صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 767
گزارشگر: 49
۱۰۲۷
۰
۰
۲

هشدار، بانکها را مهار کنید

اقتصاد کشور در آستانه فروپاشی است رشد منفی اقتصادی با تکیه بر فروش نفت و تعطیلی صنایع کشور ، هر اقتصاد خوانده ای را به فکر فرو می برد که چاره کار در رونق تولید داخلی است.
از آنجایی که موانع بسیاری چون تحریم های خارجی و قوانین دست و پا گیر و پیچیده داخلی همواره صنعت کشور را به عقب رانده است ولی بلایی را که بانکها با زیاده خواهی و تخلف از قوانین و بخشنامه های موجود بر اقتصاد کشور نازل کردند تحت هیچ عنوان قابل چشم پوشی نبوده و نیست. 
نگارنده این درد نامه هرچه به توانایی ها و استعداد های داخلی متمرکز می گردم دردی بسیار سنگین بر قلب خود احساس و از اینکه یارای رساندن دلیل آشکار عدم رشد و توسعه اقتصاد کشور را ندارد خود را بیشتر از همیشه سرزنش می کنم ، باور کنید همین لحظه که درحال نگارش این رنج نامه هستم در ذهن خود از تظلم بانکهای ربوی ، دائما این شعر را در ذهنم تکرار می کنم
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جائی نرسد فریاد است
من واقعا نمی توام این مطلب را درک کنم که چندین سال است مراجع اعظام ، اقتصاد دانان باخدا، کارشناسان پولی و بانکی، کارآفرینان ، صنعتگران ،کشاورزان  فعالان اقتصادی و صاحبان کسب وکار از طرق مختلف در مقابل بیداد بانک های متخلف فریاد بکشند و درمملکت امام زمان و جمهوری اسلامی ایران و ام القرای جهان اسلام کسی صدای آنان را نشنود مگر نه اینکه ربا جنگ با خداست 
پس چرا ربا خواران که خدا لعنتشان نموده و حتی آنها را از شیطان نیز پلیدتر خوانده است به راحتی و با تابلوی مشخص در ایران اسلامی جولان می دهند ، ما را چه شده است ، چه بلایی بر ما نازل شده که با دستان خود تیشه بر ریشه اقتصاد کشورمان می زنیم.
شش هزار نفر قربانیان بانک های ربوی که تمامی اموالشان توسط بانکها غارت گردیده به رهبری معظم انقلاب و مسئولان قضایی و نمایندگان مجلس و دولتمردان نامه نوشتند و با امضا آن به دفاتر ایشان عرض حال کردند. 
هرچند ما کارآفرینان در گذشته انتظار ورود مستقیم رهبری عزیز را خواهان نبودیم. ولی از مسئولان کشور گله مندیم که حتی در مقابل اعتراض رهبر فرزانه انقلاب در مخالفت با بنگاهداری بانک ها نیز سکوت می کنند.
به نظر می رسد یک جای کار می لنگد ، اگر از بالا به پایین نظر افکنیم ، رهبری عزیز به شرایط اقتصادی موجود معترض و در پاسخ به گلایه رییس محترم جمهور این نقد ها را متوجه خود ایشان می دانند، از طرفی مجلس و نمایندگان محترم قوانین محکمی برای حذف ربح مرکب بانکها وضع می کنند که بهترین آن در سال ۹۷ مصوب و به تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص نیز رسیده و بانک مرکزی تحت عنوان بند واو تبصره ۱۶ آن را به بانکهای سراسر کشور ابلاغ می کند، جالب است حتی یک بانک هم به این قانون عمل نکرده و با تفسیر به رای ایادی و ذینفعان بانک و سوءاستفاده وکلای کار بلد بانکها  از خلاءهای موجود ، این قانون را که در اردیبهشت ماه سال ۹۷ ابلاغ گردیده بود را پا درهوا نگه  داشتند ،در این میان با به اشتباه انداختن مسئولان و کاسه داغتر از آش شدن ذینفعان ربای بانکی و سر دادن شعار دفاع از بیت المال و بهانه واهی برای تامین بودجه حذف ربای بانکی ،همه را سرگردان نموده و در پشت شعارهای بیت المال و برچسب زدن به قربانیان ربای دوران جاهلی رباخانه ها به عنوان بدهکاران بانکی البته به غلط و از روی فریب اذهان عمومی به فعالان اقتصادی مالباخته که در اصل طلبکاران بانکی هستند، به یکباره شاه دزد های بانکی مثل خاوری ها و بانک سرمایه و ... بیت المال را غارت می کنند.
حال سوال است وقتی قانونی که با این جار و جنجال تصویب  و همه چشم ها برای نجات کشور به آن دوخته شده است  توسط بانک مرکزی و بانکهای ربوی اجرا نمی شود و کسی هم زورش به بانکها نمی رسد . به نظر همه دلسوزان نظام، آیا قوانین آمره پولی و بانکی در درون شعبه های این ۲۳ هزار رباخانه در سراسر کشور و در خفا اجرا خواهد شد شک نکنید جواب مشخص است ، خیرو اگر قوه قضائیه به پرونده های تسهیلات پرداخت شده به صاحبان صنایع ورود پیدا کند حتی یک مورد از این تسهیلات در آن رعایت قانون از حیث نرخ سود و مقایسه و تطبیق عملیات اجرا شده بانکی  با قوانین آمره وجود ندارد.
پویش حذف ربا بعنوان یک پویش مردمی مستقل و غیر سیاسی و جناحی که محفل ربازدگان و قربانیان ربای بانکی است با بررسی پنج هزار پرونده تسهیلاتی کارآفرینان و صاحبان صنایع ، حتی یک فقره تسهیلات که در آن بانک ها رعایت قوانین موجود پولی و بانکی را نموده باشند را نیافته و متاسفانه از تجمیع تخلفات بانکها به نتایج معنا داری رسیده است که از جمله این تخلفات که گویا با قصد و غرض نیز طراحی گردیده است و از ابتدا محرز است که بانکها برای مشارکت با طرح ها ورود ننموده و فقط نظرشان اخذ سود از پول با اهرم تضمین وثایق بوده و
 
برای طرح و تامین سود از کار و اشتغال کارآفرینی قصدی نداشته اند.اثبات این قضیه از طریق الگو و شگردی است که برای همه مال باختگان و طلبکاران بانکی بکار رفته است.مثل سرمایه گذاری ناقص و معنی آن اینست که بانک  با اطلاع از نیاز تسهیلات گیرنده برای به نتیجه رسیدن طرح در همه کیس های موجود بین ده تا پنجاه درصد سرمایه مورد نیاز را پرداخت که نتیجه محرز است طرح با شکست مواجه و بانک به خواسته خود یعنی مواجه با عدم اجرای تعهدات وام گیرنده و استمهال و تقسیط پلکانی و محاسبه بهره مرکب و قس علی هذا تا مزایده وثیقه و اموال صاحبان کسب و کار و ضامنین و مسدودنمودن حسابها و ممنوع الخروجی و ورود شرخرهای بانکی و وکیل های از خدا بی خبر و از طرفی ترفندهای کلان برای افزایش قیمت ملک و مسکن که معمولا توسط بانکها در هر پنج سال به دو تا سه برابر طراحی و به مردم تحمیل تا وثیقه های دریافتی کفایت بدهی های متورم شده قربانیان زیاده خواهی بانک ها را جبران نماید
مدل دیگری که در پرونده های بررسی شده موجود است و آن هم یک سبک ملی و همگانی است و بی تردید بانکها در اکثر پرونده ها این حیله و نیرنگ را بکار بسته اند، مسدود نمودن بخشی از تسهیلات صاحبان کسب وکار و سپرده نمودن تسهیلات مورد نیازی است که وام گیرنده برای کل آن بهره می دهد ولی بخشی از آن اصلا در اختیار وام گیرنده نبوده است  به عنوان مثال در بانک مهر اقتصاد که شتر مرغ بانک های ایران است و تابع هیچ مقرراتی نیست و این موسسه که حتی بانک مرکزی آن را قبول ندارد ولی این موسسه غیر قانونی تشکیلات عجیبی دارد که در این مجال نمی گنجد ، فردی ۶۰ میلیون تسهیلات گرفته که ۱۵ میلیون آن سپرده شده  و علیرغم پرداخت ۸۰ میلیون در یکسال همچنان طرف ۴۰ میلیون بدهکار و تمامی اموال ضامنین که در رهن بانک نبوده است به تملک بانک نامهربان اقتصاد در آمده است. که در تخلف از قوانین بی همتاست.
مدل بعدی بانکها پرداخت تسهیلات صوری برای تسویه دیون متورم شده ناشی از بهره مرکب و جرایم موهومی و همچنین تخلف از نرخ مصوب است که در بعضی از کیس ها تا ۸۰۰ درصد سود محاسبه و مثلا در بانک پاسارگاد یک فقره تسهیلات یک میلیاردی طی ۸ سال ۱/۵ میلیارد دریافتی و هم اکنون بانک ۸ میلیارد دیگر مطالبه دارد و این پرونده تسهیلاتی به بهانه های سقف اعتبار در تمدید، تبدیل به ۸ پرونده تسهیلات گردیده یعنی تسهیلات اولیه در حساب چندین فرد و شرکت منتسب دیگر سر شکن و چنان مشکلی برای صاحبان کارخانه ایجاد که ده ها نسل بعد این شرکت نیز ،بدهکار این پدیده نسل هزاره سوم بانکداری کشور بوده که به لطف خداوند هر آنچه را خواستند بدست آورده و یا آنچه توانسته اند لطف ربا بوده است.
 و مدلهای بعدی ، عدم ایجاد حساب مشارکت ، گرفتن وثیقه خارج از طرح، گرفتن وثیقه قبل از وجود دین، عدم ارائه ریز محاسبات به مشتری، عدم ارائه قراردادها، خیانت در امانت و سواستفاده از قراردادهای سفید امضا و اسناد تجاری امانت نزدبانکها و دهها تخلف دیگر  که هیچ کدام طبق قوانین و عقود شرعی نبوده و عملا ربا و حرام است.
کوتاه سخن و سوال اینکه کدام دشمنی تا کنون چنین ضربه ای به اعتقادات و اموال مسلمین وارد نموده است؟ 
سوال بعدی با بهره مرکب و جرایم پلکانی ۸۰۰ درصدی رونق تولید میسراست؟
رئیس بانک مرکزی اخیرا در اتاق بازرگانی تبریز گفته است مجلس چه کاره است که برای حذف ربا قانون وضع می کند!؟
همتی گفته است او اجازه اجرای قانون در سال ۹۷ و تصویب مجدد آن در سال ۹۸ را به بهانه واهی تبعیض ناروا نداده است!؟
رئیس شورای پول و اعتبار کشور  در تبریز و اتاق بازرگانی گفته است حتی اگر لازم باشد با رهبری هم برای عدم اجرای حذف بهره مرکب صحبت و ایشان را متقاعد می کند!؟
دوباره بانکها تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تسخیر نموده و پس از توقف کازینو داری ستاره و مربع ها گویا خیلی نرم مجددا سنگر گرفته و بانکی که باید در صادرات انجام وظیفه کند با افتخار برای تامین جهیزیه خرید دین می کند که در پرونده های بررسی شده اثبات خواهیم کرد که در این بانک اگر کسی تسهیلاتی بگیرد کارش تمام و کیسی موجود است که دونفر ازاعضای یک خانواده خودکشی کرده اند .
 در همین صدا وسیما بانک گردشگری تبلیغ پرداخت تسهیلات سفر به عتبات  عالیات و دیگر سفرهای تفریحی را می دهد.
در یک کلام مردم و اقتصاد کشور ،  گروگان بانک هستند وهیچ راه گریزی ندارند وحرمت یک ملت آزاده با توسل به حربه بهره مرکب وربای بانکی از بین رفته است.
اخیرا جانبازی برایم تعریف می کرد برای مخارج بیمارستانش از بانکی وام گرفته و ۵ سال است که تمام زندگیش را فروخته و به بانک داده است ولی هنوز تسویه نشده است.
در مقابل بهترین ساختمانهای کشور و گرانترین برج های سر به فلک کشیده از آن بانک هاست، لواسان تبدیل به سوئیس ایران شده و ذینفعان و اختلاس
 
گران بانکی که نه کار می کنند و نه مالیات و بیمه و ارزش افزوده دارند هرکدام ویلاهای حداقل ۳۰۰ میلیاردی را تصرف و با سگهای هارشان در پارک ها به کودکان و با آقازاده های مرفه و اتومبیل های لوکس شان در مستی جان جوانهای مظلوم را گرفته و در پاسخ می گویند پول خونش را می دهیم.
بله آقای دکتر همتی ، استاد دانشگاه تهران نمی دانم در لندن چه خوانده اید ولی در فاصله ۹۰ کیلومتری آکسفورد تا لندن نیز این همه فاصله طبقاتی وجود ندارد ، پس به جای عذر خواهی از ملت و نمایندگان ، شانه بالا نیاندازید و از رهبری معظم  هم خرج نکنید. حرام ،حرام است چه با تبعیض و چه بدون تبعیض ، اگر این میز برای نوربخش ها ، مظاهری ها ، بهمنی ها و سیف ها باقی ماند برای تو نیز خواهد ماند ولی از خشم خدا بترسید و با آبروی مومنان به دلیل طلب نداشته بازی نکنید شما بانکداران در این چند سال اخیر و در گام دوم انقلاب به همه بدهکارید. در درجه اول به خون شهدا را در و بعد کسانی که به خاطر جاه طلبی بانکهای شما ، خانه و زندگیشان را از دست داده و دست به خود کشی زده اند بدهکارید
این مملکت کار می خواهد اشتغال می خواهد جوان ایرانی آینده می خواهد ، به خدای احد و واحد راه موفقیت از سپرده کردن پول در بانکها و گرفتن نزول و شبهه دار کردن لقمه ها نمی گذرد. در همان اروپایی که شما رساله دکتری خود را به پایان رساندید امسال بهره بانکی صفر و منفی شد. پس بیاید بانک های اسلامی را اروپایی کنید و یااستعفا بدهیدو  بگذارید خودمان همه چیز را درست کنیم . 
”من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
خواهی از سخنم پند گیر و خواهی ملال"
 
مجید حسینی
https://www.asianews.ir/u/1q2
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید