صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
کد خبر: 6289
گزارشگر: 213
۸۰۴
۰
۰
۳
قیمت دلار افزایش یافت

دلار بعد از صحبت‌های رئیسی گران شد!

دلار بعد از صحبت‌های رئیسی گران شد!
قیمت دلار پس از صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت خورد.

به گزارش آسیانیوز، پس از صحبت‌های دیشب رئیسی بازار دلار واکنش افزایشی نشان داد و قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. همچنین نرخ ارز در صرافی ملی افزایشی بود.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار گزارش ورشکستگی دولت در شبکه های اجتماعی/چندین برابر شدن نرخ دلار چقدر واقعی است؟

------------------------------------------

 

در بازار آزاد امروز دلار افزایش یافت. قیمت دلار پس از صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت خورد.

 

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«کاهش» ضربتی قیمت دلار در سایه مذاکره نامعلوم با آمریکا؟!

--------------------------------------------------
دلار بازار آزاد در حالتی به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته در کانال ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داشت اما بعد از صحبت‌های رئیسی دلار به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. باید دید در ادامه روند بازار افزایش قیمت دلار ادامه دادر یا خیر؟

 نرخ ارز در صرافی ملی امروز افزایش یافت و به نرخ ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۴۲۶ تومان اعلام شد.

سیگنال‌های دیشب رئیسی برای بازارها /۵ پیام مهم رئیس جمهور برای دلار
رئیس دولت جدید مدعی است تصمیمات این دولت به گونه‌ای خواهد بود که یا آثار تورمی نداشته باشد یا کمترین آثار تورمی را داشته باشد. شاید همین مهمترین مساله در اظهارات دومین گفتگوی تلویزیونی او برای بازارها باشد.

ابراهیم رئیسی از کسری بودجه، وضعیت نامناسب خزانه، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه جدید برای اقتصاد با طرح ساخت مسکن و احتمال تداوم تورم البته با رشد کمتر صحبت کرده که همه این‌ها سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای برای بازار ارز به همراه خواهد داشت که در صورت تاثیرگذاشتن روی آن، ممکن است این تاثیر به بازار طلا هم سرایت کند.

با وجود این، او از مذاکرات و کاهش خطر کرونا هم صحبت کرد که پیام‌های کاهش نااطمینانی برای بازارها را دارد. اما در مجموع به نظر نمی‌رسد که این دو عامل بتواند بر آن پنج پیام مهم حاوی نااطمینانی غلبه کند.

نااطمینانی بعدی مربوط به خزانه است که رئیس جمهور تصریح کرد: دولت در شرایط خوبی تحویل ما نشد. اینکه برخی دولت‌ها اعلام کردند خزانه خالی است، اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است بگویند شما هم با گله‌گذاری کار را آغاز می‌کنید. دولت قبل تعهداتی در شش ماه اخیر ایجاد کرد که بر کسری ها افزود. در هر ماه باید به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه انجام شده دولت قبل را پرداخت کنیم و این در کنار دستمزد، حقوق و یارانه است. در ماه اول با همه فشار روی دولت تلاش کردیم استقراض از بانک مرکزی انجام نشود. معنی آن را اقتصاد‌دان‌ها می‌دانند.

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز پیام مهم دیگر وی بود. او تاکید کرد: این کار ضرورت دارد اما با غافلگیری انجام نخواهیم داد و مردم را نسبت به آن بی اطلاع نخواهیم گذاشت و شوک به بازار ایجاد نخواهیم کرد. همه جوانب سنجیده می‌شود به طوریکه بازار و مردم در جریان این تصمیم قرار می‌گیرد.

هزینه‌تراشی جدید برای دولت از طریق ساخت مسکن پیام مهم دیگر رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی بود./

https://www.asianews.ir/u/3zt
اخبار مرتبط
در حالی که به نتیجه رسیدن مذاکرات وین چشم انداز مبهمی و نامعلومی دارد، از ابتدای این هفته هم وزیر اقتصاد دستور کاهش قیمت ارز را داده و هم ابراهیم رئیسی گفته باید با دلالان فضای مجازی برخورد شود.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در دولت جدید، وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان به مراتب بدتر شده است و یکی از مسائل رنج آور این قشر، بی‌ارزش شدن پول ملی است و با گران شدن دلار ارزش پول کاهش می‌یابد و آسیب واقعی به مزدبگیرانی موارد می شود که حقوق ثابت می‌گیرند.
گزارش منسوب به سازمان برنامه و بودجه که در اواخر دوران حسن روحانی تنظیم شده و روز شنبه در برخی رسانه‌ها بازتاب یافت، نشان می‌دهد که در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت در سال ۱۴۰۳ در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد.
تغییرات در اعضای شورای عالی و مدیر عامل بورس در مقابل احتمال ارزانی بیشتر دلار و شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.
درپی ادامه کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، قیمت معامله هر دلار در بازارهای خرید و فروش ارز به ۹.۰۳ لیر رسید.
براساس بررسی متغیرهای اقتصاد کلان و البته متغیرهای مرتبط با بازار سرمایه، به نظر می‌رسد که وضعیت بازار سرمایه کشور در ارزنده‌ترین وضعیت یک و نیم‌سال گذشته قرار دارد و بسیاری از متغیرهای اقتصادی، نشان از ارزان بودن بسیاری از سهام‌های موجود در بازار دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید