صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۴
کد خبر: 768
گزارشگر: 49
۷۸۰
۰
۰
۰

تنش در منطقه به نفع آمریکا ست

موجودیت ایالات متحد آمریکا با منفعت اقتصادی آن گره خورده است . اگر نتوانیم پشت هر تحلیلی از عملکرد آن جهاتی ازمنافع اقتصادی آن کشور را شناسائی کنیم ، به جرات می توان اظهار کرد ، آن تحلیل ره به مقصود نبرده است .
اخلاقی یا غیر اخلاقی این است سرشت صاحب قدرتمندترین اقتصاد جهان !
  بحث" داشت و کاشت و برداشت "[!] انواع انرژی ها ، امروزه مهم ترین مساله ی اقتصاد جهانی است . در همین راستا طبق آمار منتشر شده از سوی " اداره ی اطلاعات انرژی ایالات متحد آمریکا " :
1ــ تولید نفت در آن کشور از سال 2008 تا نیمه ی اول سال 2019 به شدت سیر صعودی داشته است ؛ بطوریکه از تولید میانگین  تقریبی روزانه 7 میلیون بشکه در روز به 12 میلیون رسیده است !
کارشناسان علت این خیزش عظیم را رشد فنآوری ای می دانند که خود ناشی از بالا رفتن قیمت جهانی نفت است . توضیح بیشتر آنکه رشد بهای جهانی نفت به سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت کمک شایان توجهی می کند ، زیرا امکان استخراج نفت را در مناطق بسیار دشوار فراهم می کند .
2ــ همان منبع آماری رشد صادرات نفت را ازنیمه اول سال 2015 که کمتر از 500 هزار بشکه در روز بود در مدت مشابه در سال 2019 به قریب 3 میلیون بشکه ، گزارش می دهد !
3ــ وبالاخره واردات نفت خام و مشتقات وابسته به آن را از میانگین روزانه 14 میلیون بشکه در سال 2006 به 9 میلیون بشکه در سال 2018 گزارش داده است !
در پس این ارقام که از منابع رسمی دولت ایالات متحد آمریکا برداشت شده است معلوم می گردد :
الف ــ هر گونه تنش در منطقه که منجر به افزایش بهای نفت گردد ، بدون شک به نفع ایالات متحد آمریکا تمام می شود .
ب ــ ایالات متحد آمریکا  با گسترش دامنه ی انواع تحریم ها وپیش گرفتن فضای رعب و وحشت در منطقه حد اقل نفع اش در این است که ایران را از صحنه ی فروشندگان نفت خارج کند و تدریجاً بازار ایران را به تصاحب خود و دیگر همقطاران پادر رکاب خود قرار دهد  .
ج ــ رشد تولید و صادرات وکاهش واردات نفت خام ، ایالات متحد آمریکا را فرسنگ ها از رقبائی همچون چین ، اتحادیه ی اروپا و ژاپن جلوتر می اندازد و لذا دامنه ی اطاعتشان را از آن وسیعتر می کند .
دال ــ لازم به تاکید نیست ایجاد فضای جنگی بازار فروش انواع سلاح ها را نیز به نفع ایالات متحد آمریکا پررونق تر کرده است و کماکان می کند .
ه ــ به نظر می رسد ایالات متحد آمریکا با بر آورد های هزینه ــ فایده ای بسیار دقیق وحساب شده دست به بازی شطرنجی زده است که تحت هر شرایطی باختی برایش متصور نیست و لذا هر گونه تاخیر در مقابله با آن به نفع آن و قطعاً به ضرر ج.ا.ایران تمام خواهد شد .
 
مسعودخوشابی
https://www.asianews.ir/u/1q3
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید