صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۹
کد خبر: 8034
گزارشگر: 306
۴۸۱
۰
۰
۱

همیاران صلح و سازش نقش بسیار موثری در اعتلای فرهنگ مصالحه دارند

همیاران صلح و سازش نقش بسیار موثری در اعتلای فرهنگ مصالحه دارند
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گفت: یکی از رسالت های مهم شوراهای حل اختلاف، استفاده از ظرفیت معتمدین و همیاران صلح و سازش است که نقش بسیار ارزنده ای در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه ایفا می کنند
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در نشست آموزشی، توجیهی مصلحین و صلح یاران بیان داشت: طرح مصلحین و صلح یاران از جمله برنامه های اجرایی دستگاه قضایی است و مصلحین به عنوان معتمدان جامعه برای ایجاد صلح و سازش تربیت می شوند.
این مقام قضایی در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندانیان اظهار داشت: با همکاری و تعامل شورای حل اختلاف، میانجی گران و نهادهای داوری می توان شاهد هر چه بهتر و بیشتر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی  مبنی بر حل و فصل  محکومانی که در زندان‌های استان بسر می برند باشیم. 
وی بر اجرای  دو هدف اصلی موضوع سند تحول قضایی که برقرای عدالت و جلب رضایت مردم است تاکید کرد  و اظهار داشت که دستگاه قضایی می تواند با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت نهاد های سازشی به این اهداف مهم دست یابد.
حداد خاطر نشان کرد: طلایه داران صلح و مصلحین می توانند نقش بسیار ارزنده ای در جهت ایجاد صلح و سازش داشته باشند و تلاش آنها در کاهش ورودی پرونده ها و در کنار آن کاهش موجودی زندان ها بسیار موثر است.
این مقام مسئول یادآور شد:  دستگاه قضایی شرایط لازم  را  در چهارچوب قانون برای رسیدن به اهداف اصلی نهاد های سازشی  که صلح و سازش هست را برای سفیران صلح و سازش فراهم خواهد کرد.
وی مهمترین فاکتور جهت برقراری صلح و سازش را سعه صدر دانست و یادآور شد: سعه صدر بالا و توجه به حرف های مراجعینِ به دستگاه قضا توسط سازشگران، خود می تواند بهترین راه برای ایجاد مصالحه باشد.
لازم بذکر است این دوره آموزشی د ر راستای رسالت ستاد صبر استانی و دستورالعمل استفاده از تشکل های مردمی به منظور تقویت توان علمی و عملی صلح یاران و هیات های صلح برگزار گردید.

سید محمد جواد عرفانفر

همیاران صلح و سازش نقش بسیار موثری در اعتلای فرهنگ مصالحه دارند , محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان 

https://www.asianews.ir/u/5ao
اخبار مرتبط
یزد - در مراسمی با حضور دادستان انتظامی قضات کشور از 14 نفر از قضات نمونه استان یزد تجلیل شد
یزد - رئیس‌کل دادگستری استان گفت: از اهداف دادسرای انتظامی قضات در بازرسی‌های دوره‌ای، رویکرد آموزشی و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌هاست
یزد - متهم قاچاق پوشاک در یزد به پرداخت مبلغ بیش از 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد
یزد - موسسه خیریه حضرت مجتبی (ع) حامیم با پرداخت مبلغ ۸۰ میلیون ریال و زمینه آزادی یک محکوم مالی را فراهم آورد
یزد- رئیس دادگستری شهرستان مهریز گفت: یکی از اولویت های مهم و اصلی دستگاه قضایی، مطالبه گری در راستای حفاظت از حقوق عامه است
یزد- رئیس کل دادگستری استان ، ثبت و ضبط تجربیات گرانقدر اشتغال در دستگاه قضایی را مهم و ارزشمند دانست و بیان داشت: باید فرایندی کامل برای انتقال این تجربه به کارمندان جوان تدوین گردد
یزد - همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا ( س) ستاد دیه استان یزد میزبان ۴ نیکوکار بود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید