صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۹
کد خبر: 8994
گزارشگر: 306
۴۷۰
۰
۰
۱

دومین جشنواره‌ی ملی «زیلوی برتر» در میبد برگزار شد

دومین جشنواره‌ی ملی «زیلوی برتر» در میبد برگزار شد
یزد - دومین جشنواره ملی زیلوی برتر با معرفی و تجلیل از برترین‌های هر بخش به کار خود پایان داد

آسیانیوز / یزد ؛ محمد دهقان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و رئیس دومین جشنواره ملی زیلوی برتر در این مراسم که امروز چهارشنبه در سالن طوبی شهرستان میبد با حضور مسئولان کشوری و استان برگزار شد، اظهار کرد: دومین جشنواره‌ی ملی «زیلوی برتر» با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با زیلوهای فاخر، اصیل و مرغوب، تشویق تأمین کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ارائه‌ی توانمندی‌ها و دستاوردها و همچنین بسترسازی برای ایده پردازی و نوآوری در هنرصنعت زیلوبافی با شعار «زیلو، رویش دوباره» برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در ولقع متعلق به زیلوبافان و هنر زیلو بافی است که جلوه‌های آن در جای جای اماکن مذهبی ما به ویژه بیت مقام معظم رهبری را شاهد هستیم.

دهقان عنوان کرد: به دنبال اعلام فراخوان این دوره از جشنواره تعداد ۸۶۳ اثر از ۳۱۲ نفر از سوی دبیرخانه جشنواره دریافت شده که این آثار مربوط به ۱۱ استان کشورمان است و امیدواریم در دوره‌های آتی شاهد بسظ و گسترش بیشتر این جشنواره و معرفی هر چه بیشتر این هنرصنعت فاخر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این دوره جشنواره در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه برگزار شد که بخش رقابتی شامل زیلوی برتر، طرح و نقش برتر و عکس برتر زیلو بود و در بخش غیررقابتی نیز برگزیدگان در بخش‌های ماندگاران، پیشکسوتان و نوآوران معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گفته دهقان، بخش ویژه «دانش آموزان» نیز دیگر بخش‌ این جشنواره بود که طی آن از دانش‌آموزان سراسر کشور دعوت شد تا هر نوع پیشنهاد خلاقانه‌ی انتزاعی و نوآوری در زنجیره‌ی ارزش زیلوبافی را به جشنواره ارسال کنند.

در این مراسم که با حضور مدیر کل بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث، استاندار یزد، نماینده مردم میبد و تفت، مدیر کل میراث فرهنگی و رئیس جهاددانشگاهی

استان برگزار شد، در بخش «زیلوی برتر» به ترتیب راضیه زمانیان شورک با اثری با نام گوشواره، «طاهره کشتکار» با اثر غروب سروها و به طور مشترک «محدثه زارع مهرجردی» و
«
اعظم زارع ده آبادی» با اثر نیلوفر آبی و سرو عاشورایی، همگی از میبد به عنوان نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

در بخش ویژه دانش اموزی از یکتا بهروزی، الیاس قناعت پیشه، ابوالفضل برزگرپور، بهار کاوه، سارا مصباح فر، فرناز فاضل، علی برزگرپور، زهرا جلالپور، زینب دهقانی، مرصاد فاضل، سیده مهدیس حسینی مطلق، سوگند مثقالی، مانی خان محمدی، همایون همدانیان، شقایق خمر، امیرحسین صوفی نژاد و امیرحسین غنی پور، نرجس سیدی زاده، سارا مهآبادی، نجمه زارع مهرجردی و مطهره علیزاده تجلیل شدند.

در بخش رقابتی «طرح و نقش برتر زیلو» نیز «راضیه زمانیان» از میبد با اثر نگین، «گروه پنبک» از میبد با اثری به نام خورشیدگرفتگی و «محمدحسین فدوی کاشانی» از کاشان با اثر گلدانی به عنوان برترین‌های این بخش معرفی شدند.

رقابت بخش عکس برتر زیلو نیز با معرفی «نازنین دهقانپور» از یزد با اثری به نام میهمانی سروها، «فاطمه بوشهری» از تهران با اثر حضور و «فروغ السادات موسوی» از میبد با اثر هزار نقش زندگی» به کار خود پایان داد.

در بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره و در بخش نوآوران «مهسا عزیزی» و «مائده حسینی» با نوآوری دستگاه زیلویار و همچنین «محمدحسین فدوی»، «راضبه دهستانی اردکانی» و «علی عابدی نیا»  تجلیل شدند، در بخش ماندگاران نیز اثر شهید غنی پور اثر مرحوم «محمدحسن غنی پور» از میبد و در بخش پیشکسوتان نیز «اسفندیار قاسمی»، «کاظم دهقانی فیرزوآبادی» و «صغری جعفری ندوشن» مور تقدیر قرار گرفتند.

سید محمد جواد عرفانفر

دومین جشنواره‌ی ملی «زیلوی برتر» در میبد برگزار شد  , محمد دهقان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و رئیس دومین جشنواره ملی زیلوی برتر

https://www.asianews.ir/u/60q
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید