت است.

انواع علم دوش به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که در ادامه این مقاله به انواع آن و نحوه نصب دوش حمام می‌پردازیم. یک دوش از چه قسمت‌هایی تشکیل شده‌است؟


اغلب دوش‌ها از دو قسمت مهم زیر تشکیل شده‌اند:
۱. شلنگ حمام
۲. انواع سردوش حمام


مهم‌ترین ویژگی‌های شلنگ حمام


شلنگ‌های حمام‌ها باید از نوع فنری و استریلیزه شده و بهداشتی باشند. بهتر است جنس آن‌ها از پلاستیک مخصوص یا ضدزنگ که مخصوص حمام ها و نواحی مرطوب است، تولید شده‌باشد. از طرفی می‌بایست شلنگ حمام در برابر دمای نسبتا بالای آب نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد؛ و در طولانی مدت دچار فرسایش و سوراخ‌شدگی نشود.


انواع سردوش حمام


به‌طور کلی انواع سر دوش حمام به دو دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:
• دوش ثابت
• دوش متحرک

 

سردوش

 

انواع دوش ثابت حمام


منظور از دوش ثابت حمام ممکن است انواع سردوش توکار باشد یا انواع علم دوش حمام به‌صورت ثابت. که در این مطلب منظور ما علم دوش ثابت حمام است.


بدنه علم دوش حمام ثابت چگونه است؟


بدنه علم دوش حمام ثابت به‌صورت یک‌تکه می‌باشد؛ بنابراین به‌همین‌صورت نیز نصب می‌شود. در نتیجه نصب آن بسیار آسان بوده و الزاما نیاز به یک کارشناس فنی حرفه‌ای ندارد. یعنی افراد غیرحرفه‌ای هم می‌توانند به خوبی از پس نصب و راه‌اندازی آن بربیایند!

 

شلنگ حمام

 

علم دوش حمام متحرک


دوش حمام متحرک یا علم متحرک که به آن دوش مرکب هم گفته می‌شود، در اصل دارای دو کاربرد جداگانه است. درواقع این مدل علم دوش مرکب شامل یک قسمت علم دوش حمام و یک دوش دستی متحرک می‌باشد. نصب این مدل علم دوش نیز بسیار شبیه نصب علم دوش ثابت است؛ با این تفاوت که یک دوش دستی هم به آن اضافه شده‌است. در چنین شرایطی یکی از دو حالت زیر اتفاق می‌افتد:
۱. یک نگه‌دارنده (براکت) دوش دستی روی بدنه علم دوش نصب شده تا بتواند دوش دستی را در ارتفاعی مناسب نگه‌دارد. معمولا این مدل نگه‌دارنده (براکت) به‌صورت متحرکت روی علم دوش قابل جابه‌جایی است؛ تا بتوانید آن را در ارتفاعی مناسب قراردهید.
۲. براکتی برای نگه‌داشتن دوش دستی روی علم دوش تعبیه نشده و شما باید آن را روی دیوار حمام نصب کنید. برای این کار کافی‌ست به کمک دریل یک یا دو سوراخ (با توجه به مدل براکت) روی دیوار حمام (در کنار علم دوش) و در ارتفاعی مناسب ایجاد نمایید؛ تا بتوان براکت را توسط پیچ و رول پلاک به دیوار متصل کرد.


نحوه نصب دوش حمام


نحوه نصب دوش حمام برای افرادی که کارهای فنی مربوط به خانه یا محل کارشان را خودشان انجام می‌دهند، کار دشواری نیست. برای این کار لازم است یک جعبه ابزار معمولی (غیر حرفه‌ای) داشته‌باشید و کمی زمان و حوصله! ابزارهای موردنیاز شما برای این کار عبارت‌اند از:


• نوار تفلون (به مقدار لازم)
• آچار فرانسه
• آچار آلن (درصورت وجود پیچ آلن در علم دوش یا شیرآلات)
• انواع پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو (باتوجه به نوع پیچ‌ها)
• دریل، مته مناسب، پیچ و رول‌پلاک


و درنهایت مراحل زیر را به درستی انجام دهید:


۱. فلکه آب واحد خودتان را ببندید.
۲. واشر کربوز به سردوش را داخل آن قرارداده و سردوش را در جای خودش محکم کنید.
۳. سردوش را روی علم دوش ببندید؛ باتوجه به مدل سردوش و علم دوش ممکن است برای این کار به آچار آلن نیاز داشته‌باشید. درهرصورت آن را محکم سر جای خود ببندید تا قطره‌ای آب نَشت نکند.
۴. اگر علم دوش شما دارای دوش دستی بوده و قرار است براکت روی علم دوش قراربگیرد، آن را در ارتفاع مناسب تنظیم و فیکس کنید؛ درغیراین‌صورت محل دقیق براکت را روی دیوار (کنار علم دوش) علامت زده، و با دریل آن را سوراخ کنید؛ سپس براکت را در جای سوراخ (ها) به کمک پیچ و رول‌پلاک ببندید.
۵. دایورتور (یا همان شیر جهت‌دهنده) را در انتهای علم دوش نصب کنید.
۶. باتوجه به مدل علم دوش، نقاطی را که قرار است به دیوار حمام متصل شوند را روی دیوار علامت بزنید. و به کمک دریل نقاط مورد نظر را سوراخ کنید.
۷. پس از فیکس کردن رول‌پلاک‌ها روی نقاط مشخص‌شده، علم دوش را به کمک پیچ‌های مخصوص خودش روی دیوار ببندید.
۸. شلنگ کوتاهی را که درون جعبه متعلقات است را به‌عنوان رابط جریان آب، به شیر حمام و ورودی اصلی دایورتور ببندید. (با اتصال این شلنگ جریان آب درون علم دوش برقرارشده و به سردوش می‌رسد).
۹. در انتها شلنگ بلند را از خروجی دایورتور به ورودی دوش دستی متصل کنید.


بهترین قیمت علم سردوش حمام


انتخاب علم دوش و سردوش حمام نیاز به ‌دقت زیادی دارد. شما باید آن را باتوجه‌ به کاربردی که نیاز دارید انتخاب و خریداری کنید. بنابراین فروشگاه اینترنتی گلزارهوم با ارائه باکیفیت‌ترین و بهترین قیمت علم سردوش و سردوش از برندهای مطرح اروپایی، با ۵ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش، در این زمینه به شما کمک می‌کند.
درضمن اگر فکر می‌کنید که مراحل نصب دوش حمام برایتان آسان نیست، می‌توانید از کارشناسان فنی گلزارهوم که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3yr
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید