صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۸
کد خبر: 8998
گزارشگر: 306
۴۶۵
۰
۰
۱

نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد / نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است

نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد / نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است
یزد - معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد با اشاره به نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد، گفت: نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است
آسیانیوز / یزد ؛ حمیدرضا رحیمدل اظهار کرد: با توجه به ضرورت زیباسازی شهر در ایام نوروز،‌ اقدامات مختلفی در حوزه فضای سبز شهری و انجام اقدامات ترکیبی با شن‌های رنگی و گل‌کاری در سطح شهر انجام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد به انجام نورپردازی در نقاط مختلف اشاره کرد و افزود: برای ایام نوروز در نقاط مختلفی از جمله میران امیرچقماق،‌ بنای ستی فاطمه،‌ میدان امام علی(ع)،‌ میدان آقابابایی،‌ بادگیر میدان آزادی و بخش‌های مختلف دیگر نورپردازی‌های زیبایی نصب شده است.
وی به نصب 60 المان هویتی، تاریخی و تعاملی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: این المان‌‌ها تاکنون از سوی مسافران نوروزی و شهروندان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
رحیمدل گفت: علاوه بر این در هفته‌های منتهی به پایان سال بحث رنگ‌آمیزی جداول و گاردریل‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در نقاط مختلف شهر این اقدام را انجام دادیم تا به لحاظ ظاهر شهری هم وضعیت خوبی داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد به خراب شدن برخی آب نماهای سطح شهر در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: تعمیر و بازگردانی این آبنماها به چرخه استفاده و همچنین سرویس سایر آبنماها هم از جمله اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت تا شهروندان یزدی و مسافران نوروزی بتوانند از زیبایی شهر بهره بیشتری ببرند.
وی از بازسازی آبنمای سه راه آبنما در یزد خبر داد و گفت: این آبنما وضعیت خوبی نداشت و الحمدالله الان با اقدامات صورت گرفته به شکل بسیار خوبی بازسازی شد و در میدان حضرت ابوالفضل(ع) هم آبنمای مشک به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است.
شهردار کشیک دومین روز از ایام نوروز با اشاره به راه‌اندازی 12 نوروزگاه در سطح شهر یزد، گفت: المان‌ها، ‌پنج‌دری‌ها و سه‌دری‌های قدیمی شهر، ‌کلبه خاطره، ‌گل‌جا و مخصوصا نماسازی و گل‌آرایی بافت تاریخی در کوچه لاری‌ها، ‌روبروی مسجد جامع و برخی نقاط دیگر هم از جمله خدمات دیگری بود که در این ایام انجام شده است.
رحیمدل به قدمت مسجد روضه محمدیه(حظیره) اشاره کرد و گفت: نورپردازی مناره‌های مسجد حظیره بعد از 45 سال انجام شد و الان نمای بسیار زیبایی در بافت تاریخی به این مناره‌ها در طول شب داده شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه بوستان‌ها، ‌پارک‌ها و فضای سبز شهری سطح شهر یزد هم به صورت ویژه برای ایام نوروز پایش شد گفت: در بحث روشنایی و خدمات پارک‌ها بررسی دقیقی صورت گرفت که هیچ مشکلی برای شهروندان و مسافران وجود نداشته باشد.
وی از در نظر گرفتن سه پارک بزرگ شهر یزد برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پارک‌های کوهستان،‌ پارک بزرگ شهر و پارک ملل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
رحیمدل با تاکید بر اینکه تلاش شده خدمات لازم برای مسافران نوروزی در این پارک‌ها و بوستان‌ها وجود داشته باشد، گفت: ما در پارک کوهستان برای رفاه حال مسافران عزیز اقدام به استقرار و راه‌اندازی دستگاه پخت نان کردیم تا مسافران بتوانند نان گرم را به راحتی تهیه کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد فراهم کردن مکان‌های شارژ موبایل،‌ آب جوش صلواتی،‌ توزیع نقشه در میان مسافران حاضر در این بوستان‌ها و مجموعه موارد دیگر را در پارک‌ها و فضای سبز شهری در نظر گرفتیم.
شهردار کشیک دومین روز ایام نوروز با اشاره به مهمان نوازی مردم شهر یزد گفت: واقعا لازم است که ما از روحیه مهمان نوازی مردم یزد تقدیر کنیم و رفتار با مسافران نوروزی و استقبال از آنها توسط مردم بسیار خوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال جهت راهنمایی و کنترل مباحث ترافیکی بافت تاریخی از اهالی همین منطقه کمک گرفتیم ادامه داد: در بافت قدیم مردم همکاری لازم با اهالی محل را انجام دادند و خودروهای خود را وارد بافت نکردند و به همین دلیل مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم و در این زمینه هم از مردم کمال تشکر را داریم.
رحیمدل از قرار گرفتن پارکینگ‌های مدارس برای پارک خودروها در نقاط مختلف خبر داد و گفت: به حمدالله همکاری بسیار خوبی را از مردم شاهد بودیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.
معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد در ارتباط با میزان رضایت مسافران نوروزی در یزد گفت: بیشتر مسافرینی که به یزد مراجعه می‌کنند اسکان موقت یک روزه و دو روزه دارند و اکثرا از شهر یزد خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: در این یکی دو روز مسافران می‌توانند از هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که در سطح شهر یزد در نظر گرفته شده و امکانات بسیار خوبی هم در این اماکن به مسافران ارائه می‌شود استفاده کنند کما اینکه استفاده هم کرده‌اند و اکثریت اماکن اقامتی استان یزد با تکمیل ظرفیت روبرو هستند.
شهردار کشیک دومین روز ایام نوروز شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده استقبال بسیار خوبی است که مسافران داشتند و میزان رضایت خوب آنها را از همین موضوع می‌توان متوجه شد.

سید محمد جواد عرفانفر

نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد / نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است,  حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد

https://www.asianews.ir/u/60u
اخبار مرتبط
یزد - شهردار شهر میراث جهانی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع زیادی برای ایام نوروز در سطح شهر یزد در نظر گرفته شده، گفت: برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز در طول سال تداوم پیدا می‌کند
یزد - نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه معماری بناهای تاریخی یزد مسائل مختلف زندگی را مورد توجه قرار می‌داد، گفت: ‌سبک معماری ایرانی اسلامی در یزد احیا شود
یزد - شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا حتی یک تصادف هم در یزد رخ ندهد، گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ترافیکی و رانندگی در اولویت شهرداری است
یزد- معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه روحیه میهمان نوازی،‌ برخورد خوب و همکاری مردم یزد در ایام نوروز قابل تقدیر است،‌ از‌ ارائه خدمات به مسافران در بوستان‌های در نظر گرفته شده برای اسکان خبر داد
یزد - نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان از برنامه‌های خانواده محور شهرداری در ایام نوروز تقدیر کرد
یزد - شهردار شهر میراث جهانی با درخواست استعفای معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد که به دلیل وضعیت جسمانی وی انجام شده بود موافقت کرد
یزد - شهردار شهر میراث جهانی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار گسترده ای برای ایام نوروز در سطح شهر یزد انجام شده، گفت: جلب رضایت شهروندان یزد و مسافران نوروزی در این ایام اولویت اول شهرداری از اجرای برنامه ها است
یزد - استاندار با اشاره به اینکه جذابیت برنامه‌های نوروزی یزد قابل تقدیر است،‌ گفت: استقبال مردم از برنامه‌های پیاده راه ولی عصر (عج) بسیار بالا بود
یزد- عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد تعامل خوب روابط عمومی شهرداری یزد با رسانه‌ها را قابل تقدیر دانست و گفت: شهر جهانی یزد همچنان جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری را به دست نیاورده است
یزد - مدیرکل روابط عمومی استانداری با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری یزد در چند ماه اخیر روند سریع تحولی به خود گرفته،‌گفت: اطلاع‌رسانی مناسب زمینه افزایش اعتماد مردم به شهرداری را فراهم می‌کند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید