صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 815
گزارشگر: 49
۷۹۱
۰
۰
۰

آمار وارقام ، رد پای زمانه !

به نظر می رسد مشغله های روزانه ی مدام مدیران اجرائی مملکت به میزان قابل توجهی آنان را از نگاه های ازبالا و دور نسبت به گذشته و آینده ی نقش تاریخی و تعیین کننده ی خود باز داشته است .
   به نظر می رسد مشغله های  روزانه ی مدام مدیران اجرائی مملکت به میزان قابل توجهی آنان را از نگاه های ازبالا و دور نسبت به گذشته و آینده ی نقش تاریخی و تعیین کننده ی خود باز داشته است . قوه ی مجریه بدون یک برج دیده بان قوی و کار آمد ، طبعاً در چنبره ی هزار توی اتفاقات روز مره دچار اختلالات و تناقضات پرشماری می شود که بیش از پیش سبب ساز کاهش اعتبار آن می گردد. 
  رئیس قوه ی مجریه 28/3/98 در مراسم باز گشائی پایانه مسافر بری" سلام " فرودگاه امام خمینی اظهار کرد : با وجود همه ی فشارها ی دشمنان و بدخواهان که می خواهند این گونه القاکنند که توسعه ی ایران متوقف شده [...]ما هر روز شاهد تحرک تازه ای در اقتصاد وحرکت بزرگ اجتماعی در کشور هستیم واین روند با شتاب ادامه خواهد داشت . 
البته  با افتتاح چند پروژه ی ریز ودرشت در سرزمین دره اندر دشت ایران ، مشکل بتوان چنین ادعائی را ثابت کرد بالاخص که نه تنها  گذران زندگی روزانه در تمام ابعاد وجودیش ؛  بلکه امار وارقامی که وضعیت کلان اقتصادی را به نمایش می گذارند ؛ گواه بر تائید این ادعا نیست !
  برای آنکه متهم به خلاف گوئی نشویم نظر خوانندگان را به سیاهه ی بلند بالای زیر که به تازگی از سوی مرکز آمار ایران در مقایسه ی ارقام اقتصاد کلان سال 1397 نسبت با سال 1396 منتشر شده است جلب می کنیم : 
1ــ رشد اقتصادی بامنظور نمودن در آمد حاصل از فروش نفت منفی 9/4درصد وبدون آن منفی 4/2 در صد .
2ــ رشد اقتصادی گروه کشاورزی منفی 5/1در صد ، گروه صنعت منفی 6/9 در صد و گروه خدمات 02/0درصد .
3ــ مصرف بخش دولتی 4/6  در افزایش .
4ــ رشد تشکیل سرمایه ی ثابت ناخالص منفی 6/5 در صد و افت سرمایه گذاری از 30 در صد معمول سنواتی به حدود 14 در صد رسیده است .
5ــ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان منفی 5/4 درصد وبخش ماشین آلات منفی 6/5 درصد .
6ــ رشد خالص صادرات و خدمات منفی 1/4 در صد ؛ صادرات کالا منفی 5/13 در صد و واردات آن منفی 38/3 در صد.
... لذا نگاهی سرسری به آمار و ارقام فوق نشان می دهددرست بر خلاف اظهارات رئیس قوه ی مجریه  توسعه کشور نه تنها متوقف بلکه رو به زوال گذاشته است !
  ناگفته نماند وقتی معظم له گفته های همتای آمریکائی خود را به القابی چون  " یاوه گوئی " ودچار : "معلولیت ذهنی "، " سرخوردگی عجیب " ، " سردرگمی بزرگ " مزین می فرمایند ؛ قطعاً به آمار وارقام و اطلاعات معتبر دیگری دسترسی دارند که ما به عنوان ناظرانی کوچک بر روال اقتصادی کشورمان از آن ها بی اطلاع هستیم و چه بسا مشمول همان القاب و صفات باشیم و از خود بی خبریم ،باز هم لذا ... باعث بسی امتنان خاطر است که دستور صادر بفرمایند از این جهل مرکب بدر آورده شویم .
 
مسعودخوشابی
https://www.asianews.ir/u/1h6
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید